bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس جمهور کرواسی به تشریح ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی بین ایران و کرواسی پرداخت و تشریح کرد که کرواسی به دنبال روابط بلندمدت تجاری و اقتصادی با ایران است.
 کولیندا گرابار کیتاروویچ در همایش اقتصادی ایران و کرواسی که امروز 29 اردیبهشت‌ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: باعث افتخار من است که به عنوان اولین رئیس جمهوری خانم در اتاق بازرگانی ایران حضور پیدا می‌کنم و امیدوارم مشوقی برای زنان ایران و کرواسی باشم.

وی با اشاره به این‌که ایران و کرواسی ظرفیت‌های زیادی برای تعامل و همکاری‌های اقتصادی دارند، عنوان کرد: بعد از ملاقات صمیمانه با روحانی فرصت را غنیمت می‌شمارم تا از رهبران ایران برای میزبانی از هیات کرواس تشکر کنم. ملاقات با دکتر روحانی فرصت مناسبی برای مذاکرات اقتصادی و بررسی علائق دوجانبه برای همکاری‌ها بود که ما امیدوار هستیم با حذف تحریم‌ها روابط اقتصادی دو کشور بیشتر شود. همچنین توافق‌نامه‌ای اقتصادی را در این ملاقات امضاء کردیم که این تفاهم‌نامه با وزارت اقتصاد ایران انجام شده است و براساس آن قرار شده مذاکرات اقتصادی در سطوح مختلف ادامه پیدا کند.

کیتاروویچ ادامه داد: امیدواریم رهبران ایران و کرواسی تمام تلاش خود را برای گسترش روابط به کار بگیرند، چرا که قطع روابط فعلی دو کشور نشان‌دهنده ظرفیت‌های آنها نیست. همچنین در این زمینه کمیسیون‌های مشترک می‌توانند نقش موثری ایفا کنند. این انتظار وجود دارد که با مذاکرات انجام شده نتایج آنها به شکل عملی دیده شود.

رئیس جمهور کرواسی گفت: کرواسی فعالیت‌های مقامات ایران را به خوبی در زمینه‌ی برداشت تحریم‌ها دنبال کرده است و ما مشاهده کردیم که توسعه اقتصادی برای ایران در حال رخ‌دادن است. کرواسی نسبت به تحکیم روابط اقتصادی با ایران متعهد است. ما با برنامه‌های مختلف ایران که شامل پروژه‌های مدرنیزه کردن، برق، ساخت و نوسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ... آشنا هستیم و در این زمینه‌ها شرکت‌های کرواسی می‌توانند حضور مثبتی داشته باشند و من مایلم از مقامات ایران و از دکتر روحانی تشکر کنم که شرکت‌های کرواسی را برای همکاری با ایران دعوت کردند و از این جهت ما می‌توانیم به هرگونه چالش اقتصادی پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: کرواسی ظرفیت بزرگی در زمینه‌های غذا، دارو، کشتی‌سازی و دیگر بخش‌ها دارد و ما می‌توانیم در این زمینه‌ها روابط سودآوری با یکدیگر داشته باشیم.
کیتاروویچ همچنین تصریح کرد که فعالان اقتصادی این کشور آمادگی خود را برای برقراری روابط طولانی با ایران اعلام می‌کند.
برچسب ها: سیاسی ، کرواسی ، اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر: