bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
این باور غلط را در طول تاریخ بارها و بارها کسانی که از غرب کشورمان را مورد تهاجم قرار داده بودند، در سر پروراندند، اما از عملی کردن آن عاجز و پس از شکست و ناکامی مرزهای ایران را ترک کردند.
کریم جعفری: امروز سوم خردادماه، سالروز حماسه بزرگ، تاریخی و جاودان آزاسازی خرمشهر از دست مزدوران رژیم بعث عراق است. صدام عفلقی در 31شهریور 1359 به‌صورت رسمی و با پاره کردن معاهده مهم و راهبردی 1975الجزایر که در مورد کشتیرانی در اروندرود بود، حمله سراسری را به خاک ایران رقم زد. این حمله، که تکیه و تمرکز اصلی‌اش بر خوزستان بود به باور صدام می‌بایست چند روزه کار ایران را می‌ساخت و ارتش رژیم بعث باید تا مسجدسلیمان پیش می‌آمد.
این باور غلط را در طول تاریخ بارها و بارها کسانی که از غرب کشورمان را مورد تهاجم قرار داده بودند، در سر پروراندند، اما از عملی کردن آن عاجز و پس از شکست و ناکامی مرزهای ایران را ترک کردند. شاید صدام حسین معدوم آخرین ماجراجویی نباشد که بخواهد علیه کشورمان اقدام نظامی کند، اما درسی که در طول دفاع هشت ساله ایران به همه حامیان صدام داد، آنها را به تجدیدنظر در رابطه با این کار مواجه خواهد کرد.
در مورد عملیات بیت‌المقدس بسیار نوشته شده است، اما هنوز هم بسیاری در این زمینه ناگفته‌هایی دارند. ناگفته‌هایی که نشان می‌دهد در جنگ هنوز فاکتورهایی وجود دارد که شاید گذر زمان آن را ثابت می‌کند. بارها در همین ستون نوشته و تاکید کرده‌ام که آنچه برخی می‌پندارند که ما در جنگ با دست خالی در مقابل صدام عفلقی ایستادیم، غلط است. ما نه دستمان خالی بود و نه از نظر تسلیحات مشکل داشتیم، بلکه مشکل در جای دیگری بود. مشکل در تصمیم‌گیری کلان کشور بود که تا زمانی که امام خمینی (ره) ورود نکردند، حل نشد.

سیاسی‌کاری سیاسیون که در فکر پست و مقام بودند و ارتشی که با درایت امام (ره) منحل نشده بود، گرفتار همین سیاست‌بازی‌ها شده بود و سپاهی که تازه در ابتدای راه قرار داشت و ضدانقلابی که به‌شدت فعال بود و ترور می‌کرد و گرا می‌داد، همه و همه دست به دست همه داده بودند تا روزها و ماه‌های اول جنگ سخت باشد. سختی‌ای که باعث کنترل ارتش بعث بر حدود 10هزار کیلومتر مربع از خاک کشور شد و سال‌ها طول کشید تا آنها را از خاک ایران بیرون راندیم.
باید در اینجا تاکید کنم که شاید شرایط امروز هم شبیه به روزهای اول جنگ باشد. در حالی که برای فتح خرمشهر هزاران شهید دادیم، این روزها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و همچنین استقلال کشور هم باید یک جهاد بزرگ راه بیندازیم. خرمشهر زمانی آزاد شد که هم ارتش، هم سپاه و هم بسیج و همه و همه هم‌دل و هم‌راه شدند و امروز برای پشت سرگذاشتن بحران فعلی در کشور باز هم به این جهاد اکبر نیاز داریم. بسیاری باید از هواهای نفسانی و منافع فردی و گروهی خود بگذرند تا کشور به مرز آرامش برسد و بتوانیم بحران‌های داخلی و بین‌المللی را حل کنیم.
نباید در این مساله شک کرد که برای آزادی خرمشهرهایی که امروز در کشور وجود دارد و صدام‌هایی که هر چهار طرف کشور منتظر هستند، مردم انتظارهای بسیاری از مسوولین دادند. آنها در هشت سال جنگ تحمل کردند و در هشت سال دوران سخت دولت مهرورز هم سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل کنند و اکنون می‌خواهند فرصت‌طلب‌ها و منفعت‌طلب‌ها دست از سر آنها برداشته و کشور را به سرمنزل مقصود برسانند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: