bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
رئیس سنی مجلس زمانی که می‌خواست از حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی برای قرائت پیام رهبر انقلاب دعوت کند، اشتباهاً به جای نام وی نام مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی را برای حضور در جایگاه قرائت کرد.
مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جزو آن دسته از جلساتی بود که حاشیه‌هایش پررنگ‌تر از متن به نظر می‌رسید.

* قرار بود جلسه افتتاحیه دهمین دوره مجلس راس ساعت 8 صبح امروز آغاز شود که «اپیدمی» تاخیر در آغاز جلسات پارلمان گریبان مجلس دهم را هم گرفت و این جلسه با تاخیر 40 دقیقه‌ای آغاز شد.

*‌ یکی از حاشیه‌های امروز افتتاح بهارستان دهم، ایستگاه مترو بهارستان بود که به دلیل برگزاری این مراسم بدون اعلام قبلی بسته شد.

* امروز میدان بهارستان رنگ و بوی دیگری برای عابران و اهالی این منطقه پیدا کرده بود، به نحوی که وقتی وارد این میدان شدیم، پرچم‌های رنگارنگ و نیز پرچم ایران بر سر در مجلس خودنمایی می‌کرد؛ می‌شد فهمید، امروز اینجا خبری هست!

* در هنگام ورود به ساختمان مجلس، پس از گذر از گیت‌های مختلف و البته همیشگی که برای تردد خبرنگاران و میهمانان تعبیه شده، در محل ورودی ساختمان فرش قرمز برای منتخبان مجلس پهن شده بود.

* پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، منتخبان مجلس دهم با هم خوش و بش و احوال‌پرسی کردند؛ در این میان حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس و نماینده مجلس نهم برای عکاسان و خبرنگاران جالب توجه بود.

* نصب عکس‌های شهدای مجلس در مقابل جایگاه هیئت رئیسه و گعده‌های منتخبان از دیگر حاشیه‌های جلسه افتتاحیه مجلس دهم بود.

* همه میهمانان و خبرنگاران منتظر آغاز جلسه بودند و حضور دو رقیب اصلی ریاست مجلس دهم، یعنی علی لاریجانی و محمدرضا عارف در این مراسم را جویا می‌شدند که حدود ساعت 8:40 علی لاریجانی به همراه هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی و برادرش آملی لاریجانی وارد صحن پارلمان شدند. عارف هم در میان منتخبان حضور داشت.

* طبق اعلام هیئت‌رئیسه سنی مجلس دهم 265 نفر در هنگام آغاز جلسه حضور داشتند، در حالی که باید شاهد حضور 288 منتخب می‌بودیم. این مسئله مشکلی است که همواره و در آغاز جلسات همه مجالس به نحوی وجود داشته است.

*‌ عبدالرضا هاشم‌زایی رئیس سنی مجلس زمانی که می‌خواست از حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی برای قرائت پیام رهبر انقلاب دعوت کند، اشتباهاً به جای نام وی، نام مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی برای حضور در جایگاه را قرائت کرد که وقتی حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی پشت تریبون قرار گرفت با خنده گفت که خداوند ایشان(آیت‌الله محمدی‌گیلانی)‌ را رحمت کند. فکر کردم، آن عالم می‌خواهند تشریف بیاورند.

* پس از قرائت پیام رهبر انقلاب توسط حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، هاشم‌زایی رئیس سنی مجلس از وزیر کشور خواست که برای ارائه توضیحاتی پشت تریبون قرار گیرد که در این هنگام بهروز نعمتی منتخب تهران با صدای بلند گفت الان موقع تحلیف است و نباید وزیر کشور صحبت کند.

* هاشم‌زایی همچنین از حضور حدادعادل در این جلسه تشکر کرد و گفت که وی قبلا رئیس‌اش بوده است.
برچسب ها: مجلس ، افتتاح
نام:
ایمیل:
* نظر: