bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای با حضور منتخبان مردم و رؤسای قوای مجریه و قضائیه، مسوولان لشکری و کشوری، فرماندهان سپاه و ارتش و...
 مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای با حضور منتخبان مردم و رؤسای قوای مجریه و قضائیه، مسوولان لشکری و کشوری، فرماندهان سپاه و ارتش، جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای، شهدای مجلس و شهدای مدافع حرم، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، سفرا و رؤسای دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی، استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی و جمع دیگری از مسوولان کشور، برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران حاضر در مجلس، فرش‌های قرمزی در جای‌جای مجموعه بهارستان تعبیه شده تا منتخبان ملت و همچنین مسوولان ارشد نظام، وزرا و رؤسای قوا برای شرکت در مراسم افتتاحیه پارلمان از روی این فرش‌ها عبور کنند. فرش‌های قرمز که راهنمای مدعوین برای حضور در قسمت‌های مختلف مجلس بود.
و بالاخره با قرائت پیام رهبری و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، مراسم سوگند منتخبان انجام شد تا دهمین دوره جلس شورای اسلامی به‌طور رسمی کار خودش را آغاز کند.

رئیس جمهوری در این مراسم قوه مقننه را مظهر حاکمیت مردم و نظارت عمومی دانست و گفت: مردم ایران از بیش از 100 سال پیش همواره در پی مجلسی قوی و کارآمد بودند، مجلسی که قدرت قانونگذاری درچارچوب منافع ملی و موازین اسلامی داشته باشد و بتواند خودسری‌ها را مهار کند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: مجلس و دولت رسالت‌ها و وظایف مشخص و جدا از هم دارند اما در عین حال وظایف مشترک و مسوولیت‌های فراوانی نیز در کنار یکدیگر دارند. گرچه معمولا اگر جامعه با مشکلی مواجه شد مردم مشکل جامعه را از آن دستگاه اجرائی و دولت می‌دانند و یا گاهی موفقیت‌های بزرگ را از آن دولت می‌خوانند اما واقعیت این است که آنجا که موفقیت است مجلس و قوه قضائیه و دیگر ارکان نظام، سهم خود را دارند و آنجا که خدایی ناکرده مشکل وجود دارد، آنجا نیز سهم خواهد داشت.
وی افزود: بنابراین برای حل معضلات و مشکلات کشور ما نیازمند به تعامل هستیم البته همه در نهایت تسلیم قانون هستیم و اجرای قانون، گاهی کمی سخت و کمی تلخ اما در عین حال الزامی و ضروری است.
رئیس دولت تدبیر و امیدتصریح کرد: من برای وزیر علوم 5 بار و برای وزیر ورزش و جوانان چهار بار به مجلس آمدم. ممکن است با انتظارها منطبق نباشد اما در عین حال ما باید تسلیم قانون باشیم و هر آنچه مقررات قانونی است ولو سخت و مشکل، آن را مجری باشیم. با اجرای قانون است که می‌توانیم از مشکلات کشور به‌خوبی عبور کنیم .
نمایندگان مجلس پس از آیین گشایش مجلس شورای اسلامی برای تجدید میثاق با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به حرم مطهر ایشان رفته و با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه با آرمان های امام راحل ، شهدا و رهبر معظم انقلاب پیمانی دوباره بستند.
 تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) در این مراسم تاکید کرد: مجلس دهم شورای اسلامی باید برای رفع مشکلات کشور از جمله بیکاری، فقر و معضلات اجتماعی اهتمام جدی داشته باشد.
سید‌حسن خمینی با بیان این‌که نفی مشکلات باعث رفع آن نمی‌شود، تصریح کرد: همه باید برای به اوج رسیدن نظام اسلامی و رفع مشکلات از دوش آن، تلاش موثر و جدی کنیم. 
وی ادامه داد: انتظار از نمایندگان این است که برای رفع مشکلات کشور و تامین انتظارات مردمی که به آنان رای دادند، تلاش کرده و قدر فرصت خدمتگزاری را بدانند. 
سید‌حسن خمینی با بیان این‌که انقلاب اسلامی انقلابی مترقی و پیش رو است، گفت: عقل‌گرایی و تعقل ناشی از مکتب اهل بیت (ع) باعث مبرا شدن این انقلاب از افراطی‌گری شده و این نعمت بزرگی است که در پرتو اندیشه امام خمینی (ره) و سایر روشنفکران اسلامی حاصل شد. 
خمینی یادآور شد: آینده انقلاب اسلامی باید از گذشته پرافتخارتر و بهتر باشد و این آینده به دست مردم و اتکا به خرد جمعی ساخته می‌شود. 
وی با بیان این‌که اندیشه‌ای که دین‌سالاری و مردم‌سالاری نظام اسلامی را نفی کند پایه‌های نظام اسلامی را سست کرده، افزود: تفکرات متحجرانه و متکی به تعصبات کورکورانه از اندیشه امام خمینی (ره) و اصول اساسی نظام به دور است. 
سید‌حسن خمینی با اشاره به خون دل خوردن امام خمینی(ره) از تفکرات متحجرانه گفت: انقلاب اسلامی از تفکرات افراطی که منطقه را به آشوب کشیده‌اند از جمله داعش فاصله زیادی دارد و این انقلاب مبتنی بر نفی تحجر فکری و دینی و اصل نقادی در جامعه بنا شده است. 
وی توجه به مولفه زمان و مکان را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام از سوی حضرت امام (ره) و کنار گذاشتن برخی احکام اولیه با در نظر گرفتن مصالح عامه و اجتماعی نوعی بن بست شکنی از سوی ایشان بود که نشان دهنده توجه به ظرفیت عقل و قدرت حاکم اسلامی در جامعه اسلامی است. 


برچسب ها: سیاسی ، مجلس ، افتتاح
نام:
ایمیل:
* نظر: