bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
بودجه سال 95 بیش از هر سال دیگر سهم مالیات را پررنگ در نظر گرفته و مجلس پیشنهاد دولت برای افزایش 14 درصدی سهم مالیات در منابع درآمدی دولت را به‌تصویب رسانده است.
بامدادجنوب: بودجه سال 95 بیش از هر سال دیگر سهم مالیات را پررنگ در نظر گرفته و مجلس پیشنهاد دولت برای افزایش 14 درصدی سهم مالیات در منابع درآمدی دولت را به‌تصویب رسانده است. به این ترتیب، سازمان امور مالیاتی باید با اصلاح شیوه‌ها، به‌جای 88 هزار میلیارد تومان، 101 هزار میلیارد تومان مالیات وصول کند.

در همین زمینه، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، سال 95 را سالی سرنوشت‌ساز برای نظام مالیاتی و مردم عنوان کرده و گفته است: افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌های وصول، افزایش کارآیی و تعامل با مردم، از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان در سال جاری است.

بر این اساس، سهم درآمدهای مالیاتی هر استان نیز در بودجه سال 95 مشخص شده است که استان بوشهر باید امسال دو هزار و 300 میلیارد تومان مالیات از بخش‌های مختلف استان دریافت کند که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گرچه بر اساس گفته‌ مسوولان اداره‌کل امور مالیاتی استان بیش از 65 درصد از درآمدهای مالیاتی استان بوشهر از عسلویه و صنایع موجود در آن تامین می‌شود اما محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که در بودجه سال 95 کمتر از 18 درصد از درآمدهای استانی در قالب اعتبارات استانی به استان‌ها باز می‌گردد. البته این مقدار جدای از مبالغی است که در قالب بازگشت منابع ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

سهم 3/2 درصدی درآمدهای استان بوشهر در مقایسه با سهم 25/1 درصدی این استان در جمعیت کشور نشان از اهمیت استان بوشهر در وصول درآمدهای مالیاتی کشور و جایگاه ممتاز آن دارد. آن‌طور که مسوولان اقتصادی استان اعلام کرده‌اند، ماهانه 200 میلیارد تومان درآمد در نقاط مختلف استان بوشهر وصول می‌شود.
امسال نیز ظاهرا وزارت اقتصاد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این استان داشته است. سهم درآمد وصولی استان بوشهر امسال دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که این رقم در سال قبل دو هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان بوده است. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این‌که در سال گذشته درآمدهای استان بیش از میزان تعیین شده وصول شد، گفت: درآمد مصوب استان بوشهر در سال قبل ‌هزار و 827 میلیارد تومان بود که با تلاش دست‌اندرکاران  به دو هزار و 182 میلیارد تومان افزایش یافت.
محمدجواد بیات تصریح کرد: به این ترتیب، 181 میلیارد تومان مازاد درآمد در استان داشته‌ایم که این افزایش در مقایسه با مصوب بودجه سال گذشته 10 درصد و  در مقایسه با سال ماقبل آن 46 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی منشا این افزایش درآمد را مربوط به مالیات ارزش‌افزوده، اشخاص حقوقی غیردولتی، حقوق و مزایای کارمندان دولت و سایر منابع عنوان کرد و افزود: امسال سهم درآمدهای وصولی استان دو هزار و 300 میلیارد تومان تعیین شده که این رقم در سال قبل به  دو هزار و 182 میلیارد تومان بوده است.
بیات با بیان این‌که ماهانه 200 میلیارد تومان درآمد در استان بوشهر وصول می‌شود، خاطرنشان کرد: شناسایی مشمولان پرداخت مالیات اعم از افراد حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال وزارت اقتصاد و دارایی در استان‌هاست.
وی با اشاره به تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی از پایان تیرماه به 31 خرداد ماه گفت: به سبب اصلاح قانون مالیات مستقیم زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اصناف و مشاغل از تیرماه به خردادماه موکول شده که از اصناف درخواست می‌شود در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند.
 
برچسب ها: اقتصاد ، صنایع ، مالیات
نام:
ایمیل:
* نظر: