bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
کریم جعفری: مجلس دهم از روز گذشته با شناخت رئیس خود، کارش را شروع کرد، مجلسی که در دوره‌ای سخت سکان امور کشور را به‌دست گرفته و نمایندگان آن می‌دانند که این مجلس وظیفه بسیار سنگینی دارد. چند روز پیش در مورد این مجلس و ...
کریم جعفری: مجلس دهم از روز گذشته با شناخت رئیس خود، کارش را شروع کرد، مجلسی که در دوره‌ای سخت سکان امور کشور را به‌دست گرفته و نمایندگان آن می‌دانند که این مجلس وظیفه بسیار سنگینی دارد. چند روز پیش در مورد این مجلس و
ماموریت‌های آن نوشتیم اما امروز نکته و مساله‌ای دیگر مطرح شده است که شاید چند خطی در مورد آن نوشتن خالی از لطف نباشد، مجلسی که رای‌های آن از همان روز اول خبرساز شد و بسیاری را به تفکر واداشت در چهار سال آینده این نمایندگان چگونه رای خواهند داد و نظرشان بر چه خواهد بود. 
روز گذشته خط خبری همه رسانه‌های کشور، ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم بود، او برای سومین دوره متوالی، ریاست مجلس را بر عهده می‌گیرد در حالی که اعضای قریب به اتفاق نمایندگان حاضر در مجلس تغییر کرده‌اند و بدون شک هیات رئیسه هم تغییری اساسی خواهد کرد.
لاریجانی در حالی ریاست مجلس شورای اسلامی را به دست می‌گیرد که روز گذشته با برگزاری انتخابات، وی توانست محمدرضا عارف، رئیس لیست و فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی را با نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی پشت سر بگذارد. حرف و حدیث‌های متعددی هم البته در مورد رای داده شده توسط نمایندگان استان به عارف و لاریجانی وجود دارد که البته روی صحبت ما در این مورد نیست، فقط یک نکته را به‌عنوان ثبت در تاریخ می‌گویم که آنهایی که روزی با سر و صدا عده‌ای را در لیست امید قرار دادند، باید این شائبه را پاسخ دهند که چرا آنها نباید به نامزدی که با عنوان وی وارد عرصه شدند، رای دهند.
فارغ از این مساله، باید دید که این مجلس در روزهای آینده چگونه تقسیم کمیسیونی خواهد شد. تقسیمی که در آن هر یک از کاندیداها با استفاده از ظرفیت‌های خود باید یکی از کمیسیون‌های چندگانه مجلس راه یابند. آنچه در مورد نمایندگان استان گفته شده، به‌جز در مورد سیدکمال‌الدین شهریاری گفته شده، ورود سه فرد دیگر به کمیسیون انرژی بدون شک نمی‌تواند اثرگذار باشد، چراکه این سه نفر هیچ‌کدام تخصصی در حوزه انرژی نداشته و ندارند و نمی‌توانند به مسائل آن به‌زودی آشنایی پیدا کنند.
با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد که مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه مجالس هفتم، هشتم و نهم عمل خواهد کرد و تنها تفاوت آن با این سه مجلس، ورود برخی چهره‌های منتسب به اصلاحات است که آنها هم با وجود ساخت یک فراکسیون 100نفری با محوریت محمدرضا عارف در برابر سازماندهی طرف مقابل حرفی برای گفتن نخواهند داشت. 
با این حال، ما منتظر روزها و ماه‌های آینده و تحولاتی که در این عرصه روی خواهد داد، می‌مانیم تا مسائل بیشتر روشن شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: