bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
علاوه برحشرات مفید، بیولوژیک و غیرشیمیایی از سموم کم خطر برای استفاده کشاورزان معرفی شده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سموم پرخطر از چرخه سموم کشاورزی خارج شده گفت: علاوه برحشرات مفید، بیولوژیک و غیرشیمیایی از سموم کم خطر برای استفاده کشاورزان معرفی شده است.

محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر سلامت تولید را یکی از مهم‌ترین راهبردهای جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: اقدامات خوب و گسترده‌ای از جمله آموزش و توانمندسازی در این راستا انجام شده ، به طوری که اکنون 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش آگاهی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین غذا و امنیت غذایی است تصریح کرد: برای این مهم 7 کمیته تعریف شده که تولید غذای سالم با مسئولیت جهاد ازآن جمله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تولید محصول سالم و ارگانیک را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش عمده محصولات کشاورزی خارج از فصل کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که تولید محصول سالم و ارگانیک از سیاست‌های جهاد کشاورزی است. 

منوچهری با بیان اینکه از ممنوعیت استفاده ازسموم خطرناک دفع آفات نباتی خبرداد و گفت: استفاده از حشرات مفید و مواد بیولوژیک و غیرشیمیایی در دستور کار است که برای این مهمدر سه هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر حشرات مفید ضد آفات نباتی رها سازی شده است.

وی با بیان اینکه 113 قلم سم پرخطر از چرخه سموم کشاورزی خارج شده گفت: علاوه برحشرات مفید، بیولوژیک و غیرشیمیایی از سموم کم خطر برای استفاده کشاورزان معرفی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید محصول گواهی شده دراستان بوشهر خبرداد و بیان کرد: تولید محصولات سالم و گواهی شده از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بوشهر است که دراین راستا سال قبل یک‌هزار و 400 تن محصول گواهی شده تولید شد.

منوچهری، گوجه فرنگی، کنار و طالبی را از محصولات گواهی شده دانست و با اشاره به اجرای طرح کد 16 رقمی  بیان کرد: برای 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تا آخر سال زراعی جاری کد شناسه 16 رقمی یا شناسه محصول  صادر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: