bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
«رنجرو» در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
«رنجرو» در «فیلم تنهای تنهای تنها» نمایانگر شخصیت پسر خیال‌پرداز جنوبی است که میثم فرهومند به‌خوبی توانست از عهده ایفای این نقش برآید، به‌طوری که بسیاری از دیالوگ‌های این نقش تا مدت‌ها ورد زبان دیگران شد.
بامدادجنوب- الهام بهروزی: «رنجرو» در «فیلم تنهای تنهای تنها» نمایانگر شخصیت پسر خیال‌پرداز جنوبی است که میثم فرهومند به‌خوبی توانست از عهده ایفای این نقش برآید، به‌طوری که بسیاری از دیالوگ‌های این نقش تا مدت‌ها ورد زبان دیگران شد. میثم فرهومند، نوجوان بوشهری است که غرق در دنیای ساده خود بود تا این‌که با یک تست بازیگری وارد دنیایی می‌شود که خلاقیت و استعداد وافرش را در این عرصه شکوفا می‌سازد.
وی پیش از این گفته بود که شخصیتش با «رنجرو» فاصله داشته است اما بعد از ایفای این نقش خیلی با این شخصیت همذات‌پنداری می‌کند، به‌طوری که در کلاس درس سعی می‌کند با شوخی‌های مودبانه جو شادی را بر کلاس حاکم و انعطاف‌ناپذیری درس را کمتر کند اما آنچه که وی را به «رنجرو» نزدیک می‌کند، خیال‌پردازی وی است که بعد از بازی در فیلم «تنهای تنهای تنها» متوجه میل شدیدش به تخیل می‌شود.
میثم فرهومند، هنرمندی خلاق است که همچنان به لهجه جنوبی خود وفادار مانده است و به دلیل همین لهجه و سادگی شخصیتش در میان بوشهری‌های محبوب است و وی برای این‌که در فیلم‌هایی که در خارج از استان به ایفای نقش می‌پردازد، دچار مشکل نشود، مدام کتاب و مجله می‌خواند تا بتواند بهتر پیش برود. البته وی تاکنون موفق شده است چندین جایزه از جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی فیلم دریافت کند. 
این بازیگر که به‌تازگی از تهران برگشته است، به‌دلیل ایفای نقش در سریالی به‌نام «چرخ‌فلک» که قرار است بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش شود، از امتحانات مدرسه بازمانده، اینک در حال پشت سر گذاشتن امتحاناتش است ولی با وجود این، با رویی گشاده از گفت‌وگو با ما استقبال کرد.

میثم فرهومند در خصوص این‌که چگونه وارد دنیای بازیگری شد، به بامداد جنوب گفت: من اتفاقی وارد عرصه بازیگری شدم، یک روز ظهر که می‌خواستم برای خواندن نماز به مسجد محله‌مان (شکری) بروم، اتفاقی یکی از دوستانم را دیدم و او به من گفت، امشب می‌خواهند خانه مجتبی عیوضی تست بازیگری بگیرند، تو هم می‌آیی؟ منم گفتم، «باشه همین‌جوری میام ببینم چه خبره» و اولین نفر از من تست گرفته شد که باید شعر می‌خواندم و دو یا سه شعر بندری که الان یادم نیست، خواندم البته خنده هم می‌کردم اما خدا را شکر قبول شدم. اوایل زیاد توجهی به بازیگر شدن نداشتم ولی بعد از چند سال که چند فیلم دیگر بازی کردم، به بازیگری علاقه‌مند شدم؛ چون بازی کردن بر زندگی من تاثیر شگرفی داشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر از بازی خود راضی هستی، بیان کرد: بله، از بازی خودم راضی هستم ولی از خودم بیشتر از این توقع دارم و در تلاش هستم تا بهتر از این باشم.

بازیگر نقش «رنجرو» در فیلم «تنهای تنهای تنها» درباره نخستین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، گفت: سال 87 یا 88 بود که اولین فیلمم را به‌نام «افسانه 98» به کارگردانی احسان عبدی‌پور بازی کردم که به‌خاطر بازی در آن جایزه‌های متعددی را در جشنواره‌های مختلف کشوری دریافت کردم. در این فیلم نقش پسری را بازی می‌کردم که جام (کاپ) جهانی فوتبال را که گمشده بود، پیدا می‌کند و خبرش را به بقیه می‌دهد. در مجموع احسان عبدی‌پور در زندگی من خیلی تاثیرگذار بوده و همین که به من اعتماد کرد و مرا برای دو تا از فیلم‌هایش انتخاب کرد، از وی سپاسگزارم و امیدوارم برای عبدی‌پور اتفاق‌های خوبی بیفتد.
میثم فرهومند با اشاره به این‌که بعد از فیلم «افسانه 98» در فیلم «ماجرای آن روز» به ایفای نقش پرداختم، افزود: تا این‌که از طریق ادریس عبدی‌پور (برادر احسان عبدی‌پور) به داریوش غذبانی معرفی شدم. البته من احسان عبدی‌پور را بیشتر از داریوش غذبانی می‌شناسم اما کار کردن با هر دوی آنها دوست‌داشتنی است، چون من با دو دید متفاوت نسبت به فیلم آشنا شدم و هر دوی آنها در زندگی هنری من و ادامه کارم در این عرصه نقش تاثیرگذاری دارند، هر چند کار با آنها سخت است اما برای من بسیار لذت‌بخش بود.
وی که تجربه بازی در نمایش هنرمند پیشکسوت تئاتر استان یعنی ایرج صغیری را دارد، درباره این همکاری بیان کرد: کار کردن با ایرج صغیری در اجرای دوباره نمایش «قلندرخونه» بعد از 54 سال در مراسم بزرگداشت «روز بوشهر» اتفاقی بود، البته بعد از بازی در این نمایش ارتباطم با ایرج صغیری ادامه دارد و کتاب خواندن و فیلم دیدنم را مدیون وی هستم، چراکه ایرج صغیری این انگیزه را در من ایجاد کرد. البته بعد از ایفای نقش در «قلندرخونه» صغیری در یک کار دیگر به‌نام «مینار» به کارگردانی غلام احمدی بازی کردم که به‌خاطر ایفای نقش در این نمایش از یکی از جشنواره‌های تئاتری جایزه بهترین بازیگری را دریافت کردم.

فرهومند با بیان این‌که بعد از فیلم «تنهای تنهای تنها» فیلم «پیرمرد دریا» (اثر همینگوی) به کارگردانی محسن مکاری را به لهجه بوشهری دوبله کردم که تجربه خوبی بود، گفت: همچنین بعد از آن، دو فیلم سینمایی دیگر که یکی در جزیره ابوموسی به‌نام «آخرین نفر» به کارگردانی مهرداد موفق و دیگری هم در دهدشت به‌نام «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق بازی کردم که فیلم «ممیرو» تاکنون جایزه‌های متعددی را از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی گرفته و فیلم «آخرین نفر» هم جایزه زیادی را از جشنواره‌‌های ملی کسب کرده است. یک فیلم کوتاه هم به‌نام «زمزمه آب» به کارگردانی علیرضا امیدوار کار کردم. البته علاوه بر بازیگری و دوبله، تجربه کارگردانی دو فیلم به‌نام‌های «یک اتفاق ساده» و «سروش» را دارم. به‌تازگی هم بازی در سریالی به‌نام «چرخ فلک» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور که در تهران فیلمبرادری شد و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد، به پایان رسانده‌ام. در حال حاضر هم به فکر ساخت یک فیلم مستند هستیم که مقدمات اولیه ساخت آن فراهم شده است و تنها منتظر کسی هستم که تهیه‌کنندگی آن را عهده‌دار شود. 
این بازیگر نوجوان با اشاره به این‌که همیشه بازی دو بازیگر را در ایران دوست داشتم البته نه در همه فیلم‌هایشان؛ یکی شهاب حسینی و دیگری اکبر عبدی است، افزود: از میان بازیگران خارجی هم بازی ال‌پاچینو وتام هنکس کیوین اسپیسی را دوست دارم.
میثم فرهومند که به‌دلیل بازیگری و تداخل فیلمبرداری فیلم‌ها با ایام مدرسه از امتحاناتش بازمانده است، از وی در خصوص همکاری آموزش و پرورش با وی در این زمینه سوال کردیم، وی در پاسخ گفت: آموزش و پرورش یک سازمان با قانون‌های خاص خودش است و نمی‌‌تواند مرا تافته جدا بافته به حساب بیاورد اما برخی اوقات می‌تواند با من همکاری کند که متاسفانه تا الان این همکاری صورت نگرفته و به همین دلیل هنوز نتواسته‌ام دیپلمم را بگیرم اما جا دارد که در اینجا از عبدالحمید شعرانی، سید‌زاده، محسنی و عشایری تشکر ‌کنم، چراکه در این مدت به من لطف داشتند.
رنجروی «تنهای تنهای تنها» در پایان خاطرنشان کرد: بوشهر را خیلی خیلی دوست دارم و وقتی که برای بازی در فیلمی به خارج از بوشهر می‌روم، بسیار دلتنگ بوشهر می‌شوم ولی متاسفانه تولید فیلم در بوشهر کم است و من هم خواه ناخواه برای پیشرفتم مجبور هستم به تهران بروم البته الان نه، سه یا چهار سال دیگر، در حال حاضر هم درگیر گرفتن دیپلمم هستم. در اینجا از خانواده‌ام (پدر، مادر و خواهرم) برای تمام زحمت‌ها و حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم همچنین از دوست خوبم وحید دهقان هم تشکر می‌کنم، چراکه به من خیلی کمک کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: