bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو بامداد جنوب:
از همه ناراحت‌کننده‌تر این است این بچه‌های بااستعداد، به فوتسال با دید سرگرمی نگاه می‌کنند و هیچ هدفی در این رشته ندارند. البته کسانی هم هستند که از استعداد خود استفاده کرده‌اند و به موفقیت‌های زیادی هم در عرصه ملی و هم باشگاهی دست یافته‌اند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: ماه رمضان شده است و در سطح استان مسابقاتی به اسم جام رمضان برگزار می‌شود. مسابقاتی که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شوند که یکی از این رشته‌ها، فوتسال است و تیم‌های زیادی برای شرکت در این رشته اسم‌نویسی می‌کنند. تیم‌هایی که فقط و فقط برای حضور در جام‌های خاص تشکیل می‌شوند و پس از پایان جام از بین می‌روند. این اتفاق باعث شده است که فوتسال استان سال‌های سختی داشته باشد.
سال‌ها از آخرین حضور یک تیم بوشهری در لیگ‌های کشوری می‌گذرد و این برای استانی که استعدادهای زیادی در این رشته دارد، خبر بسیار بدی است. وقتی می‌بینیم که لیگ فوتسال استان هر سال با پنچ تیم از پیش انتخاب شده برگزار می‌شود و پس از پایان لیگ، این تیم‌ها به فعالیت خود پایان می‌دهند، واقعا ناراحت‌کننده است. همین الان در سالن‌های فوتسال بوشهر استعدادهای وجود دارند که به‌دلیل بی‌توجهی مسوولان در حال سوختن  هستند.
از همه ناراحت‌کننده‌تر این است این بچه‌های بااستعداد، به فوتسال با دید سرگرمی نگاه می‌کنند و هیچ هدفی در این رشته ندارند. البته کسانی هم هستند که از استعداد خود استفاده کرده‌اند و به موفقیت‌های زیادی هم در عرصه ملی و هم باشگاهی دست یافته‌اند. یکی از این فوتسالیست‌ها، دروازه‌بان بوشهری تیم ملی و مس سونگون، علیرضا صمیمی است که در این چند سال پیشرفت چشمگیری در این رشته داشته است. 
بامداد جنوب امروز به سراغ این دروازه‌بان پرآوازه تیم ملی رفته است تا علاوه بر اطلاع از برنامه‌های آینده‌اش، از وضعیت نابسامان فوتسال بوشهر بگوید.
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب  در مورد فصل گذشته لیگ برتر فوتسال با بیان این‌که من با تیم مس سونگون در مسابقات شرکت کرده بودم، گفت: تیم برای قهرمانی بسته شده بود و تا روز آخر در کورس قهرمانی بودیم ولی به‌دلیل تفاضل گل نتوانستیم این عنوان را کسب کنیم و نائب‌قهرمان لیگ شدیم. البته برای فصل جدید برنامه اصلی باشگاه این است که قهرمان لیگ شود.
وی در پاسخ به این سوال که از عملکرد خود در فصل گذشته راضی بود یا خیر، یادآور شد: خدا را شکر فصل خوبی برای من بود و تجربه خوبی بود. تیم مس همان‌طور که گفتم کاملا برای قهرمانی بسته شده بود و این تیم از همان ابتدا شخصیت قهرمانی را داشت. با وجود این‌که در طول فصل دو بار مصدوم شدم و مقداری اذیت شدم ولی در کل سال خوبی برای من بود.
دروازه‌بان بوشهر تیم ملی در مورد تیم ملی فوتسال با بیان این‌که امسال، سال حساسی برای تیم ملی است، تصریح کرد: چون امسال جام جهانی برگزار می‌شود و از آنجا که این جام هر چهار سال یک بار انجام می‌شود پس برای ما خیلی مهم است که در این مسابقات نتیجه بگیریم. ما در جام جهانی 2012 تایلند به‌راحتی جام را از دست دادیم و عامل آن، یک بازی بد در برابر کلمبیا بود ولی امسال فدراسیون در تلاش است که برنامه‌ریزی بهتر، باعث شود که تیم ملی در مسابقان پیش‌رو نتایج بهتری کسب کند. خوشبختانه بعد از جام آسیا، تمرینات تیم به‌خوبی پیش رفته است ولی در کنار اتفاقات مثبت، لغو شدن اردوها و بازی‌های دوستانه اندکی به تیم ضربه زده است. 
صمیمی در ادامه افزود: امیدوارم مسوولان فدراسیون به وضعیت تیم ملی بیشتر رسیدگی کنند، چراکه اگر امسال هم در جام جهانی نتیجه لازم را کسب نکنیم، باید باید چهار سال دیگر هم صبر کنیم و این باعث می‌شود حسرتمان بیشتر می‌شود ولی همان‌طور که گفتم تمام هدف تیم ما این است که امسال در جمع چهار تیم نهایی باشیم، چراکه این حق تیم ملی است که در این جایگاه حضور داشته باشد. البته به قرعه نسبتا آسانی که خورده‌ایم و این باعث شده است که امیدهای ما بیشتر شود. از کمیته فوتسال و باشگاه‌های کشور انتظار دارم در این راه از تیم ملی حمایت کنند و از فدراسیون می‌خواهم که بازی‌های دوستانه‌‌ی بیشتری برای تیم ملی  فراهم کند تا بتوانیم حداقل دل خانه فوتسال و مردم ایران را شاد کنیم. 
دروازه‌بان مس سونگون در مورد لغو شدن اردوهای تیم ملی فوتسال با بیان این‌که ما سرباز ایران هستیم و وظیفه ما حضور در این اردوهای و بازی‌های دوستانه است، خاطرنشان کرد: لغو شدن اردوها و بازی‌های دوستانه می‌تواند به‌دلیل مدیریتی باشد یا قبول نکردن تیم‌ها برای بازی دوستانه. نظر من این است، مدیران ما باید حرفه‌ای‌تر به فوتسال نگاه کنند و اهمیت بیشتری به این رشته بدهند، به‌خصوص جام جهانی فوتسال. من چهار سال قبل در تیمی که در مسابقات جام جهانی شرکت کرده ‌بود، حضور داشتم و فقط به‌خاطر یک بازی تمام زحمات ما هدر رفت. کادر در تلاش است که در اردوهای باقیمانده، با تیم‌های درجه یک و دو جهانی بازی‌های تداروکاتی برگزار کنیم. الان نیاز فوتسال ایران فقط برگزاری بازی‌های دوستانه است. البته در این زمینه آقای تاج قول‌های به ما داده است که من امیدوارم این قول‌ها عملی شود. احتمالا ما در اواخر مرداد‌ماه با چند تیم درجه یک بازی دوستانه برگزار کنیم و این اتفاق بسیار خوب است. اگر این بازی‌ها برگزار شود و برنامه‌ها به‌خوبی اجرا شود و مطمئن هستم که امسال در جام جهانی نتیجه بهتری را کسب خواهیم کرد. 
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال در مورد برنامه‌اش برای فصل و پاسخ به این سوال که در مس خواهد ماند یا خیر، گفت: من برای یک سال دیگر هم با مس سونگون تمدید کرده‌ام و یک فصل دیگر در خدمت این تیم بزرگ خواهم بود. باشگاهی که واقعا دید حرفه‌ای دارد، مسوولان این باشگاه واقعا در تلاش هستند تا تیم نتیجه لازم را کسب کند. تیم فصل قبل برای قهرمانی بسته شد و چون قهرمان نشدیم، این را ناکامی می‌دانیم و امیدوارم با جذب بازیکنان جدید و تلاش کادر فنی، امسال قهرمان لیگ شویم و دل مردم آن منطقه را شاد کنیم.
وی در مورد وضعیت فوتسال بوشهر با بیان این‌که وضعیت فوتسال استان بسیار اسفناک است، افزود: فوتسال در بوشهر مثل گلخانه اداره می‌شود و هر سال پنج تیم از استان دور هم جمع می‌شوند و مسابقات لیگ استان را تشکیل می‌دهند. این باعث شده است که کیفیت بازی‌ها اصلا بالا نرود. من شخصا با نجفی صحبت کرده‌ام و ایشان قول‌هایی داده‌اند که از فوتسال استان حمایت شوند. البته به‌تازگی عادل میری یک باشگاه فوتسال در بوشهر تاسیس کرده‌اند و طی حرف‌های که بین من و او رد و بدل شد، سعی می‌کنم همکاری بیشتری با وی در راستا پیشرفت فوتسال داشته باشم. البته بهروزیان‌فر هم قول‌های به این باشگاه داده‌اند و امیدوارم این قول‌ها عملی شود تا این باشگاه که تازه تاسیس شده است و تنها هدف آن پیدا کردن استعداد‌های جوان و پیشرفت فوتسال در بوشهر است، به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.
صمیمی در ادامه تصریح کرد: با وجود این‌که این کار باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد، ولی باز هم می‌توان امیدوار بود. عادل میری همت به خرج داده و با هزینه‌ شخصی این مدرسه فوتسال را تاسیس کرده است و مسوولان ورزش استان باید همکاری لازم را با وی داشته باشند و برای موفقیت این باشگاه تلاش کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم در آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. به نظرم استان بوشهر پازل گم شده‌ فوتسال ایران است. بعضی از مواقع از من پرسیده می‌شود که آیا بوشهر تیمی در لیگ‌های کشوری دارد یا خیر که من هم با ناراحتی می‌گویم خیر. ما قبلا در لیگ برتر تیم داشتیم و هم‌اکنون هیچ تیم در لیگ‌های کشوری نداریم. با تمام احترامی که برای همه‌ تیم‌های کشور قائل هستم ولی شهرهایی در لیگ‌های کشوری تیم‌ دارند که باید 45 دقیقه در نقشه به دنبال آنها بگردیم ولی استان بوشهر که پایتخت انرژی ایران است، هیچ تیم در لیگ‌های کشوری ندارد و این نشان می‌دهد که فوتبال بوشهر واقعا بیمار است. 
دروازه‌بان بوشهری تیم ملی خاطرنشان کرد: حمایت مسوولان باعث می‌شود که فوتسال بوشهر به جایگاهی که حق آن است، دست یابد. ما باید حداقل یک تیم در لیگ دسته یک داشته باشیم و پتانسیل آن را هم داریم. همان‌طور که در فوتبال، شاهین بوشهر به لیگ برتر رفت و باعث ایجاد شور و اشتیاق در میان مردم شد، فوتسال بوشهر هم می‌توانند باعث ایجاد شور و اشتیاق در میان مردم شود، چراکه این حق مردم بوشهر است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، یقین دارم در صورت حضور یک تیم از بوشهر در لیگ برتر، می‌توان افتخارات زیادی را به‌دست آورد.
علیرضا صمیمی در پایان با بیان این‌که از رسانه خوب شما تشکر می‌کنم، یادآور شد: امیدوارم رسانه شما همان‌طور که از فوتبال حمایت می‌کند، از فوتسال هم حمایت ویژه کند، چراکه با وجود این همه استعداد در بوشهر، با هزینه کم هم می‌توانیم به موفقیت در این رشته برسیم، چون پتانسیل آن را داریم. امیدوارم حمایت از بازیکنان و بزرگان این شهر در رشته فوتسال بیشتر شود. در پایان امیدوارم که رسانه شما اسم فوتسال بوشهر را بالا ببرد تا در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: