bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
حمید‌رضا سلیمانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
وقتی به فوتبال بوشهر در زمان حضور شاهین در لیگ برتر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی بازیکنان بوشهری که در این تیم بازی می‌کردند هنوز در حال درخشش بوده و در تیم‌های خود بازیکنان موثری هستند.

وقتی به فوتبال بوشهر در زمان حضور شاهین در لیگ برتر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی بازیکنان بوشهری که در این تیم بازی می‌کردند هنوز در حال درخشش بوده و در تیم‌های خود بازیکنان موثری هستند. با وجود این‌که این بازیکنان دلشان با بوشهر است ولی به‌خاطر حمایت نشدن مجبور شدند، برای ادامه فوتبال بوشهر را ترک کنند. چه بسا اگر شرایط مهیا بود هم‌اکنون آنها در تیم‌های بوشهر بازی می‌کردند و از تمام توان خود برای موفقیت تیم خود استفاده می‌کردند.
یکی از این بازیکنان، حمیدرضا سلیمانی است که نامی آشنا برای هوادران شاهین و ایرانجوان است. سلیمانی از لیگ یک در شاهین بود و در زمان لیگ برتری شدن این باشگاه هم در این تیم حضور داشت و عملکرد خوبی را از خود نشان داد. بعد از سقوط این باشگاه به لیگ یک در سال 90، این بازیکن با تعصب تا زمان منحل شدن باشگاه، تیم را ترک نکرد. بعد از این‌که این تیم بوشهری منحل شد او به تیم ایرانجوان پیوست و حدود دو سال برای این باشگاه بازی کرد ولی به‌دلیل شرایط مالی مجبور به ترک باشگاه شد. سلیمانی هم‌اکنون در تیم آلومینیوم اراک توپ می‌زند و طبق گفت‌هایش برای بازگشت به بوشهری پیشنهادی دریافت نکرده است. به همین دلیل ما برای باخبر شدن از وضعیتش به سراغ این بازیکن رفتیم.

حمیدرضا سلیمانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من در هفت سالگی، از مدرسه ملوان، فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کردم، گفت: من به‌مدت 10 سال در تیم ملوان بازی کردم و بعد از آن به تیم توحید بوشهر رفتم که در آن زمان در لیگ سه کشور توپ می‌زد، از در آنجا زیر نظر حیدر عبدالله‌زاده فعالیت می‌کردم. بعد از توحید در سال 86 به پرسپولیس برازجان که در لیگ دو حضور داشت، پیوستم. سال 87 هم به شاهین بوشهر پیوستم و زیر نظر آقای کللی‌فرد فوتبال خود را ادامه دادم. به‌مدت 5 سال در این تیم بودم که 3 سال از آن را در لیگ برتر گذراندم. بعد این‌که باشگاه شاهین در سال 92 منحل شد، من به‌مدت یک فصل و نیم در باشگاه ایرانجوان بوشهر بودم. نیم فصل دوم همان سال به تیم مس رفسنجان پیوستم ‌و در نهایت سال 94 هم به تیم آلومینیوم اراک رفتم.
بازیکن سابق شاهین در مورد حضور خود در شاهین بوشهر یادآور شد: سال 87 که به تیم شاهین بوشهر پیوستم این تیم تحت هدایت آقای کللی‌فرد در لیگ دسته یک حضور داشت و همان سال هم توانستیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنیم. چون شاهین آن زمان زیر نظر پارس جنوبی بود، وضعیت باشگاه خوب بود‌ اما وقتی آقای استیلی سرمربی باشگاه شد، شاهین از حمایت پارس جنوبی خارج شد و شرایط تیم به همین دلیل بد شد. سال آخر حضور در لیگ برتر شاهین زیر نظر بانک صادرات رفت که در ادامه مشکلات زیادی پیش آمد. همه این اتفاقات باعث شد که شاهین به لیگ یک سقوط کند. وقتی به لیگ آمده بودیم، مسوولان اصرار کردند تیم دوباره برای لیگ برتری شدن بسته شود ولی با وجود بازیکنان خوبی که جذب شد، حمایت از تیم قطع شد و در نیم فصل بازیکنان زیادی از شاهین رفتند. این عوامل باعث شد که شاهین دوباره سقوط کند و در ادامه به‌دلیل افزایش مشکلات، باشگاه شاهین به‌نوعی منحل شد.
بازیکن بوشهری آلومینیوم اراک در پاسخ به این سوال که وضعیت فوتبال بوشهر در حال حاضر را چگونه ارزیابی می‌کند، پاسخ داد: همه مشکلات تیم‌های بوشهر به مسائل مالی برمی‌گردد. من به‌عنوان یک بوشهری، زمانی که در ایرانجوان بوشهر توپ می‌زدم، در یک سال و نیم فقط 20 درصد از قراردادم را دریافت کردم و این کاملا جمله اولم را ثابت می‌کند. همان‌طور که می‌بینید، هر سال از استان بوشهر دو تا سه بازیکن راهی تیم‌های لیگ برتری می‌شوند پس پتانسیل و استعداد برای این‌که فوتبال در بوشهر پیشرفت کند وجود دارد ولی اگر تیم‌های استان از لحاظ مالی حمایت شوند، می‌توانیم به اهداف خود برسیم. من فکر می‌کنم با آمدن پارس جنوبی جم به لیگ یک وضعیت بهتر شده است، چراکه الان دو نماینده از بوشهر در لیگ یک حضور دارند. واقعا جوانان بااستعدادی در استان داریم و امیدوارم با حمایت از تیم‌ها، بوشهر به جایگاه اصلی خود در فوتبال برگردد.

سلیمانی در مورد برنامه‌هایش برای فصل جدید با بیان این‌که برای فصل جدید هم 5 پیشنهاد از تیم‌های لیگ یک دارم، تصریح کرد: ولی هدفم حضور در لیگ برتر است که امیدوارم این اتفاق رخ دهد البته فعلا در حال بررسی گزینه‌های لیگ یک هستم.
وی در مورد نوجوانان و جوانان فوتبالیست بوشهری می‌گوید اولین حرف من به این فوتبالیست‌ها این است که اول باید به خدا توکل کنند، افزود: در زندگی هیچ چیزی مثل تلاش و کوشش نیست و آدم اگر هدفی دارد با تلاش و کوشش به هدف خود دست می‌یابد. حرف من این است که جوانان بیشتر تلاش کنند و خود را وارد مسائل حاشیه‌ای نکنند و باید تمام تمرکز خود را روی تمرین کردن بگذارند. آنها در هر شرایطی باید به حرف مربی خود گوش دهند تا به آن چیزی که می‌خواهند، برسند. مثلا مهدی طارمی پس از گذراندن دوران مقدس سربازی، به تیم ایرانجوان پیوست و به‌دلیل تلاش و کوششی که در طول تمرینات‌ و بازی‌ها داشت، الان به این جایگاه رسیده است که جزء بهترین بازیکنان ایران است. من فکر می‌کنم جوانان با تمرین کردن و تلاش به اهداف خود در فوتبال می‌رسند.
بازیکن سابق ایرانجوان بوشهر در پاسخ به این سوال که این امکان وجود دارد که در بوشهر تیمی تمام بوشهری در لیگ برتر داشته باشد یا خیر، تاکید کرد: اگر شرایط تیم‌های همچنان به همین شکل باشد، من فکر می‌کنم که چند سال طول بکشد که تیم در لیگ برتر داشته باشیم. وقتی بازیکنان می‌بینند که در استان از تیم‌ها مخصوصا تیم‌های که در لیگ‌های کشوری توپ می‌زنند، حمایت کافی نمی‌شوند و مشکلات مالی آنها حل نمی‌شود، مجبور هستند که بیرون استان بروند و فوتبال خود را در آنجا ادامه می‌دهد. همین الان از هر کدام از بازیکنان بوشهری که در بیرون استان حضور دارند، بپرسید که مایل هستند در بوشهر بازی کنند، آنها پاسخ می‌دهند که تا وقتی شرایط تیم‌های در استان به همین شکل باشد، قادر به بازگشت نیستند. یعنی اگر شرایط مهیا شود چرا آنها برنگردند؟ همه دوست دارند که در شهر خودشان بازی کنند وقتی امکانات فراهم باشد همه به استان خود برمی‌گردند‌ اما من فکر می‌کنم تا وقتی شرایط به همین شکل باشد، هیچ‌کس برنمی‌گردد و در مقابل هم از استان بیرون می‌روند. 

سلیمانی یادآور شد: شرایط فوتبال بوشهر دقیقا همین شکل است و بازیکن با اولین پیشنهاد از یک تیم خارج از استان، از بوشهر می‌روند و دلیل آن هم به توجهی به مسوولان به این بازیکنان از همه نظر است. زمانی که شاهین به لیگ برتر آمد، کادر شاهین از هر بازیکن بوشهری که درخواست می‌کرد به این تیم بیاید، حقیقتا کسی نیامد و این یک واقعیت است، چراکه من به شخصه آن زمان بودم و این اتفاقات را دیدم. من امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که مسوولان حمایت‌های خود را بیشتر کنند. آرزوی من اینست که سالی بیاید که استان از نظر مالی هیچ مشکلی نداشته باشد و تمام بازیکنانی که در خارج استان بازی می‌کنند، به بوشهر برگردند و یک تیم خوب را تشکیل دهند. همین الان اگر حساب کنیم، ما دو تیم خارج از استان داریم. 
وی در مورد افزود: اگر نگاهی به تیم فجر شیراز کنید، می‌بیند که هفت بوشهری در این تیم فعالیت می‌کنند که این بازیکنان سابقه حضور در لیگ برتر و تجربه بسیار خوبی دارند. در دیگر تیم‌های لیگ و لیگ 2 هم بازیکنان بوشهری زیادی پیدا می‌شوند که در تیم خود جزء بهترین‌ها هستند. بازیکنان زیادی داریم ولی شرایط در استان ما برای بازگشت این بازیکنان فراهم نیست. 
حمیدرضا سلیمانی در پایان با بیان این‌که جای دارد از شما و همکارانتان تشکر و قدردانی کنم، گفت: برای همه بچه‌ها و ورزشکاران بوشهری آرزوی موفقیت و تندرستی می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر: