bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
تعداد داعشی ها در داخل فلوجه، ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر تخمین زده می شد. ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنها غیرعراقی بودند. تعداد کشته شدگان در محور جنوبی از ۱۵۰۰ نفر فراتر رفت و در محور شمالی تعداد کشته شدگان به هزار نفر رسید.
 سرلشگر عبدالوهاب ساعدی، فرمانده عملیات آزاد سازی فلوجه،  از بازداشت 1086 نفر داعشی، که هم اکنونبه دادگاه ارجاع شده اند، خبر داد و افزود: ساکنان فلوجه مجبور به تحمل داعش بودند. مردم فلوجه دوستدار عراق و بزرگوار هستند. امکان ندارد که داعش را قبول کنند و داعش خود را بر آنها تحمیل کرده بود.
ساعدی تاکید کرد: نبرد شهر فلوجه عراقی ها را متحد کرد. عراق تجزیه نخواهد شد. اگرچه برخی سیاستمداران به دنبال طرح تجزیه باشند، مردم عراق خواهان آن نیستند.
وی احتمال داد نسخه پیشرفته تری از داعش به وجود آید.
از سوی دیگر عبدالوهاب سعیدی، یکی از فرماندهان عراقی ضمنف تشریح آخرین وضع فلوجه گفت: تلاش ها در محور غربی شهر است و در این محور، داعش فروپاشیده است و نیروهای عراقی به کوی جولان رسیده اند.

وی پیشروی نیروهای عراقی در کوی عسکری در شرق فلوجه خبر داد و افزود: نیروهایی که از کوی پلیس حرکت کرده اند به منطقه الجغیفی در شمال شهر نرسیده اند.
سعیدی، حجم زیان های وارد شده به شهر را کمتر از پنج درصد دانست.
یحیی زبیدی سخنگوی عملیات مشترک عراقف از پاکسازی بیمارستان فلوجه و کوی ضباط دوم به طور کامل خبر داده و افزود: عملیات در فلوجه برای تسلط برای باقیمانده مناطق تحت اشغال داعش ادامه دارد.
وی گفت: نیروهای پلیس هم اکنون مشغول پاکسازی مناطق باقیمانده در جولان از تروریستهای داعش هستد.
در همین حال جمعیت هلال احمر عراق تعداد آوارگان شهر فلوجه را 68 هزار نفر از زمان آغاز عملیات آزادسازی این شهر تاکنون دانست.
برچسب ها: جهان ، فلوجه
نام:
ایمیل:
* نظر: