bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: نظام برنامه ریزی آب تابع هیچ مرز سیاسی و جغرافیایی نیست، برهمین اساس انتقال آب از منابع آبی دیگر استانها به این استان قطع نشده است.
 شاپور رجایی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: خشکسالی های پی درپی، کاهش بارش باران و میزان آبدهی و آورد چشمه ساسان کازرون استان فارس به 300 لیتر درثانیه رسیده که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در آبرسانی به استان بوشهر شده است.
وی اضافه کرد: اولویت بندی تامین آب به ترتیب در آب آشامیدنی، محیط زیست، صنعت و کشاورزی است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر بیان کرد: این استان سابقه طولانی در برداشت آب از منطقه کازرون دارد و نمی‌توان حقابه این استان از کازرون را نادیده گرفت.
رجایی افزود: نشست‌های متعددی برای تعامل بین مسئولان دو استان بوشهر و فارس برای تامین آب از منابع آبی شهرستان کازرون برگزار شده است.
رجایی با بیان اینکه هیچ مانعی برای تخصیص آب از کازرون به بوشهر وجود ندارد افزود: چشمه ساسان خشکیده و آب چاههای سربالش کازرون کم شده و تلاش می‌شود که تولید آب از چاهها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هیچ برداشتی که حق ما را ضایع کند از منابع آبی استان فارس نمی شود گفت: امروز نگرانی از بابت همکاری استان فارس با بوشهر در زمینه آبرسانی نداریم ولی نگرانی ما از آبدهی رودخانه ها و خشکیدگی چاههاست.
رجایی افزود: هرچند بارندگیهای خوبی در سال گذشته داشتیم ولی به دلیل خشکسالیهای پی درپی این بارندگی ها جبران ضعف سفره های زیر زمینی را نمی کند.
وی با بیان اینکه دوره‌های پرآبی در استان بوشهر تکرار نمی‌شود، گفت: جمعیت نیز به‌حدی افزایش یافته است که آب موجود پاسخگوی نیازها نیست و باید طبیعت را مدیریت کنیم.
رجایی درباره آب مورد نیاز طرح پتروشیمی دشتستان گفت: براساس سیاست دولت هرصنعتی که آب برباشد باید در ساحل و در طول نوار ساحلی تاسیس شود در این ارتباط مشکلی درزمینه تاسیس پتروشیمی دشتستان درصورت رعایت این اصل وجود ندارد.
وی با بیان اینکه سالانه 810 میلیون متر مکعب آب از منابع استان بوشهر برداشت می‌ شود افزود: از این میزان 350 میلیون متر مکعب از منابع سطحی و 460 میلیون متر مکعب از منابع زیر زمینی است.
وی با بیان اینکه از این میزان آب برداشتی 60 درصد از منابع زیر زمینی است گفت: در استان بوشهر 13هزار 200 حلقه چاه آب کشاورزی است که هشت هزار و 200 حلقه آن مجاز و مابقی غیرمجاز حفر و از آن بهره‌برداری می‌ شود.
رجایی اظهارکرد: از934میلیون مترمکعب آب تولیدی استان بوشهر86 درصد در بخش کشاورزی، 12درصد آشامیدنی و 2 درصد در بخش صنعت مصرف می ‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در مورد توسعه سدها در این استان بوشهر بیان کرد: با اجرایی شدن ساخت سد دالکی از همه روش‌های تامین اعتبار استفاده می ‌شود.
وی درباره تامین آب واحدهای صنعتی که قرار است براساس اقتصاد مقاومتی فعال شوند گفت: براساس سیاست دولت هیچ واحد تولیدی جدیدی که نیاز به آب داشته باشد وارد مدار نمی شود بلکه این واحدها شامل واحدهای راکد و یا واحدهایی هستند که از قبل تامین آب داشته اند اما از همه ظرفیت آنها استفاده نمی شد و دراین زمینه مشکلی وجود ندارد.
برچسب ها: آب ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: