bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
عالی‌نسب با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف در کانون؛
روز چهارشنبه هفته گذشته نخستین نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اصحاب رسانه در سال جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری برگزار شد.
بامدادجنوب- الهام بهروزی: روز چهارشنبه هفته گذشته نخستین نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اصحاب رسانه در سال جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری برگزار شد. در این نشست زهره عالی‌نسب قربانی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار بوشهر، ندا عبدالله‌زاده عضو شورای شهر، عبدالرحمن برزگر رئیس انجمن سینما جوان استان، معاونان کانون پرورش فکری استان و اصحاب رسانه حضور داشتند. 
در این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن بزرگداشت ماه مبارک رمضان گفت: با فرارسیدن تابستان مدارس تعطیل شده‌اند اما تعیلم و تربیت تعطیل نیست و کانون پرورش فکری مکانی است که در تابستان با برگزاری کلا‌س‌های متنوع هنری و آموزشی نیازهای عاطفی و آموزشی کودکان و نوجوانان را تامین می‌کند. کودکان با حضور در این کلاس‌ها هم اوقات فراغت خود را پر می‌کنند، هم در این محیط لذت می‌برند و هم مهارت‌های زندگی را می‌آموزند. 

زهره عالی‌نسب در ادامه وجود کانون پرورش فکری را برای کودکان ضروری دانست و افزود: این نهاد فرهنگی باید برای خانواده‌ها دارای اهمیت باشد. کانون پرورش فکری این پتانسیل را دارد که کودکان را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری حمایت کند. این مجموعه به ورزیدگی فکری و عملی کودکان یاری می‌رساند و از این رو خانوادها باید کانون را یک ضرورت بدانند.
وی با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و اخلاق شهروندی برای کودکان و تقویت هوش عاطفی و رشد هیجانی آنان خاطرنشان کرد: آموزش در کانون با توجه به رشته‌های آموزشی موجود با گرایش‌های متفاوت و جذاب صورت می‌گیرد، بنابراین هنر خوب شنیدن و خوب تحلیل کردن و تفکر انتقادی را باید در کودکان تقویت کرد. همچنین ما در کانون نقد منصفانه را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان این‌که محور برنامه‌های ما در سال جاری آموزش اخلاق شهروندی و مهارت‌های زندگی است، تصریح کرد: همچنین در برنامه‌های آموزشی خود به مطالعه و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور و باروری اندیشه در کودکان توجه خاصی داریم و خواهان حمایت مسوولان استانی برای توسعه مراکز به‌منظور بهرمند شدن کودکان از این مجموعه فرهنگی هستیم. 

عالی‌نسب با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال حاضر دارای 19 مرکز ثابت، دو واحد سیار روستایی و یک کتابخانه پستی است، یادآور شد: با حمایت‌های مسوولان استانی و شهرستانی ساختمان مرکز فرهنگی-هنری شماره یک کانون پرورش فکری استان به‌زودی بازسازی می‌شود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح ساختمان جدید مرکز فرهنگی-هنری گناوه خواهیم بود
وی همچنین در ادامه به زیباسازی نمای بیرونی مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: ما در تمام برنامه‌هایی خود می‌کوشیم که از توانمندی‌های اعضای کانون پرورش پرورش فکری بهره بگیرم، در زیباسازی فضای بیرون این مرکز هم از خلاقیت و توانمندی‌های علیرضا اوجی که از اعضای خلاق و پیشین این مجموعه است، بهره‌مند شدیم و بدون‌اغراق بسیار خلاقانه و هنرمندانه در زیباسازی این فضا کوشید و حدود 70 روز برای این کار با علاقه وقت گذاشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ابراز خوشحالی از استقبال کودکان و نوجوانان از کانون پرورش فکری در سال جاری یادآور شد: خوشبختانه طبق آماری که گرفتیم امسال با رشد دو برابری در پذیرش اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان روبه‌رو شده‌ایم که این بسیار امیدبخش است، چراکه واقعا حیف است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه قرار بگیرد، کانون پرورش فکری باید به بطن جامعه بیاید و من معتقدم که «دنیای ما دریاست/ هر کودکی ماهی است/ دریای بی‌ماهی یک ذره زیبا نیست...» ما با تقویت روابط اجتماعی و فرهنگی در کودکان آنها را برای زندگی آماده می‌کنیم. در واقع خوب که دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم سیاستمداران و هنرمندانی که همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بزرگ شده‌اند، کاملا شیوه تربیتی آنها متفاوت است.

زهره عالی‌نسب با بیان این‌که وقتی با دنیای پویا و شاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روبه‌رو شدم، با همراهی و همدلی همکاران جذب این محیط شدم، خاطرنشان کرد: ما در این مجموعه باید این هنر و توانمندی را داشته باشیم که کودکان را به سوی کتابخوانی، مطالعه و اندیشه عمیق سوق دهیم. ما در این مجموعه در تلاش هستیم تا با برگزاری کلاس‌های نقالی، شاهنامه‌خوانی، چاووش‌خوانی فرهنگ ملی و بومی را به‌خصوص در میان کودکان ترویج دهیم.
وی با اشاره به این‌که امسال در ترم تابستانه‌ افزون بر کلاس‌های سفالگری، خوشنویسی، قصه‌گویی، نشریه‌نگاری، کتابسازی، کاردستی، انیمیشن، عکاسی، نمایش عروسکی، نقاشی و کارگاه‌های ادبی، آموزش موسیقی را برای نخستین بار به فعالیت‌هایمان اضافه‌کرده‌ایم، بیان کرد: به‌زودی نیز مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا، کم‌بینا و ... راه‌اندازی‌ می‌شود. همچنین در رشته‌های هشت‌گانه جشنواره بین‌المللی رضوی (قصه‌گویی، نشریه‌نگاری، کاردستی، نقاشی، داستان کوتاه، خوشنویسی، شعر و معرفی شخصیت رضوی) همچون سال‌های گذاشته حضور پویا و فعالی خواهیم داشت و اینک اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راهنمایی و آموزش مربیان خلاق این مجموعه در حال آماده شدن برای حضور در این جشنواره هستند. همچنین جشنواره قصه‌گویی و نمایش عروسکی را نیز در پیش داریم، همین‌طور 18 تیرماه به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان هم در مراکز فرهنگی هنری استان شاهد برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی خواهیم بود.

وی در پایان به درخواست این مجموعه از شهرداری و شورای شهر برای نامگذاری پارک روبه‌روی مرکز فرهنگی-هنری شماره دو کانون به نام پارک کودک و همچنین متناسب‌سازی پیاده‌رو مقابل این مرکز با روحیه کودکان اشاره کرد و گفت:  ان‌شاءالله در این زمینه‌های با تعامل و همکاری شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر روبه‌رو شویم.
ندا عبدالله‌زاده که در این نشست حضور داشت، به نمایندگی از شورای شهر گفت: خیلی خوشحالم از این‌که با علاقه و برنامه در این مجموعه فعالیت می‌کنید و در این مدت شاهد موفقیت‌های شما بوده‌ایم اما در خصوص این خواسته شما برای نامگذاری پارک یادشده به‌نام پارک کودک باید بگویم که چون این پارک در محل پرترافیکی قرارگرفته و بدون شک برای کودکان با خطراتی روبه‌رو است، در شورای نامگذاری با این خواسته موافقت نشده است اما در مقابل شورا آمادگی خود را اعلام کرده است که پارک دیگری را برای این منظور تعیین کنید و در این زمینه با شما همکاری خواهد کرد و اما زیباسازی پیاده‌روی مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون هم ایده‌ای خوبی است و بدون شک هم شهردار و هم اعضای شورا همکاری خواهند کرد، چراکه ما در این مجموعه معتقد هستیم در کنار هر طرح عمرانی باید یک پیوست فرهنگی هم باشد.
یادآوری می‌شود، در پایان از اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس و بسته فرهنگی تقدیر و از نمای بیرونی مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز رونمایی شد.
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، کانون
نام:
ایمیل:
* نظر: