bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
ادامه سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن؛
نزدیک به یک ماه از شروع فعالیت مجلس دهم می‌گذرد، مجلسی که از همان ابتدا یعنی از زمان انتخابات و تائید صلاحیت‌ها با حاشیه‌های متعددی همراه بود اما در همین مدت‌زمان اندک، نمایندگان خواسته یا ناخواسته درگیرحاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن شده‌اند، حاشیه‌هایی که ممکن است روی تصمیمات بعدی نمایندگان استان و حتی اتحاد و انسجام آنان تاثیر منفی بگذارد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: نزدیک به یک ماه از شروع فعالیت مجلس دهم می‌گذرد، مجلسی که از همان ابتدا یعنی از زمان انتخابات و تائید صلاحیت‌ها با حاشیه‌های متعددی همراه بود اما در همین مدت‌زمان اندک، نمایندگان خواسته یا ناخواسته درگیرحاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن شده‌اند، حاشیه‌هایی که ممکن است روی تصمیمات بعدی نمایندگان استان و حتی اتحاد و انسجام آنان تاثیر منفی بگذارد. از جمله می‌تواند انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان را هم تحت شعاع خود قرار دهد و این انتخاب را با اما و اگر‌ مواجه کند.
طبق خبر‌های منتشر شده تا این لحظه اغلب روسای مجمع نمایندگان استان‌های کشور مشخص شده‌اند، از جمله استان‌های همجوار ما نظیر استان هرمزگان که حسین هاشمی تختی، معاون سیاسی اسبق استانداری بوشهر که اکنون نماینده مردم بندرعباس و قشم است، را به‌عنوان رئیس جدید مجمع نمایندگان این استان انتخاب کردند اما تاکنون؛ نه خبری از انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان ما به بیرون درز کرده است و نه خبری از نشست رسمی و یا غیر رسمی چهار نفر نماینده استان تا به حال مخابره شده است.
همین هفته گذشته بود که اختلافات موجود میان حجت‌الاسلام خدری و سکینه الماسی در کمیسیون انرژی به رسانه‌ها کشیده شد تا همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، از همان هفته‌های اول سیاست‌های کثیف مانع از همکاری نمایندگان استان شود. هر چند بر آن نبودیم که در این حوزه ورود کنیم و بارها هم به نمایندگان استان هشدار دادیم که مراقبت کرده و مانع از بروز اختلاف شوند اما مشخص است که افراد نفوذی در میان برخی از نمایندگان، دستورات دیگران را اجرا کرده و با دادن آدرس اشتباه، در زمین ورشکسته‌های سیاسی گام بر می‌دارند.

این ورشکسته‌های سیاسی که پیش از برگزاری انتخابات هفتم اسفند در جلسات خصوصی مختلف گفته بودند حضور نمایندگان قوی در مجلس برای آنها دردسر است و با دخالت‌های پررنگ خود تلاش کردند تا انتخابات را به‌نام خود رقم زده و اکنون هم در پایتخت با همین عنوان همچنان برای خود کوپن‌های تقلبی جمع کرده و حتی وابستگان خود را از همین طریق بر می‌کشند، اتحاد و یکدلی میان چهار نماینده استان را برنتابیده و مانع از همکاری آنها شده‌اند. در این سیاست انگلیسیِ تفرقه بینداز و کار خود را انجام بده، با کمال تاسف یکی از نمایندگان در این دام افتاده است و یکی از نمایندگان دیگر هم به‌شدت از این مساله گلایه دارد. 
در مورد تشکیل مجمع نمایندگان استان، تلاش کردیم با سه نماینده صحبت کنیم اما روز گذشته تماس ما را فقط نماینده دشتستان پاسخگو بود. محمدباقر سعادت در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که هیات رئیسه مجلس با ارسال نامه از نمایندگان استان خواسته است که تا هفته آینده رئیس مجمع نمایندگان انتخاب و معرفی شود، گفت: ان‌شاءالله تا هفته دیگر رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر را انتخاب و معرفی خواهیم کرد. با این حال فکر نمی‌کنم همه استان‌ها رئیس مجمع نمایندگان خود را انتخاب و معرفی کرده باشند.
با این حال سعادت در پاسخ به این سوال که ممکن است اتفاقات اخیر که در کمیسیون انرژی رخ داده است بر تصمیم نمایندگان تاثیر بگذارد و اتحاد نمایندگان را با چالش مواجه کند، گفت: خیر؛ آن مساله در کمیسیون انرژی یک مساله جزیی بوده و به هیچ عنوان بر اتحاد و انسجام نمایندگان تاثیرگذار نخواهد بود.
نماینده دشتستان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما کاندیدای رئیس مجمع نمایندگان استان شوید، گفت: تا این لحظه هیچ چیز مشخص نیست با این حال ما به خرد جمعی و تصمیم نهایی احترام می‌گذاریم. اگر دوستان صلاح بدانند که بنده به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان معرفی شوم که در خدمت هستم و اگر من انتخاب نشدم باز در خدمت دوستان و استان هستم. با این حال؛ نه من و نه هیچ یک از نمایندگان استان پیرامون انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان صحبتی نداشته‌ایم.
وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر آنچه برای من و دیگر نمایندگان مهم است توسعه و شکوفایی استان است، تصریح کرد: ما چهار نفر فارغ از هر مساله‌ای، در بحث توسعه استان همراه و همگام خواهیم بود. 

سعادت در پاسخ به این سوال که پس از آغاز به کار مجلس دهم آیا نمایندگان استان در یک جلسه دور هم نشسته‌اند و پیرامون مسائل استان بحث و گفت‌وگو کنند، گفت: جلسات دو جانبه و جداگانه با هر سه نماینده استان داشته‌ام و پیرامون مسائل استانی گفت‌وگو کرده‌ایم اما هنوز فرصتی فراهم نشده است که هر چهار نماینده استان دور هم گرد یک میز بنشینیم و گپ‌و‌گفت داشته باشیم. امیدوارم در آینده نزدیک این فرصت فراهم شود.
به‌عنوان تاکید نهایی، گفتنی است آنچه امروز مهم است و باید در اولویت کار نمایندگان استان قرار گیرد، اتحاد، همراهی و همدلی است، مساله‌ مهمی که نباید به سادگی از آن گذشت، چراکه در این دوره مردم با امید و شوق فراوان از صندوق‌های رای استقبال کردند تا با نفی تندروی‌های که در ادوار گذشته رخ داده شخصی که اصلاح می‌دانندش را راهی مجلس کنند تا توسعه و شکوفای دیارمان که همیشه با محرومیت روبه‌رو بوده را سرلوحه کار خود قرار دهند. بر همین اساس انتظار می‌رود در این هفته رئیس سالانه مجمع نمایندگان بوشهر معرفی شود و نمایندگان استان بر روی اسب بازنده شرط‌بندی نکرده و کلاه گشاد سیاست‌های انگلیسی سرشان نرود. همان سیاستی که باعث شد تا اصلاح‌طلبان استان با هم دچار اختلاف شده و عده‌ای ضعیف و تازه به دوران رسیده بر مردم استان حکمرانی کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: