bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
طرح عیدانه کتاب در بوشهر با استقبال روبه‌رو شد و این در حالی است که سال گذشته از این طرح استقبالی نشده بود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب به طرح تخصیص یارانه به کتابفروشی‌‌ها اشاره کرد و گفت: استان بوشهر در طرح «عیدانه کتاب» که از تاریخ 15 اسفند تا 15 فروردین در کتابفروشی های سطح کشور اجرا شده بود، توانست از بین 30 استان شرکت‌کننده در طرح، رتبه بیستم را بر اساس بیشترین خریدار به خود اختصاص دهد.
آنیتا مظفری در ادامه با بیان این‌که آشنایی کتابفروش‌ها با «عیدانه کتاب» آنها را به مشارکت بیشتر در طرح «تابستانه کتاب» که از 16 تیرماه تا 15 مردادماه به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری تعدادی از کتابفروشی‌های کشور اجرا می‌شود، ترغیب می‌کند، افزود: تسویه‌حساب به‌موقع با کتابفروشی‌های عضو طرح، زمینه اعتماد‌سازی مناسبی برای حضور دوباره آنها و ثبت نام کتابفروشی‌های جدید را ایجاد کرده است.
وی اطلاع‌رسانی به‌هنگام طرح «تابستانه کتاب» را علت اصلی افزایش مشارکت کتابفروشی‌های این استان دانست و تصریح کرد: برای حضور بیشتر کتابفروشی‌ها باید فرهنگ‌سازی جامع و کاملی از سوی متولیان امر انجام شود تا همه کتابفروشان از تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به این‌که تلاش‌هایی که استان بوشهر در طرح پایتخت کتاب انجام داده، زمینه فرهنگ‌سازی برای کتاب و کتابخوانی را در این استان فراهم کرده است، یادآور شد: طرح «عیدانه کتاب» تاثیر خوبی بر وضعیت کتابفروشان و خرید کتاب داشته است و تاثیر این طرح در بین مردم به‌وضوح قابل مشاهده بود، به‌طوری که اکثر خانواده‌ها در مراسم‌ و مناسبت‌های مختلف از اجرای این طرح صحبت و یکدیگر را برای خرید کتاب به‌عنوان عیدی ترغیب می‌کردند.
مظفری با بیان این‌که اجرای طرح «تابستانه کتاب» همزمان با تابستان و ارائه تخفیف 25 درصدی به کتاب‌های کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ایام فراغت را فراهم می‌کند، گفت: سیستم توزیع کتاب در کشور ما با مشکل روبه‌رو است، گفت: ایجاد انگیزه در سیستم توزیع به اصلاح آن منجر می‌شود. این اتفاق در مخاطب ایجاد انگیزه می‌کند و به رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی منتهی می‌شود.

برچسب ها: فرهنگ ، کتاب ، عیدانه
نام:
ایمیل:
* نظر: