bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
حضور بوشهری‌ها در راهپیمایی روز قدس؛
روز گذشته همزمان با روز جهانی قدس و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم کشورمان با حضور در راهپیمایی این روز را گرامی داشتند.
بامدادجنوب: بوشهری‌ها در جای جای استان همچون دیگر مناطق کشور روز گذشته با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، یک صدا اعلام کردند «مردم مظلوم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم.» حضوری که بدون‌شک می‌تواند سکوت، رکود و حمایت مجامع جهانی از رژیم نامشروع صهیونیسم را محکوم کند و اتحاد مسلمانان را به رخ جهانیان بکشاند.
با وجود گرمای زیاد و برودت هوا‌ اما اقشار مختلف جامعه اعم از شعیه و سنی از جنوبی‌ترین نقطه نظیر نخل تقی، عسلویه، کنگان و دیر تا شمالی‌ترین نقطه استان نظیر گناوه و دیلم و حتی جزیره خارگ و همچنین بزرگ‌ترین شهرستان استان؛ دشتستان، با وجود تضارب آرا و افکار و اندیشه‌های مختلف، اعم از زن و مرد، پیر و جوان با تیپ‌ها و چهره‌های مختلف، در این راهپیمایی حضور پیدا کردند. حضوری که معنی و مفهومی فراتر از کلمات دارد، چراکه نشان می دهد، ملت ایران و همه مسلمانان در آستانه چهار دهه از فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس هنوز خسته نشده و این روز را تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی با اقتدار برگزار می‌کنند.

رئیس ستاد انتفاضه قدس و مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران روز جهانی قدس در بوشهر بود. سردار رمضان شریف در سخنان خود در این جمع با بیان این‌که انتفاضه سوم مردم فلسطین کام اسرائیل را تلخ کرده به‌طوری که نوع دیگری از مقاومت و مبارزه فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، ادامه داد: امروز نوع جدیدی از مبارزه که الهام گرفته از دفاع مقدس است در سرزمین‌های اشغالی بر علیه ستم‌های رژیم صهیونیستی در حال انجام است و با شکست اسرائیل در جنگ‌های 33روزه حامیان این رژیم جعلی با خلق گروه‌های جاهل از جمله داعش و القاعده در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و لیبی به اقدام‌های ددمنشانه خود برعلیه ملت‌های آزادیخواه دست می‌زنند. هر چند امروز از خاکستر داعش انرژی متراکمی خلق خواهد شد که دودمان اسرائیل را نابود خواهد کرد.
رئیس ستاد انتفاضه قدس تصریح کرد: تا زمانی که رزمندگان فلسطینی از قومیت عربی دست برنداشته بودند در مبارزه شکست می‌خوردند اما به برکت دفاع مقدس‌، حمایت‌های امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب و پایداری ملت ایران امروز رویارویی با اسرائیل برای رزمندگان فلسطینی از نگاه قومیتی تغییر کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: هدف اسرائیل تنها تصرف فلسطین به‌عنوان بخشی از کشورهای اسلامی نیست بلکه به‌دنبال پروژه اسلام‌زدایی و نابودی اسلام است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان این‌که مبارزه با اسرائیل تنها نجات فلسطین نیست بلکه نجات اسلام است، گفت: تنها راه نجات اسلام مبارزه جدی و مسلحانه با جنایتکاران رژیم صهیونیستی است و در این راه حمایت همه کشورهای مسلمان ضروری است. وی با اشاره به این‌که امریکا به معنی جنایت، چپاول، ابتذال و انحراف است، تصریح کرد: خوی امریکا خوی جنایت است و نمی‌شود به آن اعتماد کرد و با نابودی اسرائیل امریکا نیز نابود می‌شود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز در خصوص پیام امسال راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، امام (ره) و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، روز قدس یک روز جهانی است و تنها اختصاص به ملت فلسطین ندارد، بلکه این روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. پیام امسال این روز جهانی نیز پیام مقاومت و حمایت از مظلوم است، با توجه به این‌که بعضی از کشورهای منطقه در حال نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی هستند، بنابراین روز قدس امسال نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه بدون ذره‌ای تردید و چشم‌داشت، برخلاف برخی کشورهای منفعت‌طلب، روی آرمان‌های خود ایستاده و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین می‌پردازد.
سردار رزمجو تصریح کرد: امروز با روشن شدن بیش از پیش چهره استکبار و صهیونیسم جهانی، ‌نیازمند وحدت بیشتر از سوی مسلمانان جهان هستیم تا با اتحاد، یکدلی و همدلی ملت ستم دیده و مظلوم، فلسطین را از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی نجات داده و فریاد مظلومیت این مردم رنج‌کشیده را به گوش جهانیان برسانیم و موجب آزادی سرزمین‌های اشغالی از چنگال صهیونیست‌ها شویم.
وی با اشاره به رفتارهای دو پهلو سازمان‌های بین‌المللی گفت: این رفتار استکبار و برخی سازمان‌های بین‌المللی نشان‌دهنده دورویی و مواضع منافقانه آنها در قبال حقوق بشر و بسیاری از مسائل اخلاقی دیگر است و این عناوین را تنها برای تامین منافع خود به‌کار می‌برند که نمونه آن در انتخاب رژیم صهیونیستی به‌عنوان رئیس‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل و مختومه کردن پرونده جنایات آل سعود در یمن شاهد بودیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: