bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
به مناسبت خداحافظی کاپیتان از تیم ملی؛
فوتبال ساحلی یکی از انواع رشته‌های فوتبال است که نخستین‌بار در سال 1992 قوانینش تدوین و با برگزاری رقابت‌های آزمایشی در سواحل ریودوژانیرو آغاز شد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال ساحلی یکی از انواع رشته‌های فوتبال است که نخستین‌بار در سال 1992 قوانینش تدوین و با برگزاری رقابت‌های آزمایشی در سواحل ریودوژانیرو آغاز شد. این رشته در کشور‌هایی که خط ساحلی طولانی دارند طرفداران زیادی دارد و همین باعث شده است که این رشته جهانی شود. در ایران این رشته دهه 80 به مردم معرفی شد و در همان زمان طرفداران زیادی پیدا کرد. تا آنجا که تیم ملی ایران با مدیریت و راهکارهای مناسب مسوولان این رشته، پس از گذشته 6 سال از شروع فعالیت، به زودی توانست خود را به ترتیب در آسیا و پس از آن در جهان ثابت کند. در این سال‌ها بازیکنان بسیار بااستعدادی در این رشته فعالیت کرده‌اند و تلاش خود را برای به موفقیت رسیدن تیم ملی انجام داده‌اند. یکی از این بازیکنان با تجربه، علی نادری است که همه بازی‌های درخشانش در مسابقات آسیایی و جهانی به یاد داریم. بازیکنی که حدود 5 سال است در تیم پارس جنوبی و 11 سال در تیم ملی خدمت می‌کند.

روز گذشته اخباری منتشر شد که این بازیکن با تجربه قصد خداحافظی از تیم ملی دارد و با دستور مسوولان حال مربی این تیم است. ما هم به همین دلیل به سراغ این بازیکن با تجربه و خوش‌اخلاق رفتیم. علی نادری در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب با بیان این‌که از 10 الی 11 سال پیش کار خود را در تیم ملی فوتبال ساحلی آغاز کردم، افزود: در سال 83 در تورنمنتی که در رودسر برگزار می‌شد، شرکت کردم و به‌دلیل عملکرد خوبی که در این مسابقات داشتم، به تیم ملی دعوت شدم و تا امروز همیشه در خدمت این تیم بوده‌ام. من فوتبال ساحلی را با عمران‌سازان اصفهان شروع کردم و پس از این تیم به تیم‌های ايران توسعه كرج و شهرداري تبريز رفتم و چند سال در این تیم‌ها بازی کردم و با هر سه تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی شدم. بعد از این تیم‌ها من در سال 89 به تیم دریانوردان پارس جنوبی پیوستم و الان حدود 5 سال است که در این تیم فعالیت می‌کنم و قهرمانی‌های زیادی را با این تیم به‌دست آورده‌ام.
وی در مورد حضور پنج ساله‌اش در تیم دریانوردان پارس جنوبی با بیان این‌که واقعا از انتخاب این تیم راضی هستم، افزود: حضور در پارس جنوبی برای من بهترین انتخاب بود و در این پنج سال همه چیز را به‌دست آوردم. من بهترین عملکرد خود را در این تیم داشته‌ام و از تمام تلاش خود برای به موفقیت رسیدن این تیم استفاده کرده‌ام. با وجود این‌که در تیم‌های دیگر هم خاطرات خوبی دارم ولی من با دریانوردان جام‌های زیادی را در این پنج سال به‌دست آوردم و امیدوارم که با کمک دیگر بازیکنان این تیم تعداد این جام‌ها را افزایش دهیم. 

کاپیتان سابق تیم ملی افزود: البته در اینجا جای دارد که از تمام مردم شریف بوشهر تشکر کنم که در این راه به ما کمک زیادی کرده‌اند. آنها به نظر من از بهترین مردم کشور هستند و من همین‌جا می‌گویم که خودم را یک بوشهری می‌دانم. من سال‌ها در این شهر زندگی کردم و حتی لهجه‌ام هم بوشهری شده است و ارتباط بسیار خوبی با تمام مردم این استان برقرار کرده‌ام. به هر حال من بسیار خوشحال هستم که بهترین سال‌های زندگی خود را در بوشهر گذرانده‌ام و امیدوارم سال‌های بعد هم در اینجا بمانم.
نادری در مورد تیم فوتبال ساحلی با بیان این‌که من حدود 6 سال در این تیم کاپیان بوده‌ام، تصریح کرد: به هر حال وظیفه من بود که در این تیم با تمام تلاش فعالیت کنم و برای به موفقیت رسیدن این تیم از تمام توان استفاده کنم. من همراه با این تیم مسابقاتی مانند بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های آسیا، جام جهانی، مسابقات جهانی و مسابقات بین قاره‌ای شرکت کرده‌ام. من در چهار جام جهانی با این تیم شرکت کرده‌ام و در این مسابقات 5 گل به ثمر رسانده‌ام. روزهای بسیار سخت، پر فراز و نشیب و البته در نهایت شیرینی را در تیم ملی داشتم و موفق شدیم تا از رنکینگ سوم آسیا به مقام قهرمانی آسیا برسیم، قهرمان جام بین قاره‌ای شویم (که بهترین خاطره‌اش در دوران حضور در تیم ملی است) و از جایگاه شانزدهم به‌عنوان تیم ششم جهان شناخته شویم. بدون‌شک عامل اصلی کسب این موفقیت‌ها صداقت کادر فنی وقت‌، همدلی بازیکنان و حمایت‌های دپارتمان فوتبال ساحلی بود.

بازیکن دریانوردان بوشهر در ادامه گفت: بنده هم همواره تمام تلاشم را کردم تا کاملا در اختیار پیراهن مقدس تیم ملی کشورم باشم و از این‌که در رسیدن به این موقعیت‌ها عضوی از تیم بودم برای همیشه باعث افتخارم است. معتقدم این تصمیم باعث می‌شود تا بازیکنان جوان تیم ملی (ب) که به‌عنوان مربی از آنها به تیم دعوت کرده بودیم، کم‌کم وارد تیم ملی بزرگسالان بشوند. ما در تیم ملی (ب) پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی بزرگسالان انجام دادیم که فکر می‌کنم هم‌اکنون زمان مناسبی برای استفاده از ثمره آن تلاش‌ها باشد.
وی درباره انتخابش به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان، گفت: به هرحال در این انتخاب به من لطف داشتند و لازم می‌دانم از فدراسیون فوتبال و کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. بنده تجربه 11 سال حضور در تیم ملی بزرگسالان، حضور در رقابت‌های بین‌المللی و همین‌طور مربیگری در تیم ملی (ب) را دارم و از این پس همانند گذشته تمام تلاش خود را جهت کمک به تیم ملی بزرگسالان و البته در کسوت مربی به‌کار خواهم گرفت.

مربی تیم ملی فوتبال ساحلی در مورد پیشرفت فوتبال ساحلی کشور در سال‌های گذشته با بیان این‌که در حوزه ملی رو‌زبه‌روز به جایگاه‌های بالاتری دست خواهیم یافت و البته این امر بدون حمایت‌های فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: آقای ترابیان و خانم شهریاری در این مدت با تمام توان برای رسیدن این‌ تیم‌ به سطح بالا تلاش کرده‌اند. آنها همین الان هم با برنامه‌ریزی مناسب در تلاش هستند که وضعیت تیم را بهتر از قبل کنند. البته ایجاد تیم «ب» در این راه خیلی تاثیر داشت. هدف از تشکیل تیم ملی «ب» دور هم جمع کردن بازیکنان رده‌های سنی زیر 21 سال است. ما می‌خواهیم این بازیکنان را که در لیگ هم حضور دارند، کنار یک دیگر قرار بدهیم تا آنها تحت آموزش باشند و پیشرفت کنند. بازیکن فوتبال ساحلی برای پیشرفت باید روی شن باشند تا زودتر به پیشرفت برسند.
وی همچنین در مورد فوتبال ساحلی بوشهر گفت: در مورد فوتبال ساحلی بوشهر چیزی نمی‌توانم بگویم، چراکه همه چیز گویای این است که بچه‌های این شهر می‌توانند در این رشته به موفقیت‌های زیادی برسند. من 5 سال در این شهر زندگی کردم و می‌توانم بگویم بچه‌های این شهر در این رشته پتانسیل بالایی دارند و اگر روی آنها سرمایه‌گذاری خوبی شود، آنها در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بازیکن دریانوردان بوشهر در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای کسانی که به‌تازگی وارد این رشته شده‌اند دارد، پاسخ داد: فوتبال ساحلی یک رشته بسیار سخت است و برای این‌که بتوان در این رشته به موفقیت رسید باید تلاش زیادی کرد. خدا‌را‌شکر در کشور ما این رشته جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است و هر ساله جوانان با استعداد زیادی در مسابقات لیگ برتر معرفی می‌شوند و این بسیار خوب است. به نظرم کسانی که می‌خواهند در این رشته به موفقیت برسند باید تمرینات خود را به‌طور مداوم و برنامه‌ریزی شده انجام دهند و دست از تلاش برندارند.
علی نادری در پایان با بیان این‌که از رسانه شما تشکر می‌کنم، افزود: جای دارد از تمام مردم بوشهر نیز تشکر کنم که در مدت گذشته تحت هر شرایطی از ما حمایت کردند. خداحافظی از تیم ملی تصمیم سختی بود ولی به‌نظرم موقع آن بود که این تصمیم را بگیرم و حالا می‌خواهم در پست مربیگری در خدمت تیم ملی باشم و با این تیم به موفقیت‌های زیادی برسم.
نام:
ایمیل:
* نظر: