bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
غیبت معنادار سالاری و حقیقیِ معاون در معارفه دهدشتی؛
فرماندار تنگستان بالاخره تغییر کرد، تغییری که از شش‌ماه پیش و شاید هم بیشتر انتظار آن می‌رفت و عادل دهدشتی 33 ساله که گفته می‌شود ارتباط بسیار نزدیکی با نماینده دولت دارد، به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان مهم جای غلامرضا ترکزاده‌ای را گرفت که هیچ‌کس را برای خود در این شهرستان نگذاشته بود.
بامدادجنوب- ابوعلی زرین قلم: فرماندار تنگستان بالاخره تغییر کرد، تغییری که از شش‌ماه پیش و شاید هم بیشتر انتظار آن می‌رفت و عادل دهدشتی 33 ساله که گفته می‌شود ارتباط بسیار نزدیکی با نماینده دولت دارد، به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان مهم جای غلامرضا ترکزاده‌ای را گرفت که هیچ‌کس را برای خود در این شهرستان نگذاشته بود. تنگستان پابه‌پای استان دوره سخت بدبختی و رکود را پشت سر می‌گذاشت و بر اساس اطلاع موثق بامداد جنوب، شاید بدترین شهرستان استان از همه نظر، تنگستان بود که انواع درگیری‌های سیاسی و جریانی مانع از شکل‌گیری یک ارتباط مثبت و روبه‌جلو میان مسوولان آن شده بود.
در حالی که اهرم به لحاظ شهری دچار بحران شدیدی بود و شهردار آن صدای مردم را درآورده بود، انتظارها برای رفتن ترکزاده به پایان رسید و دهدشتی جوان در حالی جای وی را گرفت که به‌نظر می‌رسد او نیز نخواهد توانست به این سادگی مشکلات شهرستان را حل و فصل کند. مشکلات تنگستان ریشه‌ای سخت دارد و فرماندار جدید باید با عوامل بسیاری که شاید یکی از مهم‌ترین آنها رفتار نامناسب با کادر فرمانداری این شهرستان بوده، برخورد کند و در بعد دیگر هم امورات شهرستان را به‌گونه‌ای سامان دهد که خروجی آن اعلام رضایت مردم باشد.

اما اولین گام در حالی برداشته شد که در مراسم معارفه فرماندار جدید که گفته می‌شود استاندار برای حضور او مایه بسیار گذاشته بود، حضور نداشت. البته دلیل نیامدن سالاری برای ما بسیار واضح است، چراکه او از ترس مواجه با کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم تنگستان و دشتی در این نشست حضور پیدا نکرده بود. از مدت‌ها پیش شایعه بود که شهریاری و سالاری رابطه خوبی با هم ندارند و حتی آقای نماینده در نشستی که سه نماینده دیگر در خیابان سنگی با نماینده دولت برگزار کرده بودند، هم حضور پیدا نکرده بود.
هر چند انتظار می‌رفت که اگر سالاری نیامده، دست‌کم معاون سیاسی و امنیتی او در این نشست حضور پیدا کند‌ اما باز هم مانند حادثه خونین نخل‌تقی که یکی در شمال و دیگری در قم به‌سر می‌برد، آنها مردم اهرم را قابل حضور ندانسته و حقیقیِ معاون هم به تنگستان نرفت تا معاون خوش فکری که بخشنامه شروع به‌کار ساعت 6:15 دقیقه را به ادارات ابلاغ کرده، در جلسه شورای اداری حضور پیدا کند و از سوی دیگر سیداسماعیل موسوی که بدون‌شک گزینه سالاری برای جانشینی حقیقیِ معاون است راهی اهرم شده بود تا حکم امضا شده وزیر را به دهدشتی تقدیم کند.

البته به‌نظر می‌رسد که سالاری با علم به این‌که مواجه با شهریاری و حرف‌های رک و پوست‌کنده وی در مورد رفتارهای مدیریتی چندان به مذاق او خوش نخواهد آمد، در این نشست حضور پیدا نکرد که البته این مساله تا حدودی با واقعیت همراه بود. با وجود این‌که شایعات بسیاری در مورد مخالفت شهریاری با حضور دهدشتی در فرمانداری منتشر شده بود‌ اما آقای نماینده نشان داد که خطوط قرمزی دارد که اگر رعایت کنند، با همه کنار خواهد آمد و همان‌گونه که پیشتر در جایی گفته بود، کارهای مهم‌تری دارد که باید انجام دهد و نمی‌خواهد خود را در استان با کارهای بیهوده درگیر کند.
وی در این نشست خط و نشان‌هایی برای برخی‌ها کشید که بدون‌شک، مرجع خود را پیدا خواهد کرد، در حالی که برخی از رسانه‌ها این خط و نشان را متوجه مسوولان دولتی می‌دانند اما بامداد جنوب به‌صراحت تاکید می‌کند که منظور آقای نماینده، نماینده عالی دولت است که رفتارهای وی در طول همین چند هفته انتقادات بسیاری را باعث شده است.
شهریاری در این نشست در موضعی بالا خطاب با حاضران در نشست گفت: تا وقتی فرماندار جدید فارغ از مسائل سیاسی و در راستای خدمت به مردم و نظام گام بردارد، مورد حمایت او خواهد بود، بنای بنده بر تعامل، همدلی، همکاری و وحدت با همه مسوولان و دست‌اندرکاران استان و شهرستان است که بتوانیم از این فرصت‌های گذرا استفاده کنیم و خدمتی به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان این‌که اگر در طول خدمتتان شاخص‌های مدیریتی را از خود بروز دادید و به‌عنوان یک مدیر توانمند و خدوم و دلسوز و متخصص و متعهد و تلاشگر دیده شدید، تا آخر پشت سر شما ایستاده‌ام و از شما حمایت می‌کنم ولی اگر خدایی ناکرده دیدم اغراض خطی و سیاسی را به کار بردید و افراد را بر اساس حزبی تعیین و جابه‌جا کردید که جز فرصت سوزی نیست، این را نمی‌پذیرم، یادآور شد: اگر در بین شما عزیزان کسانی هستند که این عرایض من را بر نمی‌تابند، خواهش می‌کنم محل کارشان را ترک کنند، چراکه من چهار سال هستم ولی با این روش نمی‌توانیم با این عزیزان کار کنیم.
بقیه سخنان شهریاری را می‌توانید از دیگر رسانه‌ها بخوانید اما روز گذشته هم دهدشتی با کوبیدن بر طبل حرکت در پشت سر استاندار بازنده‌ای که هنرش به قهقرا بردن استان و نشاندن استان پر از نعمت و برکت بوشهر در رتبه‌های 30 و 31 کشوری در همه حوزه‌ها است، نشان داد که برنامه خاصی از طرف خود برای این شهرستان ندارد. جوانگرایی حسن روحانی برای استان بوشهر دستاوردی نداشت اما امیدوارم که فرماندار جدید تنگستان بیش از آن‌که بخواهد به سراغ خیابان سنگی بیاید، به میان مردم این شهرستان برود و از آنها نظر بخواهد تا جوانگرایی بیش از آین مضحکه نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: