bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
سرمربی تیم جنوبی از شمال آمد!
سه‌شنبه خبری در سایت‌های استانی پیچید که وقوع آن دور از انتظار نبود. تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر برای حضور در لیگ دسته 2 فوتبال کشور با محمد احمدزاده
بامداد جنوب- علی پورتنگستانی: سه‌شنبه خبری در سایت‌های استانی پیچید که وقوع آن دور از انتظار نبود. تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر برای حضور در لیگ دسته 2 فوتبال کشور با محمد احمدزاده، سرمربی فصل گذشته تیم‌های شهرداری اردبیل و ملوان بندر انزلی، به توافق رسید. این توافق در حالی صورت گرفت که تا 3 روز پیش، محمد احمدزاده در راه ملوان بود و قرار بود سرمربی این تیم باقی بماند. از طرفی مسوولان شاهین هم دست به کار شده بودند که با مهدی پاشازاده، سرمربی فصل گذشته پارس جم به توافق برسند اما هیچ کدام از این اتفاق‌ها رخ نداد و در نهایت احمد‌زاده روز گذشته در بوشهر حاضر شد و با این تیم محبوب بوشهری قرارداد بست.

البته سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا مربی که سال‌ها در شمال به مربیگیری پرداخته و با تیم‌های آنجا زندگی کرده است، می‌تواند در جنوب کشور، آن هم در باشگاه پرطرفدار شاهین بوشهر به موفقیت برسد یا خیر؟ البته این سوال را نمی‌توان حال پاسخ داد و جواب آن در اواسط فصل مشخص می‌شود. 
ما در ادامه به سراغ مدیر عامل باشگاه شاهین رفتیم تا اطلاعات بیشتری از نحوه این انتخاب به‌دست آوریم. محمد دمشقی پس از اعلام خبر انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال شاهین شهرداری، گفت: پس از پایان رقابت‌های لیگ دسته 2 در جهت رضایتمندی هواداران به‌دنبال خرید امتیاز لیگ دسته یک بودیم که به‌رغم پیگیری‌های فراوان به‌دلیل تمایل نداشتن فدراسیون فوتبال به جابه‌جایی تیم‌ها بین استان‌ها این امر محقق نشد.
مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر افزود: به‌هرحال با توجه به شرایط موجود، در چند مدت اخیر در ابتدا به‌دنبال انتخاب سرمربی تیم بودیم  که در همین راستا با دقت زیادی گزینه‌های مربیگری بومی و غیر بومی متعددی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با جمع‌بندی صورت گرفته با محمد احمد‌زاده به توافق رسیدیم و پس از کسب نظر مساعد هیات مدیره حضور این مربی با تجربه در فصل جاری قطعی شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شاهین به‌دنبال محمد احمد‌زاده رفت، یادآور شد: همانطور که گفتم ما گزینه‌های بومی و غیر بومی زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و در استان‌های مختلف مانند خوزستان، فارس، تهران و ... گزینه‌هایی را تحت نظر داشتیم. البته آقای پاشازاده هم در لیست ما قرار داشت. ما اسامی انتخاب شده در لیست را به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار دادیم و در پایان با وجود این‌که همه اشخاصی که در لیست بودند، شاخصه‌های خود را داشتند و آدم‌های خوبی هستند، در نهایت آقای احمدزاده را انتخاب کردیم، چراکه وی به شاخصه‌های مورد نظر ما در مقایسه با بقیه نزدیک‌تر بود و  با صحبت‌های که با وی داشتیم به توافقات لازم دست یافتیم.
دمشقی در ادامه گفت‌وگو در مورد اهداف اصلی شاهین برای فصل پیش‌رو، با بیان این‌که اولین هدف ما زنده نگه‌داشتن شاهین است، یادآور شد: امیدوارم که در ادامه راه، به مشکلی بر نخوریم و سال خوبی در پیش داشته باشیم. از دیگر اهداف ما در این فصل پرورش نیروی انسانی و رشد بازیکنان با استعداد خودمان است. از طرف دیگر ارتقا تیم و هدف‌گذاری برای صعود به لیگ دسته یک مهم‌ترین اهداف ما در این فصل است. با توجه به فرصتی که در اختیار داریم و با بهره‌گیری از مربی کار آزموده (محمد احمدزاده) که سابقه مربیگری در لیگ برتر و همچنین تیم ملی را در کارنامه دارد، برنامه‌ریزی داریم که به امید خدا در ابعاد مختلف پیشرفت داشته باشیم و با سازماندهی هر چه مناسب‌تر تیم بزرگسالان زمینه را برای صعود به لیگ دسته یک مهیا کنیم.

مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در پاسخ به این سوال که شاهین در امر بازیکن‌گیری با کسی به توافق رسیده یا منتظر برنامه‌های محمد احمدزاده است، پاسخ داد: ما فعلا کسی را به خدمت نگرفته‌ایم، چراکه در این امر سرمربی باید نظر نهایی را بدهد. ما منتظر بودیم تا سرمربی مشخص شود و بعد وارد این مرحله شویم. اگر خدا بخواهد تمرینات تیم از جمعه همین هفته آغاز می‌شود. ما بخشی از بازیکنان فصل گذشته خود را در اختیار داریم و بازیکنان جدیدی را هم حتما به تیم اضافه می‌کنیم. ما امیدواریم که دوستان فوتبالیست هم‌استانی در تست‌های تیم شاهین شرکت کند و استعدادهای خود را به آقای احمد زاده نشان دهند. البته در کنار این مساله، ما سعی می‌کنیم که چند بازیکن غیر بومی ولی با کیفیت برای فصل جدید جذب کنیم ولی همانطور که گفتم همه اینها به این بستگی که سرمربی چه برنامه‌هایی دارد.

وی در پایان در پاسخ به سوال ما که شهرداری شهر بوشهر امسال هم از این تیم حمایت می‌کند یا خیر، تاکید کرد: به هر حال تیم متعلق به شهرداری بوشهر است و شهرداری برای این باشگاه امتیاز خریده است. البته خریدن این امتیاز فقط به‌خاطر مردم و هواداران شاهین بوده تا روحیه این مردم تغییر کند (با توجه به این‌که مردم بوشهر علاقه زیادی به فوتبال دارند). همان‌طور که گفتم هدف ما فقط زنده کردن شاهین بود و امیدواریم که شور و نشاط خوبی را در بین مردم ایجاد کنیم. البته اینجا جای دارد تقدیر و تشکری از شهردار بوشهر، ریاست و اعضای شورای شهر، اعضای هیات مدیره و همچنین پیشکسوتان و هواداران دلسوز داشته باشم که با کمک‌ها و حمایت‌های موثر خود از سال گذشته تا کنون باعث دلگرمی مجموعه باشگاه شاهین شهرداری بوده‌اند.
البته ما سعی کردیم که با محمد احمدزاده سرمربی جدید باشگاه ارتباط برقرار کنیم ولی این امر محقق نشد.

جلسه معارفه محمد احمد زاده روز گذشته برگزار شد
مراسم معارفه محمداحمدزاده سرمربی جدید شاهین بوشهر در لیگ دسته 2 کشور روز گذشته با حضور اعضای هیات مدیره باشگاه، پیشکسوتان و کانون هواداران این تیم در سالن اجتماعات صدا و سیما برگزار شد و در این مراسم هم مدیر عامل باشگاه و هم محمد احمدزاده به گفت‌وگو پرداختند.
در ابتدای این مراسم محمد دمشقی مدیرعامل باشگاه شاهین به سخنرانی پرداخت. دمشقی ضمن خوش آمدگویی به محمداحمدزاده سرمربی جدید شاهین بوشهر، از وی به‌عنوان یک مربی باسابقه در فوتبال کشور نام برد. وی شاهین را یک تیم ریشه دار و پرطرفدار در فوتبال کشور دانست و گفت: امیدوارم احمدزاده بتواند این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برساند چون جای شاهین در لیگ 2 نیست.

دمشقی در ادامه یادآور شد: شاهين در خانه و قلب بوشهري‌ها زنده است و اكنون كه اين تيم پرطرفدار در ليگ دو بازي مي‌كند، براي پرواز آن بايد دست به دست هم دهيم. اعتقاد دارم جايگاه شاهين در ليگ دو نيست و انشالله با درايت آقاي احمدزاده جشن صعود برپا كنيم. وقتي با او صحبت كرديم گفت اگر هر تيم ليگ دويي پيشنهاد مي‌داد، قبول نمي‌كردم اما شاهين از مكتبي است كه من دوستش دارم.
محمد احمدزاده سرمربي جديد شاهين شهرداري دقايق كوتاهي با حاضران در سالن صحبت كرد. وي درباره حضور در بوشهر گفت: از این‌که خود را سرمربی شاهین به‌عنوان تیمی بوشهری می‌بینم خرسندم، زیرا فوتبال در آن ریشه داشته و فوتبال دوستان زیادی در آن وجود دارد. مهم‌ترين دليل حضورم در اينجا، نام شاهين بود. وقتي با من صحبت شد نمي‌دانستم شهرداري پشت شاهين است و اكنون متوجه شدم شهرداري در كنار شاهين حضور دارد. شاهين يك اصل و مكتب است كه هواداران زيادي دارد و من تمام تلاشم را خواهم كرد كه يك اتفاق خوب براي تيم رقم بخورد.
احمدزاده تصریح کرد: برای موفقیت این تیم تنها به تفکر خودم بسنده نمی‌کنم و در این راه گوش شنوایی برای شنیدن پیشنهادها و راهکارهای سازنده دارم. لیگ دسته 2 زیبنده تیم شاهین بوشهر نیست از این رو امیدواریم در فصل پیش رو این تیم به لیگ دسته یک فوتبال کشور صعود کند و زمینه بازگشت آن به سطح اول فوتبال کشور فراهم شود.

وی یادآور شد: امیدوارم بتوانم در بوشهر منشا نتیجه‌های درخشانی برای تیم فوتبال محبوب و مردمی شاهین بوشهر باشم. تیم شاهین پایه و اساس آن در مکتب اصیل شاهین بنا نهاده شده و در آن اخلاق، تحصیل و ورزش سرلوحه کار است از این‌رو فعالیت در آن را یک موفقیت برزگ قلمداد می‌کنم. در این راه از همه پیشکسوتان باشگاه برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنم و آنها نیز باید بدانند در هر لحظه آماده شنیدن تفکرهای ارزشمندشان هستم.
حال باید دید با این انتخاب آیا شاهین شهرداری می‌تواند امسال به لیگ دسته یک صعود کند یا خیر

نام:
ایمیل:
* نظر: