bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۴
تنگستان در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری جایگاه مهمی در استان بوشهر دارد به‌گونه‌ای که در تولید گوشت مرغ با ۳۰ هزار تن تولید جایگاه بالای استانی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: ‌تنگستان در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری جایگاه مهمی در استان بوشهر دارد به‌گونه‌ای که در تولید گوشت مرغ با ۳۰ هزار تن تولید جایگاه بالای استانی دارد.

 اردشیر علایی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان، با بیان اینکه شهرستان تنگستان در تولید محصولات کشاورزی دارای ویژگی‌های خاصی است اظهار داشت: شهرستان تنگستان از لحاظ سطح زیرکشت و تولید خرما در استان باسطح زیرکشت 4 هزار و 200 هکتار و تولید 25 هزار تن مقام دوم و از نظر کیفیت خرما گونه کبکاب در کشور رتبه نخست دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تنگستان در تولید محصولات سبزی و صیفی‌جات دارای قابلیت‌های مهمی است گفت: نخستین مجتمع گلخانه‌ای استان بوشهر با وسعت 13 هکتار در تنگستان راه‌اندازی شد که از این مساحت حدود 5 هکتار آن زیرکشت گوجه فرنگی و خیار قراردارد.

مدیرجهاد کشاورزی تنگستان با اشاره به اینکه این شهرستان در تولید نشاء ظرفیت مهمی دارد، گفت: تعداد 12 گلخانه به حجم 60 هزار و 600 مترمربع درتنگستان فعال است که سطح تولیدنشاء درشهرستان شش هزار و 700 مترمربع است.

علایی افزود: در زمینه تولید محصول خیار و گوجه فرنگی ازسطح 54 هزار مترمربع 974 تن محصول تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تنگستان در حوزه دام و طیور دارای قابلیت‌های مهمی است، گفت: از نظر تولید گوشت سفید با توجه به داشتن 16 مرغداری در تنگستان و با جوجه‌ریزی سالانه یک‌میلیون و 450 هزار قطعه جوجه 30 هزار تن گوشت تولید می‌شود که مقام سوم تولید گوشت سفید استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان بیان کرد: نخستین ایستگاه خالص سازی بزعدنی در بخش دلوار و فاز نخست بزرگترین مجتمع گاوداری صنعتی استان در تنگستان قرار دارد. 

علایی از اقدامات انجام شده برای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: برای جلوگیری ازمصرف بی رویه آب و کاهش هزینه داشت، کاشت و برداشت و افزایش سطح زیرکشت و راندمان تولید اقدامات موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل با اعتبار 8 میلیارد ریال چندین پروژه در زمینه‌ عمرانی در شهرستان تنگستان اجرا شد گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار، در دستور کار این مدیریت قرار دارد به‌گونه‌ای که 300 هکتار از اراضی باغات و مزارع با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض 85 درصدی انجام شده و اکنون 590 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش اراضی آبیاری تحت فشار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه پروژه انتقال آب توسط لوله پلی اتیلن به زمین های زراعی در دست اجرا است گفت: این طرح برای جلوگیری از هدر رفت به‌طول 13 کیلومتر و اعتبار 4.3 میلیارد ریال به‌صورت کمک بلاعوض 85 درصدی در دست اجراء است. 

علائی از اجرای طرح اصلاح باغات خبرداد و افزود: پروژه توسعه باغات در اراضی مستعد و شیب‌دار با اعتباری معادل 300 میلیون ریال با هدف اصلاح باغات و تکریب نخیلات در سطح 15 هکتار در سطح شهرستان انجام شده است.

شبستان
برچسب ها: بوشهر ، تنگستان
نام:
ایمیل:
* نظر: