bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
شکست موج گناوه در اصفهان؛
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی یکشنبه شب در شهرهای مختلف ایران برگزار شد و نمایندگان ما در این لیگ به مصاف حریفان خود رفتند که نتیجه حاصل از آن، یک برد و یک شکست بود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: تیم دریانوردان بوشهر در یک بازی خانگی و آسان به مصاف تیم شهيد جهان ن‍اديان آبادان بود. این بازی در حالی آغاز شد که دریانوردان دو عنصر کلیدی خود‌، مسلم مسیگر و مصطفی کیانی را در اختیار نداشت. این بازی با برد 5 بر صفر دریانوردان پارس جنوبی به پایان رسید. مجتبی نجفی، حمید میهن دوست و آرش کرمی هر کدام یک گل و علی اسکافی دو گل به ثمر رساند.

برای بررسی بهتر این مسابقه به سراغ سرمربی تیم دریانوردان رفتیم. عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که تیم آبادانی در این مسابقه حمیدرضا جلیلی، آقای گل مسابقات لیگ برتر، را در اختیار نداشت، افزود: به‌ همین دلیل این تیم ضعیف به‌نظر می‌رسید و ما با استفاده از همین مساله توانستیم بازی برتر خود را بر تیم حریف تحمیل کنیم. با وجود این‌که از نتیجه به‌دست آمده راضی هستم ولی از نوع بازی بازیکنانمان اصلی راضی نیستم. متاسفانه دوباره ناهماهنگی در بین بازیکنان شدید شده است که عامل آن دوری بازیکنان از تیم و نبود سه بازیکن اصلی است و به همین دلیل تیم ما بسیار لطمه خورده است. ما قبل از بازی با تیم آبادانی، با چهار بازیکن تمرین می‌کردیم و این مساله در بازی‌های آیند‌ه بیشتر خود را نشان خواهد داد. 
وی در مورد قضاوت داور این بازی گفت: داور مسابقه فقط در دقیقه یک پنالتی صد در‌صد برای برای ما نگرفت ولی در ادامه قضاوت وی مشکل خاصی نداشت.
سرمربی دریانوردان پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شده است، تیم دریانوردان به باثبات‌ترین تیم لیگ تبدیل شود، پاسخ داد: یکی از دلایل آن، قوی بودن ریشه تیم دریانوردان است. ما بعد از 3 بازی اول لیگ، در بقیه بازی‌ها به طور متناوب دو تا سه بازیکن که به اردوی تیم ملی می‌رفتند، در اختیار نداشتیم. با این وجود با متکی بودن به ریشه اصلی تیم که همان بازیکنان بومی باشگاه هستند (‌که در این تیم خیلی زحمت می‌کشند) باعث شد، نتایج خوبی کسب کنیم. در هر حال ریشه تیم خوب است و این موضوع به این جریانات خیلی کمک می‌کند. ما در بازی با بندر گز دو بازیکن ملی‌پوش بازی با آبادان سه بازیکن ملی‌پوش نداشتیم ولی وقتی نتایج این بازی‌ها نگاه کنیم، پی می‌بریم که تیم دارای بنیه قوی است که می‌تواند این کمبود‌ها را خیلی راحت جبران کند. ولی همان ناهماهنگی که گفتم باعث شده است که تیم‌ها بازی‌های سینوسی داشته باشد و با وجود این‌که به نتایجه دلخواه می‌رسیم، متاسفانه نوع بازی‌ها جالب نیست. شاید توقع ما بالا رفته است ولی همانطور که گفتم از نوع بازی‌ها راضی نیستم.

طبیب‌نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دریانوردان با چنین سبکی قهرمان می‌شود یا دچار نزول خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما کار سختی را در پیش داریم و همچنین بازی سختی که با ملوان در تاریخ 8 مرداد باید برگزار کنیم، ما شش بازیکن خود به‌دلیل حضور در تیم ملی تا تاریخ ششم مرداد در اختیار نداریم. ما برای بازی با انزلی فقط یک جلسه با این بازیکنان می‌توانیم، تمرین کنیم. از طرف دیگر اردوی تیم ملی در ارتفاع است و بعد از آن بازیکنان باید به بوشهر بیایند با تیم انزلی بازی کنند. گرما، تمرین کردن با چهار بازیکن و نبود بازیکنان در روز‌های حساس مشکلات اساسی هستند که خیلی در نتیجه گرفتن تیم تاثیر‌گذار هستند.
همچنین در ادامه این رقابت‌ها، تیم موج گناوه مهمان یاران مبارکه اصفهان بود که در این بازی سخت با نتیجه 7 بر 3 مغلوب این تیم اصفهانی بود. این باخت باعث شد، کار برای تیم گناوه‌ای در ادامه لیگ سخت شود.

حیدر نیکونژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که تیم ما در بازی گذشته خوب بازی کرد، گفت: ولی متاسفانه دروازه‌بان ما در این مسابقه خیلی ضعیف ظاهر شد و از لحاظ بازی، ما حمله‌های زیادی کردیم و موقعیت‌های زیادی را به‌وجود آوردیم ولی در جلو دروازه تیم مقابل نتوانستیم خوب ظاهر شویم و توپ‌ها را گل نکردیم. علاوه بر این، یک پنالتی هم خراب کردیم ولی تا اواسط وقت دوم، بازی 3-  3 بود. البته بازیکنان ما از کم بودن نور ورزشگاه گله داشتند که واقعا هم نور کم بود. ما در این خصوص با ناظر بازی صحبت کردیم ولی وی به ما گفت که نمی‌تواند ساعت بازی را تغییر دهد. در اصل نور در ورزشگاه نبود که بتوان بازی خوبی ارائه داد. من نمی‌خواهم باختمان را توجیح کنم ولی در هر حال دروازه‌‌بانان ما به هر دلیلی خیلی ضعیف عمل کردند و بچه‌هایمان نتوانستند از موقعیت‌های که به وجود آوردند به‌خوبی استفاده کنند. از طرفی شرایط آب‌ و هوایی از نظر تنفسی بر بازیکنان ما تاثیر گذاشته بود و این باعث شد توانایی‌هایی که در بازی‌های قبل از خود به نمایش گذاشتند، در این بازی نتوانند از خود نشان دهند. ولی با این وجود همان‌طور که گفتم ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم ولی متاسفانه نتوانستیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم و دروازه‌بانمان از شرایط خوبی برخوردار نبود.
وی در ادامه با بیان این‌که ما روی برد در این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم، یادآور شد: یکی از تیم‌هایی که به برد آن فکر می‌کردیم، همین تیم یاران اصفهان بود که در بازی رفت بازی خوبی در مقابل این تیم داشتیم. از طرفی دو بازیکن اصلی از این تیم جدا شده بودند و ما می‌دانستیم با رفتن این بازیکنان قدرت این تیم تضعیف شده است. متاسفانه من نمی‌دانم چرا این بازی را واگذار کردیم و در مقابل آن هر شوتی که می‌زدند، توپ وارد دروازه ما می‌شد و همین موضوع باعث که در این بازی با هفت گل شکست بخوریم. البته بقیه بازیکنان هم مقصر نیستند، چراکه نتوانستند از موقعیت‌های که به وجود آوردند، استفاده کنند. به نظر من علت اصلی باخت ما دروازه‌بانمان بود.

سرمربی تیم موج گناوه در مورد برنامه‌های این تیم برای بازی‌های آینده گفت: ما با این وضعیت علاوه بر آن تیم‌های که حساب ویژه‌ای بازی کردیم، حداقل یک تیم بزرگ را در گناوه شکست دهیم اما مساله اصلی تیم ما، مساله مالی است که خیلی تیم موج را زجر می‌دهد و این باعث شد که تمرکز لازم را روی مسائل فنی تیم نداشته باشیم و بیشتر پیگیر حل مسائل مالی باشیم. همه تیم‌ها توانستند در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب جذب کنند ولی ما به‌دلیل این‌که به فدراسیون بدهی داریم، فدراسیون ما از خریدن هر بازیکن در نیم فصل منع کند و این باعث شد که نتوانیم هیچ بازیکنی را اضافه کنیم. با چهار بازیکن به توافق رسیدیم که روی آنها برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم ولی متاسفانه به‌دلیل بدهی به من اجازه نداد که از این بازیکنان استفاده کنیم و به ما گفتند ابتدا بدهی را پرداخت کنیم تا کارت بازی این بازیکنان صادر شود. متاسفانه در این بازی ما 2 بازیکن اصلی خود که یکی از آنها سه کارته بود و دیگر در مسابقات جوانان مصدوم شده بود را در اختیار نداشتیم در صورتی که یکی از همین بازیکنان گلزن اصلی تیم ما بود که روی وی برای گل زدن خیلی حساب باز کرده‌ بودیم. متاسفانه هیچ مسوولی قول حمایت به ما نداده است که ما بتوانیم به کمک این حمایت، بدهی‌های خود را بدهیم.
برای انتخاب این 12 نفر 18 دلیل دارم
بامداد جنوب: سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران می‌گوید برای انتخاب 12 بازیکن المپیکی، 18 دلیل دارد.

رائول لوزانو بعد از تمرین روز گذشته تیم ‌ملی درباره اعلام لیست نهایی ملی‌پوشان در المپیک ریودوژانیرو، گفت: در رقابت‌های انتخابی المپیک نیز همین 12 بازیکن به همراه آرمین تشکری و فرهاد ظریف حضور داشتند. به نظرم ایده کلی ما پیش از این هم مشخص بود. بعد از این‌که تیم ‌ملی والیبال برای نخستین‌بار راهی المپیک شد، مطبوعات اعلام کردند این بازیکنان، قهرمانان ملی هستند ولی با این‌که به یک ورزشکار لقب ورزشکار ملی داده شود، زیاد موافق نیستم چون قهرمانان ملی افرادی هستند که در جنگ برای کشورشان ایثار می‌کنند.
وی در ادامه افزود: برای انتخاب این 12 بازیکن، می‌توانم 18 دلیل را بگویم و تنها یک یا دو دلیل برای اعلام این اسامی وجود نداشت. در نتیجه‌ ما با توجه به معیارهای موجود به این نتیجه‌ رسیدیم که این 12 بازیکن بهترین نفرات ما هستند. در ضمن اگر مصدومیتی وجود داشته باشد، می‌توانیم دو نفر را جایگزین کنیم. باید همین جا رسما از فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، آرمین تشکری و محمدجواد معنوی نژاد تشکر کنم که در این مدت همراه ما زحمات زیادی را کشیدند و سختی فراوانی را تحمل کردند. اینکه این بازیکنان فعلا کنار ما نیستند به این معنا نیست که به صورت کامل از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند، چراکه آنها در آینده می‌توانند به ما کمک کنند.
سرمربی تیم ملی والیبال درباره این‌که چقدر به موفقیت تیم ملی در المپیک امیدوار است، گفت: در لیگ جهانی تیم‌هایی که در تورنمنت انتخابی المپیک ژاپن حضور نداشتند از آمادگی خوبی برخوردار بودند و همین تیم‌ها بودند که در نهایت در لیگ جهانی به موفقیت رسیدند. دلیل این موضوع نیز کاملا منطقی و علمی است، چراکه ما دیرتر از همه استارت زدیم و درگیر لیگ جهانی نیز بودیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: