bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
فوتبال بندر بوشهر چه در گذشته و چه در حال حاضر ظرفیت بالایی داشته و دارد که توانسته در مدت چند سال گذشته عملکرد نسبی خوبی به پشتوانه هواداران و رسانه‌ها در سطح فوتبال ایران به‌ویژه در فوتبال ساحلی داشته باشد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال بندر بوشهر چه در گذشته و چه در حال حاضر ظرفیت بالایی داشته و دارد که توانسته در مدت چند سال گذشته عملکرد نسبی خوبی به پشتوانه هواداران و رسانه‌ها در سطح فوتبال ایران به‌ویژه در فوتبال ساحلی داشته باشد. شور و اشتیاق بندر نشینان به فوتبال افزون است که بارها بدان اشاره داشته‌ایم و این را می‌توان در شناسنامه باشگاه‌های مردمی‌ در جام تخت جمشید‌، جام قدس‌، جام خلیج فارس‌، لیگ آزادگان و ... و خیل تماشاگران و بینش‌گران که در ورزشگاه‌های مجهز به سکوی سیمانی و داغ حضور می‌یابند‌، فهمید.

البته یکی از مسائل مهمی که سرعت و شتاب فوتبال بوشهر را کند کرده و تاثیر‌گذار بوده مشکلات مالی و نبودن حامی مالی بخش خصوصی است که باعث شده تا استعداد‌های جوان استان بنا به ورزشگاه‌های فاقد تجهیزات موجود نتوانند، به‌خوبی و سلامت رشد کنند. ورزشگاه پارک ساحلی بوشهر از جمله ورزشگا‌ه‌هایی است که فاقد استانداردهای فنی و ایمنی‌ و مهندسی ورزش ساحلی است و جوابگوی خیل خانواده‌ها وورزشکاران و هواداران و حتا مسوولان نیست‌. فوتبال بوشهر درگیر مشکلات بزرگ اقتصادی است و تا زمانی که اراده کافی از سوی همین مسوولان و نهادهای مردم نهاد وجود نداشته باشد، پابرجا خواهد بود.

فوتبال بوشهر اگر امکانات کافی برای میزبانی می‌خواهد و یا دنبال دریافت میزبانی مسابقات رسمی و تدارکاتی است، بایستی به لحاظ اقتصادی و فنی خود را تقویت کرده و اعتباراتی را مصروف کمپ‌، هتل‌، مرکز آکادمی و تاسیس ورزشگاه جدید ساحلی کند تا از بخشی از این چالش‌ها رهایی یابد و آرزوی جوانان این منطقه و خانواده‌ها و دست اندرکاران پس از سال‌ها برای ایجاد یک فضای پرنشاط اجتماعی محقق شود.
در خبرها داشتیم که «‌تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به همراه ملوان بندرگز از روز 4 مرداد تا 6 مرداد به مدت سه روز مهمان ساروی‌ها در ورزشگاه ساحلی داراب خواهند بود‌. تیم پدیده کاسپین ساری که نخستین سال حضور خود در لیگ برتر فوتبال ساحلی را تجربه می‌کند با رایزنی‌های انجام شده و با هماهنگی دپارتمان فوتبال ساحلی کشور از تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند دعوت کرد تا ضمن حضور در شهر ساری ورزشگاه ساحلی داراب برگزارکننده چند دیدار تدارکاتی باشند.» 
در ادامه اشاره داشته باشم که مدیریت پدیده کاسپین در صدد است این روند را هم چنان ادامه داده و بتواند در ورزشگاه فوق در آینده میزبان کشورها و باشگاه‌های مختلف خارجی باشد و به‌نوعی به توسعه فوتبال ساحلی استان مازندران کمک کند و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری نیز آستین‌ها را بالا زده و از این میزبانی حمایت و برای هرچه بهتر برگزار کردن مسابقات از طریق شورا مساعدت می‌کنند‌.

در هفته چهاردهم تیم ملوان بندر گز میزبان دریانوردان پارس جنوبی بوشهر تیم پر افتخار 9 فصل لیگ برتر بود که با چهار گل شکست خورد و حتی تابلو اسکوردبرد نداشتند که از الزامات ورزشگاه میزبان است از سوی باشگاه دریانوردان‌ تامین شد و این تیم تا پایان هفته پانزدهم در رتبه دهم جدول لیگ برتر قرار دارد و تیم پدیده کاسپین ساری نیز با کسب 22 امتیاز و اختلاف فاحش با نماینده پرافتخار بوشهر در رتبه چهارم جدول قرار گرفته و اما تیم دریانوردان در ادامه پیروزی‌های این فصل روز یکشنبه 27 تیر توانست با اقتدار در ورزشگاه سنتی پارک ساحلی بوشهر در حضور خانواده‌ها و خیل تماشاگران، رسانه‌ها و مهمانان ویژه این هفته، تیم شهید نژادیان آبادان را با 5 گل شکست دهد.
این پرسش را مطرح می‌کنم که مگر نه این است که دریانوردان پارس جنوبی به همت طبیب نژاد‌ها‌، مسی‌گرها‌، کیانی‌ها‌، میهن‌دوست‌ها‌ نادری‌ها و اکبری‌ها طی 8 فصل پرافتخارترین و با ثبات‌ترین باشگاه لیگ برتری فوتبال ساحلی با حداکثر بازیکن ملی پوش در تیم‌های الف و ب بزرگسالان ملی است و هم اکنون پیشتاز فصل نهم مسابقات طی گذشت 15 هفته است؟ چرا ما سهمی در میزبانی و توسعه زیر ساخت‌ها و ایجاد مرکز استعدادیابی و استعداد سازی این رشته افتخار‌آفرین استان در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای نباشیم‌؟ فوتبال بوشهر هم می‌تواند میزبان زیبایی‌های ورزش مفرح ساحلی و تبادل فرهنگ غنی بندرنشینان باشد البته با همت همه شهروندان و شورای شهر و شهرداری و... با این بیت ازیکی از غزل‌های حافظ به پایان میبرم این دفتر را.
باید به نظر لوزانو احترام بگذاریم

بامداد جنوب: ملی پوش والیبال ایران می‌گوید الان وقت حمایت است و باید به‌نظر سرمربی تیم ملی در انتخاب نفرات اعزامی به المپیک احترام گذاشت.
شهرام محمودی درباره شرایط تیم ملی ایران در فاصله حدود 20 روز تا آغاز المپیک، گفت: شرایط خوب است. تمرینات خیلی سنگین است و فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد و تمرینات بدنسازی سنگین است. فعلا از لحاظ بدنی شرایط خوبی نداریم ولی امیدواریم در دو هفته باقیمانده‌ به آمادگی کامل برسیم.
او درباره اظهار نظرها بعد از مشخص شدن اسامی والیبالیست‌های المپیکی افزود: بعد از این اعلام برخی از کارشناسان اظهار نظرهایی کردند‌، در حالی که این تصمیم سرمربی تیم ملی بود و باید به این تصمیم احترام گذاشت. هریک از بچه‌هایی هم که خط خوردند برخورد منطقی داشتند و به مانند یک و رزشکار حرفه‌ای هیچ اعتراضی انجام ندادند. هیچ یک از ما هیچ دخالتی در این موضوع نکرده‌ایم و از این پس هم نمی‌کنیم. همه کسانی هم که نتوانستند همراه ما در المپیک باشند، زحمت زیادی کشیدند و قطعا در مسابقه‌های بعدی می‌توانند به ما کمک کنند.

ملی پوش والیبال ایران تصریح کرد: طبیعی است که کارشناسان نظر بدهند اما گاهی این نظرات ناراحت کننده است و قبل از المپیک باید کمک کنند. این که هدف‌دار صحبت شود، درست نیست. با این صحبت‌ها بازیکنانی که خط خورده‌اند بیشتر اذیت می‌شوند و الان وقت حمایت است. در کل ترکیبی که راهی ریو می‌شود همان ترکیبی ست که سهمیه المپیک گرفت و این کم لطفی است که همه چیز زیر سوال برده شود.
فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال، بهار هواداران
بامداد جنوب: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از مرداد ماه آغاز می‌شود و به‌نظر می‌رسد، استقبال هواداران از بازی‌های این فصل بیش از قبل باشد.
فوتبال ایران روزهایی به یاد دارد که‌ برای هر بازی هزاران تماشاگر به ورزشگاه می‌رفت و فرقی هم نداشت که کدام تیم‌ها در زمین هستند. ملوان، تراکتورسازی، فجر سپاسی، برق شیراز، بهمن، پاس، شاهین، ایرانجوان، نفت آبادان، ابومسلم، شموشک، پیکان، فولاد و ... در کنار استقلال و پرسپولیس در هنگام میزبانی از نعمت حضور هواداران زیاد برخوردار بودند.

تماشاگران سال‌ها بود که نه تنها در محل تمرین تیم‌ها آفتابی نمی‌شدند، بلکه در زمان بازی‌ها – هر چقدر هم حساس – کمتر به ورزشگاه می‌رفتند. تصور بازی استقلال با سپاهان یا پرسپولیس با فولاد در حضور کمتر از ۱۰۰ هزار و ۵۰ هزار نفر اتفاقی بود که در فصل‌های اخیر رخ داد. امسال تیم‌ها در حالی خود را برای فصل شانزدهم آماده می‌کنند که محل تمرین تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان حضور چشمگیر هواداران را به خود می‌بیند. این اتفاق فصل خوبی از حضور هواداران در ورزشگاه‌ها را نوید می‌دهد.
به ‌این‌ ترتیب می‌توان امیدوار بود که در فصل پیش‌رو استقبال تماشاگران از بازی‌های لیگ بسیار بیش از قبل باشد و باز هم صدای تماشاگران پر شور در ورزشگاه‌ها شنیده شود. بهار هواداران فوتبال ایران که اکنون شکوفه کرده، می‌تواند به میوه‌های شیرین و نتیجه‌های خوب برسد، ولی ممکن است مدیریت ناصحیح و اهمال در مسوولیت‌ها خیلی زود خزان را مهمان ورزشگاه‌ها کند. هواداری که رنج راه و گرانی و شرایط بد جوی و امکانات ناقص ورزشگاه‌ها را به جان می‌خرد، نظم برگزاری خوب، بازی با کیفیت و داوری‌های صحیح را انتظار دارد.
برچسب ها: ورزش ، ساحلی ، میزبانی
نام:
ایمیل:
* نظر: