bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
شرایط اقتصادی کشور به‌‌گونه‌ای است که هر کس فکر می‌‌کند که مسیر به سمت بحران کامل است و اگر فکری و چاره‌ای نشود، کشور به ورطه نابودی سقوط خواهد کرد.
کریم جعفری: شرایط اقتصادی کشور به‌‌گونه‌ای است که هر کس فکر می‌‌کند که مسیر به سمت بحران کامل است و اگر فکری و چاره‌ای نشود، کشور به ورطه نابودی سقوط خواهد کرد. این مساله در حالی این روزها از سوی گروهی از مخالفان و منتقدان دولت در داخل و جریان‌های معاند نظام در خارج از کشور پی‌گیری می‌شود که دولت به‌دلیل بحران‌سازی‌های متعدد ناشی از بهره‌برداری جریانی و سیاسی از انتشار فیش‌های حقوقی بخش عمده‌ای از تلاش و وقت خود را صرف حل و فصل این مسائل و مشکلات کرد.
آنهایی که دستی در حوزه‌های اجرایی کلان دارند به‌خوبی مطلع هستند که اتخاذ یک تصمیم درست و تا چه میزان هزینه‌بر است و نیازمند گه مشورت‌ها، رایزنی‌ها، جلسات و بهره‌ گرفتن از نظرات کارشناسان و اتاق‌های فکر متعدد است. حالا شما فکر کنید در طول دو ماه گذشته همه این اتاق‌های فکر، نشست‌ها، جلسات و رایزنی‌ها برای خروج از رکود برگزار نشده باشد و همه مسوولان تصمیم‌گیر در حوزه اجرا فکر و ذکرشان شده پاسخ داده به چند رسانه مغرض، هنجارشکن و غیرحرفه‌ای که از اتاق‌های تاریک تصمیم‌گیری برای تخریب دولت دستور می‌گیرند.

این اتاق‌های فرمان تاریک که این روزها هم و غم‌شان نه مردم، بلکه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است و به هیچ عنوان تحمل دیدن قیافه روحانی و اعضای دولت او را ندارند، در حال حاضر خودرای عمل کرده و حاضر به شنیدن اعتراضات و جوابیه‌های صادر شده در مورد شائبه‌افکنی‌های خود هم نیستند.
البته دولت هم در این زمینه به‌نوعی مقصر است. وقتی در برخی از سازمان‌های دولتی به‌صورت همزمان چهار خبرگزاری اصولگرا که به‌شدت به دولت ناسزا می‌گویند فعالیت می‌کنند، دیگر نباید انتظار داشت که قرار است اتفاقی در این حوزه روی دهد و رسانه‌ها هم مفت و مجانی برای دولت کاری صورت دهند. رسانه‌های مستقل- که البته نسل‌شان در حال انقراض است – هنوز هم بر این باور بوده و هستند که باید از دولت و عنصر تصمیم‌گیر عقلایی حمایت کرد تا این روزهای سخت هم بگذرد. از سوی دیگر از دولت انتظار می‌رود که در راستای تفکرات خود از رسانه‌ها نیز حمایت معقولی به عمل آورد و آنهایی که دست به تولید محتوای مفید می‌زنند را بیشتر حمایت کنند.

قصد ورود به حوزه استانی را ندارم، اما باید به‌صورت شفاف تاکید کرد که تا زمانی که سازمان تصمیم‌گیر در بدنه دولت تصمیم این را نداشته باشد که از رسانه‌های مستقل حمایت کند، برخی از رسانه‌ها با گرفتن پول‌های ریز و درشت از برخی از روسای سازمان‌ها، عکس در بیابان وی را هم به‌عنوان عکس یک خود انتخاب می‌کنند و اگر خبرگزاری رسمی دولت یا سایت و رسانه‌ای مطلبی در مورد دولت نوشته باشد، آنها هم وارد عمل شده و عینا همان مطلب را بازنشر می‌کنند، یعنی فقط می‌خواهند چیزی تحویل مردم دهند و خوب و بد را تشخیص نمی‌دهند. 
با این اوصاف، تاکید می‌کنیم که وظیفه اطلاع‌رسانی در حوزه کارکردهای دولت در شرایط مختلف بر عهده رئیس‌ دولت نیست، بلکه بر عهده رسانه‌ها و تیم رسانه‌ای وابسته است. باید ابراز امیدواری کرد که تا پیش از رسیدن به زمان انتخابات دولت علاوه بر تغییرات اساسی در بدنه خود تلاش کند در حوزه رسانه‌ای هم عملکرد بهتری داشته باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: