bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که روز گذشته (شنبه) 131 نفردر مناطق مختلف سوریه کشته شدند.

به نوشته پایگاه خبری این دیده بان، در درگیری های روز گذشته در مناطق مختلف سوریه 32 نفر از نیروهای ارتش سوریه و 64 نفر غیرنظامی و 20 داعشی کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
همچنین براساس این گزارش 2 نفر از نیروهای خارجی وابسته به ارتش سوریه در درگیری با جبهه النصره و گردان های وابسته به انها کشته شدند.
16 نفر از نیروهای ارتش سوریه در درگیری با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و نیز حملات تروریست ها به مراکز و ایست و بازرسی های و حملات موشکی و خمپاره ای کشته شده اند.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه نیز اعلام کرد که در حملات هوایی روز گذشته چهار درمانگاه صحرایی و یک بانک خون در حلب هدف حمله قرار گرفته است.
براساس گزارش این نهاد در یکی از این حملات که یک درمانگاه کودکان مورد حمله قرار گرفته است نوازد دوساله کشته شده است.
سازمان ملل روز گذشته نسبت به خطر احتمال بروز فاجعه انسانی در حلب درصورت فراهم نشدن امکان ارسال کمک های انسانی به این منطقه هشدار داد.
روسیه نیز با ابراز نگرانی از حمله اخیر هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر منبج نزدیک حلب که جان ده ها غیر نظامی بویژه زنان و کودکان سوری را گرفت، اعلام کرد: اگر این واقعیت بسیار هولناک تایید شود، باید نتیجه گیری های لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی انجام گیرد.
کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
برچسب ها: جهان ، سوریه ، حملات
نام:
ایمیل:
* نظر: