bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۴
به دلیل مشکلات شدید آب، کشاورزی جم در آستانه نابودی قرار دارد.
امام جمعه جم گفت: به دلیل مشکلات شدید آب، کشاورزی جم در آستانه نابودی قرار دارد.


حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه رمضان ماه فرصت‌هاست و باید بهره معنوی را از این فرصت به دست آمده ببریم.

آمار نگران‌کننده مواد مخدر در جم

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمار موجود، وضعیت شهرستان جم در بحث مواد مخدر نگران کننده است و مسئولان باید در فکر چاره‌ای اساسی باشند، چرا که مواد مخدر در بین سنین نوجوانی نیز رسوخ کرده است.

امام جمعه جم با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) خاطر نشان کرد: نخستین زنی که ایمان آورد حضرت خدیجه (س) بود و این بانوی عظیم‌الشان تمام ثروت و دارایی خود را در راه اسلام هزینه کرد.

گنجی به هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی اشاره و تصریح کرد: شهید والامقام بهشتی از شخصیت‌های درخشان و بزرگ نظام اسلامی بود و علاوه بر اجتهاد، در علوم مختلف از دانش بالایی برخوردار بود و به فرموده امام (ره)، " شهادت در برابر بهشتی ناچیز است" و همچنین امام خمینی (ره) همواره بر مظلومیت این شهید والامقام تاکید داشتند.

مسئولیت خطیر قضات در جامعه

وی به جایگاه قوه قضاییه اشاره کرد و یادآور شد: قضات مسئولیت بسیار خطیری بر عهده دارند و ناموس و جان و مال مردم در دست قوه قضاییه است و در اسلام، کمتر چیزی به اندازه قضاوت مورد توجه قرار دارد.

امام جمعه جم گفت: قاضی مستقل و عادل است و کسی حق ندارد به خاطر حکمی که بر علیه‌اش صادر شده به قاضی توهین کند و باید از قضات عادل و شجاع و وظیفه‌شناس تقدیر کنیم.

گنجی به سالروز آزادسازی مهران در عملیات کربلای یک اشاره و از رزمندگان و افتخارآفرینان دوران حماسه و ایثار تجلیل کرد.

وی به 15 رمضان سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی (ع) از پارساترین و آگاه‌ترین افراد بود و 25 بار با پای پیاده از مدینه به مکه رفت.

امام جمعه جم بر لزوم گسترش فرهنگ اکرام ایتام و اطعام و احسان به فقرا تاکید و خواستار مشارکت مردم و خیران و مسئولان در مراسمات 15 رمضان شد.

7 محور مهم بیانات رهبر معظم انقلاب

گنجی به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد و اظهار داشت: بیانات رهبری در 7 محور مهم در زمینه هسته‌ای مطرح شد که وحدت، تلاش برای توافق خوب، بیان صریح خطوط قرمز هسته‌ای، سابقه عهدشکنی آمریکا، نیاز بیشتر آمریکا به مذاکره، توصیه به منتقدان و حمایت شفاف و صریح از مذاکره‌کنندگان از مهم‌ترین محورها بود.

وی گفت: رهبر انقلاب تیم مذاکره‌کننده را افرادی متدین، غیور، شجاع و امانت‌دار معرفی کرد و در واقع با این سخنان خود حجت را بر همگان تمام کرد و امیدوار هستیم که مردم و مسئولان با وحدت و همدلی برای موفقیت تیم هسته‌ای تلاش کنند.

انتقاد از جابجایی زودهنگام فرماندار جم

امام جمعه جم در ادامه به جابجایی فرماندار جم اشاره کرد و یادآور شد: در مدت چهار سال که در شهرستان جم حضور دارم تاکنون پنج فرماندار جابجا شده که این مسئله موجبات عقب‌ماندگی جم را فراهم کرده است.

گنجی تاکید کرد: فرمانداری که به شهرستان می‌آید باید زمان کافی برای شناخت منطقه و سپس اقدام برای رفع مشکلات داشته باشد و با این زمان اندک هیچکس نمی‌تواند به توفیق برسد.

وی با تقدیر از فرماندار سابق جم، برای موفقیت و سربلندی فرماندار جدید شهرستان آرزوی توفیق کرد.

امام جمعه جم به وضعیت کشاورزی جم اشاره کرد و با تاکید بر پیشینه درخشان کشاورزی این شهرستان گفت: هم‌اکنون به دلیل کاهش شدید منابع زیرزمینی آب، کشاورزی جم در آستانه نابودی قرار دارد و باید فکری اساسی و فوری برای این مسئله شود.

فارس
برچسب ها: بوشهر ، جم
نام:
ایمیل:
* نظر: