bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: افرادی که زمین‌های قولنامه‌ای را خرید و فروش می‌کنند، یقین داشته باشند که بالاخره با مشکل مواجه می‌شوند.
اصغر پیرهادی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد اظهار داشت: زمین‌های قولنامه‌ای سند مالکیت ندارند و به همین دلیل ارزان‌ترند، اما مالکان جدید، هنگامی که با مشکلات این املاک روبه‌رو می‌شوند به حکمت ارزان بودن زمین پی می‌برند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بر غیرقانونی بودن خرید و فروش زمین‌های قولنامه‌ای تأکید کرد و از مردم خواست از خرید و فروش این زمین‌ها خودداری کنند.

پیرهادی گفت: افرادی که زمین‌های قولنامه‌ای را خرید و فروش می‌کنند، یقین داشته باشند که بالاخره با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید اندوخته مالی خود را در اختیار کسانی که اقدام به فروش زمین‌های قولنامه‌ای می‌کنند، قرار دهند، تصریح کرد: در هنگام معامله از فروشنده مدارک رسمی مطالبه و فروشنده با مراجعه به اداره ثبت نسبت به اخذ گواهی مالکیت اقدام کند.

پیرهادی از مبارزه با زمین‌خواری به‌عنوان یکی از برنامه‌های ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل ثبت اسناد و املاک بوشهر یاد کرد و افزود: برخورد با فساد و ناهنجاری، مبارزه با زمین‌خواری و تعدی به مالکیت‌های دولتی فقط این نیست که در مرحله پایانی از دستگاه قضایی احکام شدید و برخورد را مطالبه کنیم بلکه مهم از بین بردن زمینه بروز تخلفات است.

این مسئول بر تلاش وافر شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای مبارزه با زمین‌خواری تأکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه قضایی مساعدت لازم را برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و مبارزه با زمین‌خواری دارد.
برچسب ها: زمین ، قولنامه ، فروش
نام:
ایمیل:
* نظر: