bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
با مخالفت پیشکسوتان و تراز اول نبودن؛
این روزها ما هر بار که از پارس جم خبر می‌نویسیم که فلان مربی به این تیم آمده است، فردای آن مسوولان تیم دست به کار می‌شوند و مربی جدید را جایگزین مربی قبل می‌کنند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: این روزها ما هر بار که از پارس جم خبر می‌نویسیم که فلان مربی به این تیم آمده است، فردای آن مسوولان تیم دست به کار می‌شوند و مربی جدید را جایگزین مربی قبل می‌کنند. آخرین مربی که این اتفاق برایش رخ داده است، آقای دلگرم است که به‌تازگی با این تیم به توافق رسیده بود و قرار بود روز یکشنبه به همراه سعید مفتخر در تمرینات این تیم شرکت کنند، ولی در اقدامی عجیب و غیر حرفه‌ای مسوولان پارس مهدی، تارتار را جایگزین وی کردند تا شاهکار خود را در رکب زدن به مربی‌های بوشهری کامل کنند. این برای اولین‌بار نیست که این اتفاق رخ می دهد چراکه سال گذشته همین بلا را بر سر عبدالرحیم خرمزی آوردند. دلیل منتفی شدن مخالفت پیشکسوتان باشگاه و تراز اول نبودن دلگرم بود که راضاییان این موارد را تائید کرد.

مدیرعامل باشگاه پارس جم گفت: بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر سرمربيگری دلگرم در سايت‌های استاني، شاهد واکنش‌هایی از سوي برخي پيشكسوتان و ورزش دوستان بودیم که این عکس العمل‌ها بیشتر نشانه نارضایتی از نبود یک مربی تراز اول و با کارنامه خوب در تیم بود و بعد از همفكري با صاحب نظران مهدی تارتار به‌عنوان سرمربي این فصل انتخاب شد.
وی با بیان این‌که وزرات نفت براي تيمداری در عرصه ورزش انگيزه‌اي ندارد، افزود: تنها هدف باشگاه پارس جم خدمت به مردم منطقه است و تيم متعلق به مردم شريف شهرستان جم است و به همين منظور در تصميم‌گيري‌ها با نخبگان ورزشي و پيشكسوتان شهرستان پر افتخار جم مشورت خواهیم کرد و افتخار مي‌کنيم كه خدمتگزار مردم شريف اين شهرستان هستیم. 
رضاییان در پایان از از هوداران و مردم ورزش دوست شهرستان خواست به حاشیه‌ها و جوسازی‌های علیه تیم توجه نکنند و تیم در یک فضای آرام لیگ را با موفقیت شروع کرده و به پایان برساند.

لازم به ذکر است مهدی تارتار که سال گذشته هدایت راه‌آهن را برعهده داشت، جانشین مهدی پاشازاده سرمربی پارس جنوبی جم که فصل گذشته این تیم را از لیگ دسته 2 به لیگ دسته یک آورده بود، شد و پاشازاده نیز چندی است هدایت راه‌آهن را برعهده گرفته است و تقابل این دو تیم و سرمربی در رقابت‌های دسته یک جالب و دیدنی خواهد بود. از جمله سوابق مهدی تارتار می‌توان به سرمربیگری تیم‌های داماش گیلان، راه آهن تهران، صبای قم و گهر درود لرستان نام برد.
در همین حالا یکی از اعضای سابق این باشگاه که نخواست نامش فاش شود، حاضر به گفت‌وگو با ما شد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در مورد سخنان آقای رضاییان زلزله هشت ریشتری در پارس جم رخ داده است، افزود: پارس جم اصلا پیشکسوتی ندارد. به هرحال این حرکت اصلا جالب نبود، چراکه هم کارنامه آقای دلگرم و آقای مفتخر کاملا قابل دفاع بود و هم آنها بومی بودند. همچنین این دو مربی امتحان پس داده بودند و آقای دلگرم حدود هفت سال است که در لیگ‌های کشوری مربی‌گری می‌کند و با وجود این‌که در لیگ برتر نتوانست مربیگری کند اما در لیگ یک سال‌هاست که مربیگری می‌کند و این برای آقای مفتخر هم صدق می‌کند. اگر پیشکسوتان مخالف آمدن این دو مربی به جم بودند، چرا باید تیم در تهران بسته شود و نظر من این است که تیم در خود جم بسته شود و منظور از آقای رضاییان پیشکسوتان مخالف جم، پیشکسوتان تهرانی بودند.

وی افزود: به حال هر مربی آبرویی دارد؛ چه آقای دلگرم باشد و چه آقای مفتخر چه کسان دیگر. من حتی شنیده‌ام چند بازیکن بومی (‌مسعود نظر‌زاده، صادق گشنی، چاهکوتاه‌زاده که در فجر بازی می‌کرد و ...) قرار بود برای این تیم امسال بازی کنند و اگر این اتفاق می‌افتاد و این کابینه (‌دلگرم و مفتخر) در پارس جم بود، این قطعا به لیگ برتر صعود می‌کرد و الان که این حکایت پیش آمده است، معلوم نیست که چه در انتظار تیم پارس جم است.
این منبع آگاه در ادامه با بیان این‌که به هر حال مهدی تارتار داماد آقای فیروز کرمی است، افزود: اما این مسائل اصلا قابل توجیه نیست. هر هفته در تیم مربی جدید می‌آید و واقعا من نمی‌دانم چه اتفاقی برای پارس جم افتاده است که در یک ماه 4 بار مربی خود را تغییر داده است و مسوولان باشگاه باید در این مورد خاص جابگو باشند. ولی همانطور که گفتم، نمی‌دانم چرا رضاییان می‌گوید پیشکسوتان جم مخالف حضور دو مربی بودند، در صورتی که نظر من این است که پیشکسوتان تهرانی با این مساله مخالفت کرده‌اند. به هر حال به مرور زمان و با آغاز لیگ یک همه چیز مشخص می‌شود که چرا زمان زیادی را از دست داده‌اند؟ چرا این قدر بی‌ثباتی در باشگاه است؟ چرا این قدر بازیکن جدید آورده‌اند و خط زده‌اند؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه به سمت مهدی تارتار رفته است در صورتی که این مربی تجربه لازم برای مربیگری در لیگ یک را ندارد، گفت: لیگ یک مربی خاص خود را می‌خواهد و آنهایی که در لیگ یک سابقه مربیگری داشته باشند، جواب می‌دهند. آقای تارتار در لیگ یک مربیگری نکرده است و نظر من این است که او را فقط به‌خاطر نامش آورده‌اند، چراکه وی یک بازیکن درجه یک بوده است و در تیم پرسپولیس تهران هم بازی کرده است. مسوولان پارس به‌دنبال مربی نامدار بودند و میخواستند کسی را سرمربی تیم کنند که فردا از همه جوانب بگویند پارس جم روی تریبون و در چشم دوریبن است. همیشه می‌گویند که داورهای که در بازی‌های پخش زنده قصاوت می‌کنند، به نیمکت‌ تیم‌ها نگاه می‌کنند و وقتی یک مربی نامدار را روی نیمکت می‌بینند، تا آنجا که می‌توانند برای آن تیم درست قضاوت می‌‌کنند اما در مقابل وقتی آنها می‌بینند که مربی یک تیم گمنام است سر تیم را می‌برند و متاسفانه فوتبال ایران اینطور شده است. من فکر می‌کنم دلیل آمدن تارتار همین مساله ‌باشد.

این منبع آگاه در پایان در پاسخ به این سوال که امسال، شاهد پارسی با انگیزه را خواهیم بود یا یک تیم بی‌برنامه، گفت: مرور زمان همه چیز را مشخص می‌کند که این تیم چه توانایی‌هایی دارد.
همچنین احمد چاهکوتاهی یکی از ورزش نویسان بوشهر به این مساله واکنش نشان داد و خطاب به آقای یوسفی متنی نوشت که در زیر قسمتی از آن را می خوانیم:
آقای یوسفی فصل گذشته در یک حرکت خاص و خیلی ماهرانه عبدالرحیم خرمزی مربی بومی و با اخلاق بوشهری از تیم شما دور شد تا اولین جرقه بی‌حرمتی به مربیان بومی زده شود. در مورد جدایی ایشان کافیست به برادر این مربی یعنی محمود خرمزی سرمربی کنونی ایرانجوان مراجعه کنید تا پاسخ بسیاری از سوال‌های اهالی فوتبال داده شود. از محمود خان پسر با اخلاق فوتبال بوشهر بپرسید با چه کسی درگیر شد و چرا تیم را رها کرد!
آقای یوسفی شما بومی استان و مورد احترام همه ما بوشهری‌ها، فلسفه تشکیل تیم و نگه داشتن سهمیه استان در زمان حضور شما چه بود؟ مگر این نفت و گاز حق مردم ما نیست؟ مگر نباید در یک تیم فوتبال متعلق به منطقه‌ای که مهد فوتبال بوده و هست، حداقل پنجاه درصد بومی حضور داشته باشند‌؟ در تیم سال گذشته شما چند جوان مستعد جمی و دیگر نقاط استان حضور داشت؟ سید علی موسوی، عرفان جم رتبه و طالب دژگاهی‌پور و شاید هم یک جوان دیگر...
جناب مهندس یوسفی! اگر در تبریز یا انزلی به‌عنوان شهرهای فوتبالی یک مربی از خارج از استان می‌آورند تا تیم محبوبشان را اداره کند، در کنار او چند مربی بومی را قرار می‌دهند تا آنها هم صاحب تجربه شوند. سوال کنید تا به شما و مدیر عامل محترم تیم بگویند که اگر در تبریز قلعه نوعی را به‌عنوان یک مربی بزرگ می‌آورند در کنارش غلام باغ آبادی، یونس باهنر، ستار همدانی را  قرار می‌دهند تا مربی بومی آنها هم کار  یاد بگیرد. اگر در انزلی اسکوچیچ و فیروز کریمی را روی نیمکت می‌نشانند در کنارش قدیر بحری، پیشگاه و دیگر انزلی چی‌های بومی را قرار می‌دهند تا صاحب تجربه شوند اما در تیم پارس جنوبی جم ...

فصل گذشته یک سرپرست یک مربی دروازه‌بانان در کادر بزرگسالان شما بودند که با افتخار از حضور آنها خوشحالم اما چرا یک بدنساز باید همواره در تیمی از استان بوشهر حضور داشته باشد‌؟ اگر نمی‌دانید و خبر ندارید در جریان باشید دستیاران مربی فصل گذشته کاملا غیر بومی بودند و جالب آن‌که یکی از آنها یک فصل قبل برای فلان تیم لیگ دویی‌نامه‌های باشگاه را به فدراسیون می‌برده اما انبوهی مربی بومی استان از جم تا عسلویه و سایر شهرهای استان باید بیکار باشند. جناب مهندس اصلا تحقیق کرده‌اید‌، مجتبی تقوی بر اساس کدام کارنامه آمد و چگونه رفت؟ بنده خدا در جمعی خصوصی درد و دل‌هایی کرده است که گفتنش فضا را بیش از این ملتهب خواهد کرد. آخرین تیم تحت مربی گری تقوی کدام تیم بوده و چه نتیجه‌ای گرفته؟ اکبر محمدی دستیار ایشان هم که مشخص است‌، پاس قدیمی تیم تحت هدایت ایشان در فصل گذشته به لیگ 2 سقوط کرد.
آقای یوسفی مدیر محترم، دلگرم و همکارانش قرار بود راهی اردوی تهران تیم شما شوند اما به یکباره بلیت‌ها کنسل شد و قرار ملاقات با یک مربی دیگر در تهران گذاشته می‌شود. کدام اخلاق حرفه‌ای این شیوه را تایید می‌کند؟ اگر یک نفر را نخواهند خیلی صادقانه و راحت به او می‌گویند تو را نمی‌خواهیم، دلگرم قید دو پیشنهاد را زد تا راهی تیم استانش شود اما او به قول دوستان رسانه‌ای «رکب خورد» فنی که شاید کمیل قاسمی کشتی‌گیر خوب کشورمان بتواند آن را اجرا کند...

آقای یوسفی برادر بزرگوار اگر این فوتبال است، آن را نخواستیم! می‌دانید گناه مربیان بومی استان چیست؟ که به هر قیمتی حاضر نیستند کار کنند. خرمزی پارسال بدون یک مصاحبه رفت. فریاد بی‌پولی نادر جعفری و عالی‌نژاد از همین مسائل بوده و هست، آنها زندگی خود را حراج کردند اما حاضر نبودند کمک‌های اینچنینی را قبول کنند. این‌گونه تیمداری که هیچ سودی برای استان و حتی شهر جم ندارد (البته از نظر حقیر) کاش هزینه‌های آن را میان تیم‌های مختلف استان تقسیم می‌کردید تا دلمان به درد نیاید...
جناب مهندس لطفا تحقیق کنید ببینید چه بازیکانی تا این لحظه به تیم شما اضافه شده‌اند با کدام کارنامه؟ همشهری کدام مدیر به تیم آمده‌؟ در زمان مربی قبلی آقای «ت» بازیکن می‌آورد و فلان عامل برنامه تلویزیونی نیز چهار بازیکن  تحت قرارداد. خود را آورده است. چرا بازیکنی که فصل گذشته در ذوب آهن یک بازی انجام نداده باید به تیم پارس جنوبی جم بیاید اما جوان جمی با هزار امید و آرزو از تیمش خط بخورد؟
جناب مهندس هر بازیکنی که از تیم شما کنار گذاشته شود به یک نام اشاره می‌کند: دست راست مدیر عامل آقای همشهری....چرایش را شما باید تحقیق کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: