bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
سال‌های تحریم بالاخره به سر آمد اما هنوز بسیاری از مشکلات گریبان تولید داخلی را رها نکرده‌اند.
بامداد جنوب: سال‌های تحریم بالاخره به سر آمد اما هنوز بسیاری از مشکلات گریبان تولید داخلی را رها نکرده‌اند. بسیاری از کارخانه‌ها یکی پس از دیگری اعلام ورشکستگی می‌کنند و بسیاری دیگر با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با حداقل ظرفیت به تولید مشغول هستند. در سال‌های پایانی دولت هشتم، این دولت توانست کشور را با رشد اقتصادی بیش از مثبت شش درصد به دولت پس از خود تحویل دهد اما متاسفانه با سیاست‌های اشتباه و تحمیل تحریم‌های ظالمانه و کمرشکن، رشد اقتصادی ایران به‌شدت کاهش یافته و تا کمتر از منفی شش درصد نیز پایین آمد.

تولیدکنندگان داخلی در سال‌های تحریم، تورم بالا، نبود نقدینگی، از دست دادن بازار کشورهای همسایه، واردات بی‌رویه کالاهای چینی ارزان، بالا رفتن هزینه‌های تولید، دشواری در صادرات و واردات کالا و قطعات و... را تجربه کردند؛ بنابراین تمام امید خود را به برداشته شدن تحریم‌ها و گشایش اقتصادی گره زدند. دولت روحانی نیز تمام توان خود را برای این امر به کار بست و با برداشتن تحریم‌ها از پیش پای کشور، گام مهمی را در زمینه رونق داخلی و ورود سرمایه و نقدینگی به کشور برداشت. اما با این وجود، سرمایه‌های خارجی هنوز به کشور وارد نشده‌اند و تولید داخلی همچنان در رکود به سر می‌برد.
در همین راستا، معاون سابق بورس گفت: سال 95 سال سختی برای شرکت‌ها خواهد بود زیرا هنوز نتوانسته‌ایم منابعی ‌را تجهیز کرده و وارد شرکت‌ها کنیم.
امیرحمزه مالمیر با بیان این‌که شرایط ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بورس اوراق بهادار ایران در سال‌های گذشته با تصویب مقررات مربوطه فراهم شد، افزود: با وجود این، هنوز زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌‌ها مهیا نشده است.
وی با بیان این‌که عوامل مختلفی موجب می‌شود که این بازار برای سرمایه‌گذاران خارجی جذابیت نداشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدورایم که اتفاقات خوبی در بعد سرمایه‌گذاری و جذب منابع خارجی رخ دهد، زیرا چنانچه سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود، مسلما وضعیت بهبود خواهد یافت.

مالمیر در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاران خارجی تمایل‌شان سرمایه‌گذاری در کدام حوزه‌ها است؟ گفت: علاقه‌مندی آنها به‌طور عمده در حوزه نفت و پتروشیمی است و اگر ورود سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد و دغدغه‌هایی که مد نظرشان است رفع شود و به بازار سرمایه ما ورود پیدا کنند، صنایع نفت و پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو در بازار سرمایه ‌خواهد بود.

برچسب ها: اقتصاد ، تولید ، رکود
نام:
ایمیل:
* نظر: