bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
در بحران بی‌آبی؛
بحران بی‌آبی دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از بزرگ و کوچک، مرد و زن، بی‌سواد و باسواد و کودکان هم دانسته‌اند که آب نیست و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی: بحران بی‌آبی دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از بزرگ و کوچک، مرد و زن، بی‌سواد و باسواد و کودکان هم دانسته‌اند که آب نیست و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد. این در حالی است که اغلب مسوولان در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود بر لزوم صرفه‌جویی مردم در مصرف آب تاکید می‌کنند. هر چند ضرورت چنین اطلاع‌رسانی‌هایی به مردم طبیعی و الزامی است اما همه بار مسوولیت این بحران را نباید بر دوش مردم گذاشت و لازم است اندکی هم انتقادپذیر بود. شواهد بیانگر آن است که در کنار پذیرش این مساله که در دوره خشکسالی هستیم، پذیرفتن اشتباهات و کاستی‌هایمان نیز بُعد دیگر شرایط حال حاضر است. 

یکی از شهروندان محله استخر ملوان با اظهار نارضایتی از شرایط پیش آمده در این محله گفت: پس از پانزده روز کندن خندق در کوچه استخر ملوان و رها کردن آن، (همان‌طور که در عکس قابل مشاهده است)، در حال حاضر رفت و آمد ساکنان این محله با مشکل روبه‌رو شده است. وی با بیان این‌که این معضل تا جایی پیش رفته که ساکنان محله حتی به صورت پیاده امکان‌پذیر نیست، افزود: مزید بر علت در این شرایط بحران بی‌آبی، شکستن لوله بزرگ آب شهری و هدررفت ساعت‌ها هزاران لیتر آب است. 
این شهروند اذعان داشته که شهرداری اقدامی برای این معضل صورت نداده، حال این سوال پیش می‌آید: در چنین شرایطی که قطره قطره آب به منزله نجات ما از دوره خشکسالی خواهد بود و «مدیریت آب» بیش از هر زمان دیگری با پوست و گوشت تک‌تک افراد احساس می‌شود، چرا باید لوله بزرگ آب شهری بشکند. به‌طور قطع شهرداری محترم منطقه 2 برای این پیش‌آمد توضیحاتی خواهند داشت اما تلاش‌های ما برای برقراری تماس با مهندس نوری، شهردار منطقه 2 راه به جایی نبرد تا علت کند و کاری در محله استخر ملوان و تاخیر در اتمام آن برای عموم مردم اطلاع‌رسانی شود. از همین رو بامداد جنوب آمادگی دارد در صورت تمایل و نیاز شهرداری منطقه 2 به این مساله، اظهارات شهرداری را به اطلاع عموم برساند. 

برچسب ها: جامعه ، آب ، لوله ، شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر: