bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
۸ هزار صیاد استان بوشهر با ۹۱۰ شناور در ۶ روز گذشته ۱۸۶ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: ۸ هزار صیاد استان بوشهر با ۹۱۰ شناور در ۶ روز گذشته ۱۸۶ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش دارد.

عباس آهنگر‌مقدم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه صید میگو در آب‌های استان بوشهر از 4 مرداد آغاز شده است، اظهار داشت: پژوهشکده میگو و کمیته مدیریت صید استان بوشهر زمان آغاز صید میگو برای قایق‌ها از 4 مرداد و برای لنج‌ها از ششم مرداد ماه اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه 910 شناور در صید میگوی استان بوشهر مشارکت دارند، تصریح کرد: در این عرصه شناورهایی می‌توانند فعالیت کنند که دارای مجوز صیادی هستند و شناورهای بی هویت و تفریحی مجاز به صید میگو نیستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به صید 186 تنی در 6 روز گذشته گفت: 8 هزار صیاد استان بوشهر با 910 شناور در 6 روز گذشته 186 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش دارد.

آهنگرمقدم با بیان اینکه صیادان استان بوشهر سال قبل در شش روز نخست صید 149 تن میگو صید کردند افزود: با توجه به اجرای طرح‌های مقابله با صید غیر مجاز و تقویت ذخیرگاه‌های میگو صیادان استان بوشهر در 6 روز نخست صید میگو 37 تن بیشتر از سال قبل صید کرده‌اند.

وی با اشاره به ممنوعیت صید میگو در نوزادگاه‌های این آبزی افزود: هشت منطقه در استان بوشهر شامل پنج زیستگاه مصنوعی و سه زیستگاه طبیعی و نوزادگاه به عنوان مناطق ممنوعه صید میگو در آب‌های استان بوشهر تعیین شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در اعماق کمتر از 5 متر دریا ممنوع است خاطر نشان کرد: باد توجه به اینکه اعماق کمتر از 5 متر نوزادگاه میگو است صید در این مناطق ممنوع است و شناورهایی که در اعماق کمتر از پنج متر میگو صید می‌کنند توقیف می‌شوند.

آهنگرمقدم با اشاره به راه‌اندازی بازارچه عرضه میگو در بوشهرگفت: میگو در بازارچه شیلات واقع در بندر صیادی بوشهر عرضه می‌شود که ضمن با کیفیت‌تر بودن، قیمت آن نسبت به دیگر نقاط مناسب‌تر است.
برچسب ها: بوشهر ، میگو ، صید
نام:
ایمیل:
* نظر: