bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو هفته گذشته سخنان مهمی را بر زبان راند که شاید بخش‌های مهم آن به ما مردم استان بوشهر مربوط است.
محسن قاسمی‌زاده: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو هفته گذشته سخنان مهمی را بر زبان راند که شاید بخش‌های مهم آن به ما مردم استان بوشهر مربوط است. وی در سخنانی تاکید کرد: «در بسیاری از مناطق کشور ظرفیت سدسازی به اتمام رسیده، تنها برای رودخانه‌هایی در مناطق جنوب کشور که به دریا می‌ریزند نیاز به سدسازی دیده می‌شود». سخنان علیرضا دائمی به یقین حجت را بر مسوولان استان تمام کرد که در سال‌های متمادی جز مکاتبات بیهوده و بدون نتیجه و وعده‌های پوچ و بی‌اثر چیزی عاید مردم و استانی که بیش از دو میلیون اصله نخل دارد، نشده است. از سوی دیگر وعده‌های ردیف‌های فاینانس داخلی و خارجی و غیره مشابه آب در هاون کوبیدن بوده ولا غیر. در این خصوص نیازی به توضیحات بیشتر نیست اما پیشنهاد می‌کنم استاندار بوشهر برای تعیین‌تکلیف سدهای در دست مطالعه و اجرای سدهای این استان جلسه فوق‌العاده را فوری تشکیل دهند.

با توجه به بحران بی‌آبی و خشکسالی پیاپی که نخیلات و راضی کشاورزی استان را تهدید می‌کند، ضروری است مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و البته مسوولان وزارت نیرو نسبت به تشکیل جلسه فوری در این زمینه پیشنهادات راهکارهای لازم را ارائه کنند تا به نتیجه لازم و مطلوب برسند.
دیگر زمان مکاتبه، تذکر و سرگرم کردن مردم با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه گذشته و این جز فریب افکار عمومی نیست و باید راهی دیگر را رفت. حق این مردم را باید گرفت، همان‌طور که کرمانشاه و آذربایجانی‌ها گرفتند.
اکنون13سال از مصوبات دولت مبنی بر مطالعه و اجرائی شدن چهار سد در بوشهر می‌گذرد اما روند پیشرفت این طرح‌ها رضایت‌بخش نبوده است و عملکرد مسوولان استان در این حوزه قابل دفاع نیست.
در سفر رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی علاوه بر افتتاح و شروع عملیات اجرائی دو سد اعتباری افزون بر1250ملیارد تومان برای 14سد این استان اختصاص یافت اما سهم سفر رئیس‌جمهور به بوشهر در حوزه سدسازی صفر بود، چرا برای تمام استان‌ها هست و برای بوشهر هیچ؟

تا کی می‌خواهیم پشت سر کمبود اعتبارات خود را مخفی و تبرئه کنیم؟ مردم و کشاورزان تباید به‌خاطر کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌ها و ضعف مدیریت و کمبود اعتبارات قربانی شوند.
سخنان معاون وزیر نیرو نشان داد، مدیریت عالی استان، نمایندگان استان و البته رسانه‌ها با جدیت بیشتر به حرکت لاک‌پشتی حوزه سدسازی در استان بوشهر خاتمه دادند.
گلایه نماینده مردم دشتستان از مدیرکل جهاد کشاورزی بوشهر در شورای اداری این شهرستان نشان داد که تغییر و برکناری چهار مدیرکل بوشهر در حوزه آب، کشاورزی، اشتغال و چند مدیر دسته چندم که کارنامه ضعیفی داشتند، ضروری است و این به منزله زنگ خطری برای استان محرومی چون بوشهر است.

برچسب ها: جامعه ، بوشهر ، عمرانی
نام:
ایمیل:
* نظر: