bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 6 هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران باقی مانده است که تا اوایل مهر پرداخت خواهد شد.
علی قنبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه ارزش خرید گندم تاکنون 12 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است افزود: از کشاورزان به علت دیرکرد در پرداخت پول خرید گندم عذرخواهی و تعهد می کنیم پول را تا اوایل مهر بطور کامل پرداخت کنیم . 

وی گفت: تا امروز 9 میلیون و 700 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان 30 درصد رشد داشته است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت حدود یازده میلیون تن گندم به صورت تضمینی با ارزش 13 هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شود. 

قنبری تاکید کرد امسال گام بزرگی برای خرید تضمینی گندم برداشته شده و دولت حجم بزرگی از گندم را خریداری کرده است. 

وی گفت : طلب کشاورزان بر اساس زمان تحویل گندم به آنان پرداخت شده است یعنی هر منطقه و هر استان که زودتر گندم را برداشت کرده و فروخته پول را نیز دریافت کرده است . 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: گندمکاران استان های خوزستان، فارس، کرمان، بندرعباس ، بوشهر، گلستان عمدتاً پول خود را دریافت کردند. 

قنبری گفت : اعتبار خرید تضمینی گندم از اعتبارات وزارتخانه ، تسهیلات بانکی و شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین می شود که به علت مشکلات اعتباری و منابع مالی که دولت با آن مواجه است اندکی تاخیر در پرداخت پول کشاورزان وجود دارد. 

وی افزود: ظرفیت مکان های نگهداری و ذخیره سازی گندم حدود 17 میلیون تن است که در 31 استان کشور آماده تحویل و ذخیره سازی است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : میزان و حجم خرید گندم بسیار بالا بود و با وجود پیش بینی های انجام شده درباره میزان تولید و میزان خرید باز هم پیش بینی ها با واقعیات انطباق نداشت و در برخی مواقع مشکلاتی بروز کرد که رفع شد. 
قنبری افزود: در خرید تضمینی گندم بخش خصوصی و کارخانجات آرد با دولت همکاری خوبی داشتند. 
وی همچنین از همکاری دیگر نهادها در مقابله با سودجویی برخی از دلالان خبر داد و گفت : با همکاری نهادهای انتظامی با قاطعیت با سودجویان برخورد شد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: متاسفانه عده ای با مخلوط کردن گندم داخلی با وارداتی که قیمت ارزان تری نسبت به گندم تولید داخل دارد سعی در فروختن این گندم با قیمت بالاتر داشتند که با پی گیری و ردیابی وزارت جهاد کشاورزی این اقدام ردیابی شد و با همکاری نهادهای انتظامی با این افراد با قاطعیت برخورد شد. 

قنبری گفت: تمام گندمکاران شناسنامه دارند و میزان تولید و میزان خرید گندم از آنان بر اساس این شناسنامه کاملاً مشخص است بنابراین ردیابی اینگونه تخلف ها با سرعت انجام می شود. 

وی همچنین از امکان صادرات گندم خبر داد و افزود: در صورت توافق دولت و صدور مجوز امکان صادرات حدود 3 میلیون تن گندم معمولی و گندم دورو از استانهای خوزستان ، فارس ، گلستان، کردستان ، کرمانشاه و خراسان رضوی به بازارهای همسایه فراهم است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: