bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان از پیشرفت 18 درصدی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان خبرداد.
محمدمهدی بنچاری در بررسی روند اجرائی طرح‌های بندری بوشهر با اشاره به این‌که ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است، خاطرنشان کرد: بندر بوشهر در بین بنادر دیگر کشور دارای جایگاه مهمی در حوزه تخلیه، بارگیری کالا و سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته بندری است.
وی با اشاره به این‌که طرح‌های زیرساختی بندر بوشهر در جزیره نگین اجرائی شده است، گفت: در این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی افزون بر 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به پیشرفت 18 درصدی طرح‌های بندری جزیره نگین تصریح کرد: این پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است که زودتر از زمان تعیین شده افتتاح می‌شود.
به‌گفته بنچاری، جزیره نگین در حال حاضر مساحتی حدود 40 هکتار داشته و قابل توسعه تا 400 هکتار است.
وی با اشاره به این‌که فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، یک افق پنج ساله است، افزود: احداث دو پست اسکله کانتینری به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه، احداث یک پست اسکله چندمنظوره به طول 300 متر و 16 هکتار پسکرانه و احداث یک پست اسکله نفتی به طول 220 متر و پنج هکتار پسکرانه در آن پیش‌بینی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: در فاز دوم طرح توسعه نگین که افق 15 ساله است نیز قرار است مابقی زون‌ها و پسکرانه در بخش کانتینری، نفتی، اسکله‎های چند‌منظوره، صنعتی و... احداث شود.

برچسب ها: اقتصاد ، بوشهر ، نگین
نام:
ایمیل:
* نظر: