bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی روزچهارشنبه با قرائت پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بوشهر آغاز شد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرو دبیر یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی درآیین گشایش این جشنواره گفت: براساس فراخوان 360 نفر دراین جشنواره شرکت کردند و در مرحله نخست داوریکه بصورت تلفنی انجام شد، 64 نفر به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.
حمیده ماحوزی افزود: از این شمار پنج نفر برگزیدگان جشنواره استانی دانش آموزی مشاعره رضوی استان بوشهر است که در مجموع 64 نفر در این مرحله با هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه حاضران در یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی از سراسر کشور هستند یادآورشد: سه نفر برتر این جشنواره در سال آینده روز تولد امام رضا (ع) مهمان حرم رضوی خواهند بود.
ماحوزی افزود: به نفر نخست جشنواره مشاعره رضوی 13 میلیون ریال و از نفرات دوم تا هشتم به ترتیب 12، 11، 10، 9، 8، 7و6 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
وی گفت: نفرات اول تا سوم افزون بر جایزه نقدی لوح تقدیر و تندیس مخصوص اما نفرات چهارم تا هشتم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی دریافت می کنند. 
دبیر یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی اظهارداشت:مشاعره رضوی فرصت خوبی است تا راه و سیره اهل بیت را الگو قرار داده و از آن در زندگی خود بهره ببریم.
ماحوزی تاکید کرد: وقتی ذات فرزندان ما به طرف هنر کشیده شود، متعالی شده نفع آن به خانواده ها و جامعه نیز خواهد رسید.
وی افزود: برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی یکی از برکات حضور حضرت رضا (ع) در این کشور است که نصیب هنرمندان و دانش آموزان ما شده و از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است.

ماحوزی ادامه داد: یک اثر هنری وقتی ارزشمند است که دارای محتوای عمیق و منشأ پیام اخلاقی و ارزشی باشد و هنر به عنوان یک کمال در صورت آمیخته شدن با انگیزه های فرهنگی، دینی و معرفتی جذابیت و تاثیرگذاری بیشتر در بر دارد.
در ادامه با حضور خادمان حرم رضوی نوای 'یا رضا' در یازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی طنین انداز شد.
نمایش فیلم و چاووشی خوانی از دیگر برنامه های آئین افتتاح جشنواره یاد شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: