bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:
امروزه مساله اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور آنقدر مهم است که در طول سالیان گذشته، مقام معظم رهبری همواره به این مساله تاکید داشته است تا جایی که اسامی سال‌های اخیر را با عناوین اقتصادی نام نهاده‌اند.
بامداد جنوب: امروزه مساله اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور آنقدر مهم است که در طول سالیان گذشته، مقام معظم رهبری همواره به این مساله تاکید داشته است تا جایی که اسامی سال‌های اخیر را با عناوین اقتصادی نام نهاده‌اند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که با موضوع اقتصاد کشور در ارتباط مستقیم است، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، وضعیت اقتصادی کشور آنقدرها مناسب نبوده و تولیدکنندگان با انواع مشکل‌ها روبه‌رو بوده‌اند. این رویه در استان ما نیز صادق است و همان‌گونه که قبلا هم بارها در گزارش‌های روزنامه تاکید کرده‌ایم، وضعیت تولید در استان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. در سال‌های گذشته شرکت‌های بوشهری یکی پس از دیگری یا تعطیل شده‌اند و یا با حداقل ظرفیت تولید کرده‌ و به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

نگاهی به آمارهای سال‌ گذشته و سال‌های قبل نشان می‌دهد که همه چیز رو به افول بوده اما پس از تلاش‌های دولت یازدهم برای رفع تحریم‌ها و اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان، امسال به‌نظر می‌رسد وضعیت بهتری در انتظار اقتصاد کشور باشد. این حرکت به ‌سوی رشد اقتصادی مثبت را روز گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به خبرنگاران وعده داد و از رشد شاخص‌های اقتصادی استان در چهارماهه نخست سال جاری سخن گفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان روز گذشته در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان این‌که تقویت و فعال‌سازی واحدهای تولیدی در استان بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در استان شاهد افزایش سرمایه‌گذاری هستیم. 

از 184 واحد معرفی شده، 3 واحد تسهیلات گرفته‌اند
سیدحسین حسینی‌محمدی با بیان این‌که تاکنون 328 واحد تولیدی استان در سازمان بهین‌یاب برای فعال‌سازی ثبت نام کرده‌اند، افزود: تاکنون 184 واحد آن برای دریافت 228 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و تعیین تکلیف شده‌اند.
البته سامانه آنلاین این سازمان، نشان از این دارد که تاکنون تنها سه واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که حسینی امیدوار بود تا پایان ماه جاری، این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد. 
وی با اشاره به این‌که در سال جاری ارائه تسهیلات به ۲۲۸ واحد کوچک زیر ۵۰ نفر، ۲۵ واحد متوسط ۵۰ الی ۱۰۰ نفر و ۵۱ طرح بالای ۶۰ درصد خواهیم داشت، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۸۴ فقره با مبلغی بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده و به بانک‌های عامل ارسال شده است و ۶۳ مورد به شعب برای انعقاد قرارداد ارسال شده است.
حسینی‌محمدی از رشد 33 درصدی اشتغال در چهار ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: با سرمایه‌گذاری انجام شده تا پایان امسال زمینه اشتغال 2 هزار و 220 نفر در حوزه صنعت و معدن استان بوشهر فراهم می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعال‌سازی واحدهای صنایع دریایی در بوشهر تاکید کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال بوشهر در حوزه صنایع دریایی است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به این‌که 2 واحد بزرگ صنعتی و تولیدی در استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: از 34 کارخانه بزرگ صنعتی و تولیدی‌ کشور 2 کارخانه آن در استان بوشهر است که یکی از آنها در هفته دولت افتتاح و به‌زودی وارد چرخه تولید می‌شود.
حسینی‌محمدی از افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در شهرستان دیر خبرداد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در شهرستان دیر در هفته دولت بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان این‌که افتتاح این کارخانه نقش مهمی در جذب نیروی متخصص و اشتغال جوانان منطقه دارد گفت: کارخانه متانول کاوه دیر دارای ظرفیت تولید روزانه 7 هزار تن محصول است که به‌عنوان یک منبع انرژی پاک برای توربین‌ها، اتومبیل‌ها، سوخت پیل‌های الکتریکی و غیره مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری 800 میلیون یورویی در متانول دیر افزود: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 200 هکتار اجرا و‌ در کنار این پروژه 4 طرح پایین دستی دیگر صنایع پتروشیمی طراحی شده که راه‌اندازی آن تحول مهمی در اقتصاد و عمران و آبادانی منطقه دیر ایجاد می‌کند.
حسینی محمدی با اشاره به راه‌اندازی شرکت پرشین شیمی در بوشهر بیان کرد: این کارخانه که در شهرک صنعتی بوشهر قرار دارد، تولیدکننده کود شیمیایی است که خوشبختانه مشکلات زیرساختی این کارخانه مرتفع شده و در هفته دولت افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان دشتی افزود: این کارخانه با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی، در صورت تکمیل، ظرفیت تولید سیمان استان را به 4 میلیون تن افزایش می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود فاز تولید سیمان آن، سال آینده وارد مدار شود.
بامداد جنوب به‌زودی در مصاحبه‌ای اختصاصی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اطلاعات دقیق‌تر، موضوعات مهم حوزه صنعت استان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

برچسب ها: اقتصاد ، صنعت ، آمار
نام:
ایمیل:
* نظر: