bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
مسئول تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت هوا در بیشتر شهرهای استان بوشهر ‌افزایش یافته به‌گونه‌ای که در جزیره خارگ ۹۵ و در بوشهر ۹۰ درصد ثبت شد.
علیرضا بهادی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به افزایش دما در استان بوشهر اظهار داشت: بالا رفتن رطوبت احساس گرما در استان بوشهر را افزایش داده است.

وی با اشاره به افزایش رطوبت در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: با جنوبی شدن جریانات جوی در 2 روز اخیر رطوبت در استان بوشهر افزایش یافته است.

بهادری با بیان اینکه افزایش رطوبت در استان بوشهر به سبب استقرار سامانه موسمی در جنوب شرق کشور است، تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با استقرار الگوی تابستانه موسوم به پر ارتفاع جنب حاره سبب رکود شرایط جوی شده و از طرفی استقرار سامانه موسمی در جنوب شرق کشور سبب شده استان بوشهر تحت تاثیر این دو سامانه قرار بگیرد و رطوبت و دمای هوا در استان افزایش یابد.

مسئول تحقیقات اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش رطوبت تا 95 درصد در این استان خبرداد و افزود: رطوبت هوا در بیشتر شهرهای استان بوشهر افزایش یافته به‌گونه‌ای که در جزیره خارگ 95 درصد و در شهر بوشهر 90 درصد ثبت شده است.

بهادری بابیان اینکه گرم‌ترین شهر در استان بوشهر برازجان با 46 درجه بالای صفر ثبت شده افزود: البته در کنار رطوبت و گرمای بالای هوا سرعت جریانات جنوبی چندان بالا نیست و دریا نسبتا آرام است.
برچسب ها: هوا ، رطوبت ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: