bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: ۸ هزار صیاد استان بوشهر در ۲۲ روز گذشته ۷۰۹ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد کاهش دارد.
عباس آهنگر‌مقدم، با بیان اینکه صید میگو در 8شهرستان ساحلی استان بوشهر آغاز شده اظهار داشت: استان بوشهر دارای 25 بندر صیادی در 8 شهرستان است که بیش از 480 لنج و 490 قایق برای صید میگو مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 8 هزار ملوان و ناخدا بر روی شناورهای صیادی در امر صید میگو فعالیت می‌کنند گفت: زمان تعیین صید میگو بر اساس تحقیقات پژوهشکده میگو اعلام و زمان ممنوعیت صید نیز کارشناسان این پژوهشکده مشخص می‌کنند.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو با روش صیادی «ترال» انجام می‌شود افزود: این روش تنها برای صید آبزیان کف زی مورد استفاده قرار می‌گیرد که میگو از این دسته آبزیان هستند.

آهنگرمقدم با بیان اینکه صید ترال تنها در زمان اعلام آزادی صید میگو مجاز است، گفت: این نوع روش صید به ذخائر آبزیان صدمات جبران ناپذیزی وارد می‌کند چراکه صید ترال به کف روب معروف است و لطمات فراوانی به زیستگاه آبزیان وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه صید ترال در فصول از غیر صید میگو ممنوع است خاطرنشان کرد: صیادانی که در فصل ممنوعه صید میگو با تور ترال اقدام به صید کنند مورد مجازات دستگاه قضا قرار می‌گیرند و مجازات سنگینی برای این متخلفان در نظر گرفته شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان بوشهر از کاهش صید میگو در استان بوشهر خبرداد و افزود: اکنون با گذشت 22 روز از زمان صید میگو صیادان 709 تن از این آبزی صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 860 تن صید بوده 175 درصد کاهش دارد.

آهنگرمقدم با اشاره به کاهش 151 تنی صید میگو در 22 روز گذشته خاطر نشان کرد: بیشترین تخلیه میگو در بنادر 8 گانه شهرستان بوشهر با 53.8 درصد کل صید استان ثبت شده و کمترین تخلیه صید میگو نیز در بنادر گناوه و دیلم با کمتر از 2 درصد کل صید معرفی شده است.
برچسب ها: اقتصاد ، صید ، میگو ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: