bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
نیویورک پست اعلام کرد دولت اوباما پس از ۴۰۰میلیون دلاری که به ایران پرداخت کرده، ۱.۳میلیارد دلار دیگر نیز به‌عنوان قسط دوم بدهی مربوط به معامله قدیمی تسلیحات به تهران منتقل کرده است.
دولت اوباما پس از 400 میلیون دلاری که به ایران پرداخت کرده، 1.3 میلیارد دلار دیگر نیز به‌عنوان قسط دوم بدهی مربوط به معامله قدیمی تسلیحات به تهران منتقل کرده است.

انتشار خبر انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران، در هفته‌های گذشته موجب ایجاد دردسر برای دولت اوباما شده بود. منتقدان این پول را که همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی در ایران پرداخت شده بود، به‌منزله پرداخت باج برای آزادی زندانیان تلقی کرده بودند.

400میلیون دلار مذکور قسط اول مصالحه 1.7 میلیارد دلاری دو کشور بر سر اختلاف مربوط به معامله تسلیحاتی‌ای بوده که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به امضا رسیده بود.

اما تاکنون کسی سخنی از 1.3 میلیارد دلار باقی‌مانده این مصالحه به میان نیاورده بود.

روز سه‌شنبه، ویکلی استاندارد گزارش داد که قسط دوم این پول نیز در سکوت رسانه‌ای تحویل ایران شده است.

جولیا فریفیلد، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور تقنینی روز 17 مارس با ارسال نامه‌ای به کنگره اعلام کرده که «ایران 400 میلیون دلار پول به‌اضافه حدود 1.3 میلیارد دلار بابت سود این پول را در قالب مصالحه منعقده دریافت کرده است».

بر اساس این گزارش، به‌گفته مقامات دولت اوباما، کمتر از 2 ماه بعد از ارسال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران، دولت آمریکا 1.3 میلیارد دلار دیگر به‌صورت نقدی به تهران پرداخت کرده است.

از آنجایی که هیچ رابطه بانکی‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد، ظاهراً این پرداخت به‌صورت نقدی صورت گرفته است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران، رقیب دموکراتش، هیلاری کلینتون را عامل آغاز مذاکرات برای پرداخت این پول دانسته بود.
برچسب ها: سیاسی ، امریکا ، سود
نام:
ایمیل:
* نظر: