bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
كانون همياران جوان در ادامه سلسله جلسات با مديران شهري روز يكشنبه 31/05/1395 جلسه خود را در ساختمان محل سازمان فضاي سبز با حضور اعضاي خويش برگزار كرد.
در ابتدا جناب عباسي گزارش هايي از وضعيت پاركها،فضاي سبز و آب و هواي شهر ما و اينكه چه نوع درختاني يا گل هايي مي شود استفاده كرد براي شركت كنندگان در 
جلسه بيان كردند.
در ادامه سوالات و دغدغه هاي دوستان كه به ذهن شان رسيده بود با مهندس عباسي درميان گذاشتند.اين دغدغه هاي مهم از قبيل نحوه استاندارد سازي شهر بازي ها يا زيبا سازي پارك ها يا اينكه چگونه فقط يكي دو پارك زيبا و استاندارد داريم و اينكه چرا به پارك ها و فضاهاي سبز محلي نمي رسيم؟وضعيت نور پارك ها،فواره ها،آب نماها،چمن ها،هرس درخت ها،نحوه آموزش به كارگران و... دغدغه هاي بيشمار ديگري كه هنوز علامت هاي سوال زيادي بعد از اين جلسه براي دوستان پابرجا ماند كه چرا طبق آماري كه مهندس عباسي اراىه دادند ما براي هر هكتار هم يك كارگر هم نداريم؟
ایشان اظهار  کردند كه بايد به ازاى هر 2500متر بايد يك كارگر مراقب فضاي سبز باشد.اما با اينكه شهر برازجان داراي 140 هكتار فضاي سبز هست ولي حدود 100 كارگر شهرداري و بخش خصوصي براي نگهداري موجود هست واین يك فاجعه هست براي نگهداري فضاي سبزمان و اينكه با اين وجود نبايد انتظار شهري زيبا نيز داشته باشيم.
بحث ديگر نبود بودجه كافي بود كه مهندس عباسي به اين نكته اشاره كردند كه اولويت بودجه با حقوق كارمندان هست و بعد اگر چيزي باقي ماند آنگاه به زيباسازي شهر خواهد رسيد.

بحث ديگر كمبود آب و نحوه درآمد زايي فضاي سبز و پارك ها بود كه متاسفانه بسيار در اين دو مورد نيز در مضيقه هستند.و اينكه شرايط بسيار نگران كننده هست.
كانون همياران با داشتن سابقه روشن و طولاني در بحث حقوق شهروندي و داشتن تجارب ارزنده از نسل هاي گذشته تا به امروز اعلام آمادگي خود را براي كمك به اين سازمان اعلام نمودند و چند پيشنهاد براي كمك به آموزش و فرهنگ سازي در سطح شهر و كمك به فرآيند درخت كاري و كاشتن گل در سطح بلوارها و فضاي سبز رو به مهندس عباسي اراىه نمودند تا بتوانيم در كنار هم شهري زيبا داشته باشيم.
مهندس عباسي هم با تشكر از پيگيري هاي كانون همياران جوان و اينكه آمادگی همكاري خود را با كانون اعلام کردند و خواستار مشارکت بیشتر سمن ها شدند .کانون همیاران جوان با وجود اعضای جوان و خوش فکر آمادگی خود را نیزبه عنوان اتاق فکر اعلام می نماید و در این راستا سوالاتی را مطرح می کند ؛

1- سرانه فضای سبز در شهر برازجان چقدر است؟و سرانه استاندارد چه مقدار است؟برای نزدیک شدن به میزان استاندارد چه تمهیداتی صورت خواهد گرفت؟
2-گونه گیاهی مناسب برای شهر برازجان چه می تواند باشد؟
3-آیا کارگران فضای سبز شیوه های مختلف ، به روز و خلاقانه هرس درختان را آموزش می بینندیا خیر؟
4- نحوه نگهداری پارک ها به چه شکل است؟ 
5-آیا فضای سبز در خصوص مدیریت فرهنگی پارک ها اقدامی کرده است؟ 
6-مدیریت آبیاری پارک ها و درختان با توجه به کمبود آب چگونه است؟
7- وضعیت دکه های سطح شهر به چگونه است و کاربری آنها چگونه مشخص می شود؟
8- روشنایی و نورپردازی فضای سبز شهر در چه وضعیتی قرار دارد ؟ 

9- وضعیت باغ شهرداری برازجان چگونه است ؟ 
10-بخش خصوصی در فضای سبز چه نقشی دارد و تابه حال چه کارهایی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است؟
11-چرا اداره برق درختان سطح شهر را هرس می کند و فضای سبز قبل از اینکه درختان با شبکه های برق تماس داشته باشند تمهیدی نمی اندیشد؟
12- وضعیت گل کاری در سطح شهر به چه صورت است؟ 
13- برنامه فضای سبز برای درختکاری ورودی های شهر مخصوصا ورودی از شیراز چیست و آیا با اداره راه وارد مذاکره شده است؟ 
14- آیا پوشش گیاهی شهر برازجان متناسب با پرندگان بومی در حال انقراض می باشد؟
15-هفته درختکاری در کشور ما در اواخر سال است ولی با توجه به آب و  هوای گرم شهر ما بایستی زودتر برگزار شود آیا فضای سبز به این موضوع اندیشیده است؟
 16-فضای سبز برازجان تا به حال در خصوص طرح ملی جنگلانه در شهر چه کرده است ؟
17-برنامه فضای سبز برای مشارکت عمومی مردم در خصوص درختکاری  چه بوده است و چه برنامه هایی برای امسال دارد؟
امید است مدیریت فضای سبز شهرداری برازجان در نشست بعدی کانون همیاران با آن سازمان به سوالات فوق الذکر پاسخ هایی قانع کننده ارایه دهد .

برچسب ها: دشتستان ، فضای سبز ، آب
نام:
ایمیل:
* نظر: