bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
با مدیریت اشتباه و پرهزینه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر؛
طی مدیریت دو ساله عبدالله آورا بر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر امیدواریم، این آخرین گزارشی باشد، که در این آشفته بازار فضای کسب و کار استان در مورد این منطقه می‌نویسیم.
بامداد جنوب: طی مدیریت دو ساله عبدالله آورا بر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر امیدواریم، این آخرین گزارشی باشد، که در این آشفته بازار فضای کسب و کار استان در مورد این منطقه می‌نویسیم. 
راستش را بخواهید از بس که مسوولان استان به گزارش‌های روزنامه بامداد جنوب به‌عنوان توطئه علیه خود نگاه می‌کنند و به انتقادهای دلسوزانه و مستند ما بی‌توجه هستند، نمی‌خواهم سراغ آرشیو بروم برای این‌که تعداد دقیق گزارش‌های بامداد جنوب را از انتشار ضعف‌های مدیریتی آن منطقه که به‌مانند پیشانی اقتصادی استان هست، را متذکر شوم.
آخرین گزارش بامداد جنوب از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، که به‌مانند این گزارش بنا به خواست تعدادی از کارگران آن منطقه را در آستانه شب عید 95 اخراج شده بودند و بعد از خدا در استان، پناهی جز بامداد جنوب، برای خود متصور نبود، تهیه شد.
در آن گزارش ما از مدیرعامل منطقه ویژه پرسیدیم، چرا کارگران را اخراج کردید؟ آیا منطقه دچار مشکلات مالی است؟ چرا بی‌توجه به ساختار و چارت منطقه، معاونت اطلاع‌رسانی و فرهنگی در منطقه ایجاد کردید؟ چرا چندین مشاور با حقوق میلیونی استخدام کردید، در حالی که وجودشان برای منطقه ویژه مفید نیست؟ چرا برادرتان را قائم مقام خودتان کردید در حالی که هیچ سابقه‌ مدیریتی در این سطح نداشت، چرا نیروی‌های بازنشسته دیگر سازمان‌ها را نگه داشته‌اید، ولی کارگرانی که سابقه چندین ساله در منطقه دارند، را اخراج کرده‌اید؟ و سوال‌های دیگر که در آن گزارش و یا گزارش‌های قبل از آن مطرح کرده بودیم و مدیرعامل منطقه ویژه به هیچ یک از سوال‌ها پاسخ اقناعی نداشت و البته چند روز بعد در یکی از سایت‌های خبری استان کلاه گشاد معاونش سرش رفت و اعلام کرد که در چند ماه آینده صدها شغل ایجاد می‌شود اما اکنون حقوق پرسنلی همان افراد هم داده نشده است. 

اما در ادامه پاسخ عبدالله آورا که در گزارش اواخر اسفندماه 94 آمده است را عینا می‌آوریم: «این کارگران اخراج نشده‌اند و من قول می‌دهم تا آخر فروردین‌ماه سال جاری، این افراد دوباره در جاهای دیگر شاغل شوند.»
عبدالله آورا با بیان این‌که «در سال جدید، قرارداد این افراد با سازمان منطقه ویژه فسخ می‌شود، تصریح کرد: برنامه ما این است که این افراد با دیدن آموزش‌های لازم، در دیگر شرکت‌های خصوصی منطقه جذب شوند.»
وی در خصوص ایجاد برخی پست‌های من‌درآوردی (خارج از چارت سازمانی) مانند «معاونت اطلاع‌رسانی فرهنگی» در سازمان منطقه ویژه به بامدادجنوب گفته بود: «برخی پست‌ها در چارت سازمانی نیاز است که باشند‌ اما نیستند. برخی پست‌ها بسته به شرایط شرکت، سیاست‌گذاری می‌شوند. یک پست مشکلی ایجاد نمی‌کند و این‌گونه پست‌ها برای مدیریت کردن مجموعه به‌جود آمده‌اند.
آورا در خصوص اخراج این کارگران از سازمان، با تاکید بر این‌که از واحدها خواسته شده تا با توجه به نیازشان، افراد مورد نظر خود را ابقا و مابقی را برای تسویه حساب معرفی کنند، خاطرنشان کرد: قصد ما کمک به این افراد است و با توجه به دلایلی که از مجموعه کنار گذاشته شده‌اند، آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهیم تا در مکان‌های دیگر جذب شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تاکید بر این‌که «ما در بحث پرداخت حقوق‌ها به هیچ‌وجه دچار مشکل نشده‌ایم و این تعدیل نیرو به‌خاطر مشکلات اقتصادی نبوده است»، گفته بود «ما به تجربه برخی افراد بازنشسته در سازمان نیازمند بودیم و برای این منظور تعدادی افراد جذب شدند. اگر این مشاورها در مجموعه نباشند، ممکن است شرکت دچار ضررهای میلیاردی شود.»
اما بررسی‌های بامداد جنوب نشان می‌دهد، کارگران اخراجی معلق، برخی به توصیه کمیسیون کارگری شهرستان و برخی با رای قطعی هیات حل اختلاف کارگری شهرستان بازگشت به کار شدند، بامدادی‌ها از این لحاظ بمانند صدها گزارشی که از مشکلات کارگران طی سال‌های 93 تا 95منتشر کردند و موجب شدند خنده روی لب‌های این قشر زحمت‌کش بنشیند، از این اتفاق نیز خوشحال شدند اما امروز برخلاف صحبت‌های عبدالله آورا، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر چنان دچار بحران مالی شده که توان پرداخت حقوق و دستمزد نیروهایش را در تیرماه و مردادماه نداشته است. 
اما در این اوضاع و احوال برخلاف نظر آقای آورا نه تجربه نیروهای بازنشسته‌اش، نه علم مشاورانش و همچنین نه توانمندی برادر قائم مقامش و معاون اطلاع رسانی‌اش و نه معاون عمرانیش که افتخار دوستی با مدیرمسوول روزنامه کیهان دارد و همچنین نه حضور معاون اداری، مالی و سرمایه گذاری‌اش که از دستگاه دولتی به سازمان خصوصی آمده بود تا کارگشا باشد، نه تنها برای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونقی نداشته، بلکه شرکت عمران و توسعه بوشهر (مجری سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر) که در زمان استانداری تبادار ایجاد شد و از سود رونقش در همان دوره به مبلمان شهری بوشهر نیز کمک می‌شد، امروز به قهقرا برده‌اند.

ای کاش ذره‌ای دیگر از رسانه‌های استان بنابه گفته کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، بمانند بامداد جنوب مطامع چند روزه را فدای توسعه استان می‌کردند و در انتشار واقعیت‌های استان کم کاری نمی‌کردند.
متاسفانه امروز در حالی که مدیریت استان و نمایندگان قبلی و فعلی استان کم و بیش در حال رایزنی برای ایجاد منطقه آزاد بوشهر هستند، منطقه وِیژه اقتصادی بوشهر، در حال سپری کردن نفس‌های آخر خود است. از آقای آورا می‌پرسیم شما بنابه گفته مدیرعامل قبلی در هنگام تحویل مدیریت منطقه ویژه در مهرماه 93 بیش از سه میلیارد تومان پول نقد داشته‌اید‌ اما امروز می‌خواهید منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یا ویترین اقتصادی استان را چگونه و با چه میزان دارایی نقدی به مدیر بعدی بسپارید؟! البته اگر مدیریت استان تشخیص دادند که جنابعالی توانایی مدیریت اجرائی و اقتصادی ندارید و بیش از این (که می‌خواهید در هر صورت رئیس باشید و بهتر بود از آقای امیری درس می‌گرفتید) فرصت‌های دولت تدبیر و امید را در استان نسوزاندید.
در پایان آقای آورا، هر سه ماه یکصد شغل در سال 95 ایجاد نکردید، یادتان باشد!!! این شعار شما چقدر شبیه به شعار دو و نیم میلیون شغل در سال احمدی‌نژاد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: