bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
سکه بهار آزادی در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با نوسان قیمت روبرو شد.
در اولین روز هفته معاملاتی، دلار با 6 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 554 تومان سید، این در شرایطی است که روز جمعه اونس با 3 دلار افزایش به یک هزار و 321 رسیده بود، اما با وجود روند مثبت متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت سکه بازار نقدی و آتی با روند متغیر قیمت ها روبرو شد.

سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 111 هزار تومان معامله شد اما تغییر قیمتی را تجربه نکرد. 
سکه تحویل آبان ماه با رشد 3 درصدی به قیمت یک میلیون و 121 هزار تومان رسید. 

قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 132 هزار تومان معامله و با افزایش یک دهم درصدی روبرو شد. 
قرارداد تحویل اسفند با 0.02 درصد افت به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید.

در پایان سررسید اردیبهت ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.04 درصدی را به ثبت رساند.
آمار معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 2 هزار و 888 قرارداد و ارزش آن به بیش از 335 میلیارد ریال رسید.

همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته با نوسان روبو شد، به طوری که سکه بهار ازادی با کاهش جزیی هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان رسید.

همچنین نرخ ربع سکه نسبت به روز پنجشنبه گذشته دو هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 292 هزار تومان به فروش رسید.

قیمت هرگرم طلای 18 نسبت به روز گذشته 138 تومان کاهش یافت و با قیمت 112 هزار و 780 تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه و سکه گرمی نیز تغییر نکرده و به ترتیب با نرخ 562 هزار تومان و 181 هزار تومان به فروش رسید.

همچنین آمار معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به 124 سکه به ارزش یک میلیارد و 372 میلیون ریال رسید که رشد 65 درصدی تجربه کرد.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوری که سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در سبد خرید خود مشاهده کنند و در هر لحظه از نوسان و سود و زیان خود مطلع شوند.
به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود.

به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته است تا طلا در سبد خدمات و عرضه این صندوق قرار گیرد.

 چهارمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران منتشر شد

چهارمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه بهار 95 علاوه بر چاپ، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش بورس کالای ایران، تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان بین المللی بورس کالای ایران و سرمایه گذاران خارجی، در دستور کار قرار گرفته است و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام مدیر عامل، معرفی بورس کالای ایران، مصاحبه با اعضای هیات مدیره بورس کالای ایران، اخبار عمومی، رویدادهای مرتبط با بخش کشاورزی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و صنعتی معدنی، و همچنین بررسی آمار معاملات بورس کالا در بهار 95 در این فصل منتشر شده است.

این شماره از فصلنامه به بیان مجموعه برنامه های بورس کالای ایران در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تدوین برنامه استراتژیک بورس کالا در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی سازمان بورس پرداخته است.

از دیگر سو، بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی، نشست اعضای سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در این بورس ، حضور بورس کالا در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران و بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از بازار آهن شادآباد، حضور شرکت کنندگان هشتمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی در بورس کالای ایران، ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی، مصاحبه مدیرعامل بورس کالای ایران با سایت WORLD FOLIO، بررسی جزییات نحوه عرضه جو و ذرت کل استان ها در بورس کالا برای فعالان بخش کشاورزی و همچنین الزامات موفقیت معاملات گواهی سپرده محصولات کشاورزی و پذیرش انبارها در بورس کالای ایران در سال 1395 از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه منتشر شده است.

چهارمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در 104 صفحه و با بهره گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین الملل این بورس منتشر شده است و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال می شود.


عرضه پتروشیمی تندگویان در قالب قرارداد بلندمدت در بورس کالا

امروز سومین عرضه پلی اتیلن های ترفتالات بطری و نساجی پتروشیمی بندگویان در قالب قرارددهای بلندمدت با صنایع پایین دست در بورس کالای ایران انجام شد.

پتروشیمی تندگویان در قالب یک قرارداد بلندمدت متعهد شده که حجم مشخصی از محصولاتش را برای تامین نیاز صنایع پایین دست در بورس کالا عرضه کند که امروز نیز سومین عرضه های این شرکت در قالب قرارداد بلندمدت صورت گرفت. 

به گفته فعالان بازار، تامین نیاز بدون دغدغه واحدهای تولیدی در مدتی مشخص، اصلی ترین مزیت انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا به شمار می رود.

پلی اتیلن ترفتالات نساجی tg 641 پتروشیمی تندگویان با حجم 792 تن و قیمت پایه 2 هزار و 769 تومان مورد معامله قرار گرفت.

پلی اتیلن ترفنلات نساجی super bright tg 641 این مجتمع هم با حجم 242 تن و قیمت پایه 2 هزار و 853 تومان معامله شد.

در این روز پلی اتیلن ترفتالات گرید 781 پتروشیمی تندگویان معامله شد و پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری این مجتمع مورد معامله قرار نگرفتند، گرید 821 و 825 جمعا با حجم 132 تن و به ترتیب با قیمت های 3 هزار و 411 و 3 هزار و 281 تومان عرضه شده بود.

پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 781 و 785 نیز با قیمت پایه 3 هزار و 249 تومان معامله شدند.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی علاوه بر قراردادهای بلندمدت پتروشیمی تندگویان، امروز در گروه محصولات پلیمری پی وی سی گرید 60 هم با حجم 7 هزار تن و به صورت سلف عرصه شد، قیمت پایه این کالا 2 هزار و 732 تومان و نرخ خرید آن هم 3 هزار و 5 تومان رقم خورد.

در گروه محصولات شیمیایی هم، اسید نیتری پتروشیمی شیراز با حجم 20 تن و قیمت 652 تومان معامله شد.

آمونیاک مایع شیراز هم با حجم 190 تن و قیمت پایه 717 تومان مورد معامله قرار گرفت.
برچسب ها: اقتصاد ، طلا ، سکه
نام:
ایمیل:
* نظر: