bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دولت در ترازوی نقد منصفانه و مغرضانه؛
بازار سیاست ایران، در برهه زمانی که به برگزاری انتخابات منتهی می‌شود، حال و هوایی دیگر پیدا کرده، رونق گرفته و رقابت‌هایش آشکارتر می‌شوند. رقابتی که گاهی با چاشنی تخریب همراه می‌شود و رئیس‌جمهور مستقر در پاستور را نشانه می‌گیرد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
بازار سیاست ایران، در برهه زمانی که به برگزاری انتخابات منتهی می‌شود، حال و هوایی دیگر پیدا کرده، رونق گرفته و رقابت‌هایش آشکارتر می‌شوند. رقابتی که گاهی با چاشنی تخریب همراه می‌شود و رئیس‌جمهور مستقر در پاستور را نشانه می‌گیرد. رویدادی که بهانه‌ای است تا نیم نگاهی به منتقدان روحانی بیندازیم.
او همچون رئیس‌جمهورهای گذشته از سوی منتقدانی که بر تمام افعالش، دولتش و حتی منسوبینش نظارت دارند، احاطه شده است. با این حال اگر کمی ابرهای آسمان سیاست را کنار بزنیم می‌توانیم به تفاوت مهم منتقدان روحانی پی ببریم. برخی از منتقدان او که از تخریب چهره‌های دولتی نیز واهمه‌‌ای ندارند، با پولی که از بیت‌المال دریافت می‌کنند، بدون تابلو و هویت سیاسی، بنای رقابت با او را گذاشته‌اند. در همین خصوص حسن روحانی سال 93 در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب، متذکر شد که «آنچه پسندیده نیست آن‌که با پول مردم و با بیت‌المال مردم از دولتی که منتخب مردم است و با رأی اکثریت مردم فعالیت خود را آغاز کرده است، کسی بخواهد به جای نقد تخریب را پیشه گیرد، این امری است که دولت نمی‌پسندد، ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه سخن بگویند، بگویند از کجا هستند، بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران»

در سه سال گذشته این منتقدان بدون تابلو، با فعال کردن اتاق‌های فکر و بزرگ‌نمایی غیر واقعی برخی ایرادات و رویکردهای دولت در مباحثی مانند اختصاص سبدی به‌عنوان سبد کالا به مردم‌، چگونگی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها‌، مذاکرات هسته‌ای که نهایتا به برجام منتهی شد و فیش‌های حقوقی نامتعارف، کابینه دولت یازدهم را تحت فشار قرار دادند که شاید بتوانند مسیر خود را تا پاستور هموار کنند.
یک گروه دیگر البته شناسنامه‌دار که انتقاداتی بر عملکرد رئیس‌جمهور وارد می‌دانند جریان سیاسی اصولگراست که هر چند نتوانسته‌اند چهره‌ای در حد رقابت با حسن روحانی معرفی کنند اما تلاش دارند، شانس خود را بیازمایند. اگرچه برخی از احزاب اصولگرا چون جامعه روحانیت مبارز، شرایط را به‌گونه‌ای دیده‌اند که بنا را بر حمایت از حسن روحانی گذاشته‌اند، در این راستا می‌توان به صحبت‌های سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که اعلام کرد «احتمال دارد مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده از حسن روحانی حمایت کنند» اشاره کرد. 
اگر بخواهیم محمود احمدی‌نژاد را هم در جرگه منتقدان حسن روحانی بدانیم بی‌شک او از آن دسته منتقدانی است که اخلاق سیاسی را رعایت نمی‌کند و از همین حالا حمله به مدیران دولت یازدهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.
با این حال حسن روحانی همچنان از سوی جناح سیاسی اصلاح‌طلب حمایت می‌شود، در همین خصوص روز گذشته محمد‌رضا عارف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با بیان این‌که روحانی در سه سال گذشته موفق عمل کرده است، گفت: ما بر این باور بوده و هستیم که با تشکیل مجلسی که همراهیش با دولت بیشتر است، دولت می تواند در سال آخر بیشتر استفاده کند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار امیدواری کرد که در زمینه‌هایی همچون اشتغال، معیشت و آسیب‌های اجتماعی که از اولویت‌های مردم است، شاهد حرکت‌های جدی‌تر دولت باشیم تا هر چه سریع‌تر به سمت حل مشکلات پیش رویم.
وی  با تاکید بر این‌که عملکرد دولت در زمینه‌هایی همچون رسیدگی به شاخص تورم، وضعیت بهداشت و درمان و حقوق معلمان خوب بوده است، تصریح کرد: ما در بسیاری از شاخص‌ها با اقدامات خوب و مثبت دولت مواجه بوده‌ایم از جمله این‌که دولت در کنترل تورم و رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان خوب عمل کرده است، توجه دولت به حقوق کارمندان و وضعیت آنان نیز قابل قبول بوده است.
الیاس حضرتی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز با اشاره به اقدامات مثبت و خوب رئیس‌جمهوری در سه سال گذشته و تاکید بر این‌که تا آخر پشت سر روحانی ایستاده‌ایم، گفت: ما امروز در فضایی اقتصادی قرار داریم که در روز چهار میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و دو میلیون و نیم بشکه نفت صادر می‌کنیم که این موفقیت بالایی برای کشورمان است.
حضرتی به تورمی که در بخش مسکن وجود دارد اشاره و تصریح کرد: امروز در موضوع تورم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، همچنین در بخش مسکن در شش ماه گذشته شاهد هستیم که بازار مسکن در تهران تحرکی پیدا کرده که قطعا اثر آن را در بخش‌های دیگر کشور نیز مشاهده خواهیم کرد.
این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که در مقابله با ایران هراسی اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی و عربستان با تمام توان برای مقابله با ایران تلاش می‌کنند ولی دولت در راستای مقابله با ایران‌هراسی اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اصلاح طلبان برای حفظ منافع ملی کشور و در شرایط فعلی قاطعانه پشت سر روحانی ایستاده‌اند و به وی کمک می‌کنند.
وی پیرامون برخی شایعات مبنی بر عبور اصلاح طلبان از روحانی تاکید کرد: اصلاح طلبان نه تنها از روحانی عبور نمی‌کنند بلکه محکم‌تر از قبل پشت سر وی ایستاده‌اند، البته ما نقدها و مطالباتی به روحانی داریم ولی این باعث نمی‌شود که حمایتمان را از رئیس‌جمهوری کم کنیم.



برچسب ها: سیاسی ، دولت ، منتقد ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر: