bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
نوشدارو پس از مرگ سهراب رسید!
ناگهان چقدر زود دیر می‌شود. انگار همین دیروز بود که دوستداران محیط زیست فریاد وااسفا سر دادند که قطعات کشتی عظیم رافائل را از دریا خارج نکنند و ما هم در صفحه محیط زیست آن روزهای روزنامه هشدارهای لازم را در این خصوص دادیم، اما...
بامداد جنوب: ناگهان چقدر زود دیر می‌شود. انگار همین دیروز بود که دوستداران محیط زیست فریاد وااسفا سر دادند که قطعات کشتی عظیم رافائل را از دریا خارج نکنند و ما هم در صفحه محیط زیست آن روزهای روزنامه هشدارهای لازم را در این خصوص دادیم، اما افسوس که گوش شنوایی نبود یا این‌که خود را به نشنیدن زدند. حال نکته جالب و قابل تامل ماجرا که تنها لبخند تلخ و تمسخرآلودی را بر لبان هر عقل سلیمی می‌نشاند، پیدا شدن سر و کله همان کسانی است که به هشدارها توجهی نکردند و خود که متولی و در راس امور بودند، امروز تغییر رویه داده‌اند و می‌گویند به درخواست ما حکم توقف صادر شده است و اذعان می‌دارند که ما مخالف خروج قطعات رافائل بودیم! این روزها سر هر تکه رافائل شرط‌بندی می‌شود، اغلب مسوولان تصویری از کشتی رافائل را در صفحه اینستای خود منتشر کرده‌ و در رثای از دست دادنش اشکِ... می‌ریزند. آن روز که باید کاری می‌کردید کارستان کجا بودید که امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اید و بر سر آخرین جرعه‌های نفس رافائل با یکدیگر رقابت می‌کنید. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان این‌که دستور توقف و خروج قطعات لاشه کشتی رافائل از خلیج فارس به‌دلیل اهمیت زیست‌محیطی، از سوی دادستان عمومی و انقلاب بوشهر به درخواست این اداره‌کل به فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر صادر شد، گفت: مخالف خروج قطعات کشتی رافائل از دل خلیج فارس بودیم.
حسین دلشب با اشاره به این‌که از همین رو با توجه به نظر معاون محیط زیست دریایی سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست کشور، خانم فرشچی معاون سازمان محیط زیست و نظرات کارشناسی این اداره‌کل طی مکاتباتی که با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چند روز گذشته انجام دادیم، حکم وی را برای جلوگیری از هرگونه خروج قطعات زیستگاه دریایی کشتی رافائل از دل خلیج فارس را اخذ کردیم و این حکم را در اختیار نهادهای انتظامی و سیاسی شهرستان بوشهر جهت اقدامات لازم گذاشتیم.
براساس این گزارش، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان پیش از این به‌صراحت از مخالفت محیط زیست با بیرون کشیدن رافائل از بستر خلیج فارس گفته و این نکته را برجسته کرده که بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس آرزوی داشتن چنین زیستگاه دریایی مهمی مانند رافائل را دارند.
دلشب اذعان کرده بود: در این موضوع اقدامات متعددی انجام دادیم، سازمانی که بخواهد از ضایعات کشتی غرق‌شده رافائل استفاده کند، باید از اداره‌کل بنادر و دریانوردی مجوز بگیرد و اداره‌کل بندر نیز باید استعلام لازم را از محیط‌زیست اخذ کند اما هیچ استعلامی از محیط ‌زیست در مورد این کشتی نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: