bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
با شعار حیات وحش در دستان ماست؛
روز جهانی حیات وحش یک فرصت برای یادآوری ضرورت مبارزه با جرائم علیه حیات وحش است که پیامدهای اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی بسیار مضری برای جوامع بشری دارند.
روز جهانی حیات وحش یک فرصت برای یادآوری ضرورت مبارزه با جرائم علیه حیات وحش است که پیامدهای اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی بسیار مضری برای جوامع بشری دارند.
عبارت «آینده حیات وحش در دستان ماست»، به‌عنوان شعار روز جهانی حیات وحش در سال 2016 انتخاب شده است. در کشورهای آسیایی و افریقایی، تمرکز این شعار بر حفظ بقای فیل‌ها است و شعار این روز به‌صورت «آینده فیل‌ها در دستان ماست» بیان می‌شود. این در حالی است که سایر کشورهای جهان نیز می‌توانند گونه‌های جانوری مورد نظر خود را در قالب این شعار حفاظت کنند.
نکته قابل تقدیر و تحسین در این بین که بامداد جنوب پیش از این نیز بارها بر آن تاکید کرده، نقش‌آفرینی موثر و کارآمد دوستداران طبیعت و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی، گرایش همگان به سمت و سوی احترام به زمین و حفظ میراث و داشته‌های محیط زیست، حفظ و بقای گونه‌های جانوری و گیاهی که همه و همه سلسله‌وار در حیات انسان‌ها تاثیر مستقیمی دارد، است. در تاریخ پنجم و ششم شهریور 95، تیم کیوکوشین کاراته ماتسویی استان در رقابت‌های کشوری موفق به کسب مدال‌هایی ارزشمند رنگارنگ شدند. 

در همین راستا با سرپرست تیم منتخب کیوکوشین کاراته ماتسویی استان گفت‌وگو کردیم. هادی میرزایی علایی که وظیفه سرپرستی تیم منتخب استان به مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده داشته، دارای کمربند مشکی مربی و داور رسمی فدراسیون کاراته است.
 میرزایی علایی با اشاره به شعار این مسابقات «حیات وحش در دستان ماست»، در پاسخ به این سوال که امسال چندمین سال برگزاری مسابقات با این شعار بوده و هدف از برگزاری این مسابقات چه بوده، افزود: امسال دومین سالی بود که تیم استان با این شعار در مسابقات شرکت می‌کند. علت انتخاب این شعار استفاده از پتانسیل خوب جامعه ورزشی برای توجه دادن جامعه به مسائل زیست‌محیطی و حیات وحش بوده است.
سرپرست تیم منتخب استان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که برگزاری این مسابقات با چنین شعاری به پیشنهاد چه کسی یا کسانی بوده، خاطرنشان کرد: حضور تیم استان با این شعار در مسابقات کشوری با توجه به علاقه‌مندی حاج علی شولی ریاست سبک به محیط زیست و پیشنهاد آقای مهندس طیاری بوده است.
تیم کیوکوشین کاراته ماتسویی استان که با شعار آینده حیات وحش در دست ماست، در رقابت‌های کشوری این رشته که در تاریخ پنجم و ششم شهریور سال جاری در تهران شرکت کردند، با شایستگی موفق به دريافت مدال‌های ارزشمند زیر شدند:

پارسا اسداللهی؛ طلا
رضا محمد صالحی؛ برنز
سجاد محمد کرمی؛ برنز
اکبر کشتگر؛ برنز
همچنین در این رقابت‌ها علی شولي و سیف‌اله اسداللهي از استان بوشهر به‌عنوان داور به قضاوت پرداختند.
وی درباره گروه سنی شرکت‌کننده‌ها با بیان این‌که مسابقات در تمامی رده‌های سنی از خردسالان تا بزرگسالان برگزار شد که تیم استان در رده نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت مدال‌های ارزشمند رنگارنگ شد، تاکید کرد: از روزنامه خوب شما و همه کسانی که برای ورزش و همچنین محیط زیست و به‌ویژه حیات وحش زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم. همچنین از هیات کاراته استان و شیهان حاج علی شولي، رئیس محترم سبک کيوکوشين کاراته استان و شيهان عباس محمد کرمی، دبیر محترم سبک برای زحماتی که برای ورزشکاران این رشته با ارزش ورزشی، متحمل می شوند سپاسگزارم.
علاوه بر موفقیت چشمگیر تیم منتخب استان، توجه و تمرکز ورزشکاران و همگامی و همیاری آنها با دوستداران محیط زیست به‌طور قطع نوید روزهای خوب و امیدوارکننده‌ای برای آینده زمین خواهد بود، مشروط بر آن‌که دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز به یاری دوستداران طبیعت بشتابند. نکته حائز اهمیت دیگر انس گرفتن کودکان و نونهالان با مسائل زیست‌محیطی و معطوف کردن توجه آنها به این‌گونه مسائل است، بی‌شک کودکان و نونهالان امروز وارثان فردای زمین هستند که از اوان کودکی با محیط زیست اطرافشان آشنا هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: