bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
عملیات تزریق گاز تولید شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به شبکه سراسری گاز با موفقیت انجام گرفت.
 با انجام این عملیات گاز تولیدی این دو فاز به خط چهارم شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود. 

این کار با نظارت کارکنان منطقه 10 عملیات انتقال گاز انجام شد. 

مدیر مرکز بهره برداری خطوط لوله عسلویه این منطقه گفت: اجرای این عملیات در روزهای گرم تابستان و در دشوارترین شرایط آب و هوایی 10 روز به طول انجامید.

 اسماعیل حق دوست افزود: با اضافه شدن گاز تولیدی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به خط سراسری زمستان با افت فشار یا قطعی گاز رو به رو نخواهیم بود. 

در همین حال سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و21پارس جنوبی نیز گفت: گاز ترش دریافتی از خط لوله گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی یکشنبه هفته گذشته وارد ردیف نخست پالایشگاه فازهای 20 و21 شده و پس از فرایند شیرین سازی، هم اکنون تزریق گاز شیرین به خط چهارم شبکه سراسری آغاز شده است.

 علیرضا عبادی با بیان این که درحال حاضر این ردیف پالایشی آمادگی دریافت و شیرین سازی گاز با ظرفیت کامل را داراست، افزود: با افزایش خوراک دریافتی از فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای 20 و 21پارس جنوبی، میزان شیرین سازی و تزریق گاز تولیدی این فازها به خط سراسری نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از دریافت و شیرین سازی گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی، حل مشکلات احتمالی و آزمایش تجهیزات و خطوط لوله در واحدها و آماده سازی کامل آنها برای دریافت گاز از بخش فراساحل و سکوی فاز 21 پارس جنوبی در آذر ماه امسال است. 

طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 75هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان و یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه در اولویت وزارت نفت قرار دارد. 

توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در سال 1389به شرکت های مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و تاسیسات دریایی با رهبری شرکت اویک واگذار شد.
برچسب ها: گاز ، تزریق ، پارس
نام:
ایمیل:
* نظر: