bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ایالت بادن وورتمبرگ با هدف همکاری مشترک در زمینه تبادل تجربیات و هیات‌های تجاری با ...
مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه با ايالت بادن وورتمبرگ ( BW-i ) کشور آلمان در زمينه همکاری های مشترک دو طرف در حوزه صنایع کوچک و قطعه سازی اظهار کرد: در پنج ماه گذشته  نشان می دهد که رتبه و تراز تجاری ایران با كشور آلمان افزایش یافته و از رتبه یازده  به پنجم ارتقا یافته است.

علی یزدانی با بيان اينكه همکاری های ما از قدیم تاکنون نشان می دهد که ایران بهترین شریک تجاری آلمان در منطقه بود‌ه است، گفت: تولیدات و محصولات کشور آلمان علی رغم آنکه در مقایسه با محصولات کشورهای دیگر قیمت بالاتری دارد اما در بازار مصرف کشور ما با استقبال بسیار مناسبی روبه رو است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موارد و موضوعات تفاهمنامه چندین بار تبادل و بررسی شده است انتظار داریم هرچه سریعتر اين تفاهمنامه عملیاتی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتظار همکاری در زمینه خوشه های صنعتی بین ایران و آلمان، تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های مرتبط با صنایع کوچک دو کشور و برگزاری جلسات مرتبط از دیگر بندهای این تفاهمنامه است. همچنین برگزاری دوره های آموزشی  و آموزش  حرفه ای و مهارتی برای رشته صنعت های اولویت دار مانند قطعات خودرو، آی تی، صنایع ریلی و ... نیز مورد نظر  است  و این آمادگی وجود دارد.

مهندس یزدانی با اشاره به اینکه مدت زمان این تفاهمنامه پنج سال در نظر گرفته شده است ، گفت: آمادگی برای آغاز همکاری های مشترک ایران و آلمان ابتدا در حوزه قطعه سازی خودرو  وجود دارد و پس از آن در زمینه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع ریلی نيز  در اولویت است.

 هارتموت ریچل مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ  نيز در ادامه این مراسم  اظهار کرد: به شما قول می دهم که از هیچ همکاری برای اجرایی شدن این تفاهمنامه دریغ نخواهيم كرد.

وی تصریح کرد: شرکت های صنعتی خودرو ساز، قطعه ساز و ماشین سازی  در ايالت بادن وورتمبرگ ( BW-i ) موفق عمل کرده است اما صنایع موفقی در زمینه نفت و گاز در این ایالت وجود دارد که  در زمینه اطفا حریق تخصصی و سیستم های ایمنی در حال فعالیت است که پیشنهاد می کنم جلساتی در این زمینه با توجه به نیازبازار ایران برگزار شود.

ریچل  اعلام نمود که  این تفاهمنامه را از صنایع قطعه سازی شروع کرده و در پیشرفت آن در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی نیز فعالیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دولت جدید ایالت ما  به صورت مستمر و مداوم سیاست های وزارت اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ را پیروی می کند و مطمئنم در سفر بعدی وزیر جدید اقتصاد و داراریی ما و معاون او  در ایران حضور خواهند یافت و این به معنای آن است که همکاری های تجاری و اقتصادی و صنعتی بین شرکت های ایرانی و   ایالت بادن وورتمبرگ‌ مورد توجه دولت جدید این ایالت است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که روابط تجاری، تاريخی و فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد به اندازه کافی علاقمند به توسعه همکاری های مشترک هستیم این امر به ثبات در منطقه و رفاه جامعه هر دو کشور کمک کننده است.
برچسب ها: اقتصاد ، ایران ، آلمان
نام:
ایمیل:
* نظر: