bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
مسوول گروه نمایشی «آفرینگان» دیّر از برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی با تدریس آرش دادگر و مهران امام‌بخش امروز و فردا (یکم و دوم مهرماه‌) در این شهر خبر داد.
بامداد جنوب: مسوول گروه نمایشی «آفرینگان» دیّر از برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی با تدریس آرش دادگر و مهران امام‌بخش امروز و فردا (یکم و دوم مهرماه‌) در این شهر خبر داد.
فضل‌الله عمرانی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: این کارگاه با همت گروه نمایش «آفرینگان»، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایشی شهرستان دیّر برنامه‌ریزی شده است و حضور در این کارگاه‌ها برای تمام هنرمندان تئاتری سراسر استان به‌ویژه شهرستان دیّر آزاد و به‌صورت رایگان است.
وی در ادامه با بیان این‌که در این شهرستان پنج گروه نمایشی ثبت‌شده داریم، افزود: تئاتر دیّر تئاتری پویاست و هنرمندان این شهرستان همیشه در جشنواره‌ها حضوری فعالانه دارند، بدون‌شک از این کارگاه‌های‌ آموزشی استقبال خواهند کرد.
کارگردان نمایش «ایران» (جزء نمایش‌های برگزیده جشنواره استانی تئاتر بوشهر است که قرار است در اولین روز جشنواره به‌روی صحنه برود و این روزها نیز به همراه سه اثر دیگر در دیّر اجرا می‌شود) در خصوص نقش آموزش در ارتقای توانایی هنرمندان بیان کرد: به‌طور قطع آموزش در همه زمینه‌ها نیاز امروز جامعه است، به‌ویژه در حوزه هنر که روزبه‌روز در حال تغییر و تحول است، نیازمند آموزش‌‌های به‌روز است و این مساله باعث می‌شود در کیفیت آثار تولیدی تاثیر بسزایی داشته باشد. 

عمرانی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته نیز کارگاه‌هایی به همت گروه نمایشی آفرینگان در دیّر برگزار شده است که تاثیر این کارگاه‌های آموزشی را در تئاتر این شهرستان به‌وضوح می‌توانید مشاهده کنید، یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی موجب شده که تئاتر دیّر هم از نظر کیفی و هم از لحاظ سطح حرفه‌ای در تئاتر استان مطرح باشد. 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون کارگاهی در حوزه «نقد تئاتر» هم در این شهرستان برگزار کرده‌اید، گفت: شوربختانه در استان همه به مقوله «نقد» با دید بسیار بدی نگاه می‌کنند و می‌پندارند که نقد یعنی تخریب و ویران کردن اثر، در حالی که نقد مقوله‌ای است که به فهم مخاطب از اثر کمک می‌کند. در سطح استان یکی دو تا کارگاه به همت کانون منتقدان در این زمینه برگزار شد ولی متاسفانه در شهرستان‌ها تاکنون چنین کارگاه‌هایی برگزار نشده است و خیلی خوب است که این کانون به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که هر ماه یک یا دو کارگاه نقد تئاتر در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: