bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان بوشهر از ساخت سوئیت‌های شناور در استان خبر داد و گفت: ۲ اقامتگاه بوم گردی روستایی در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ساخت سوئیت‌های شناور در استان خبر داد وگفت: ۲ اقامتگاه بوم گردی روستایی در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش جنوب نیوز، ناصر امیرزاده  اظهار داشت: شعار جهانی روزگردشگری امسال، «گردشگری برای همه - ترویج دسترسی گردشگری» نام دارد که هدف آن برقراری همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی است تا منجر به ارتقای زیرساخت های گردشگری در فضای فیزیکی، سیستم حمل و نقل و خدمات، کانال های ارتباطی و اطلاعاتی شود به طوری که همه افراد حتی ناتوانان جسمی، بیشتر از قبل، قادر به بهره برداری از جاذبه های گردشگری شوند.

وی افزود: شعار ملی روز گردشگری هم «گردشگری برای همه - همه برای گردشگری» در راستای همان شعار جهانی امسال نام‌گذاری شده با این هدف که به کم توانان، ناتوانان، معلولان ذهنی و یا جسمی، کمک شود تا از مواهب گردشگری بهره مند شوند.

برنامه‌های هفته گردشگری در بوشهر

معاون گردشگری استان بوشهر که با مهر گفتگو کرده، بیان داشت: امسال به مناسبت هفته گردشگری برنامه های مختلفی در استان اجرا خواهد شد که شروع آنها، نواختن زنگ گردشگری در صبح روز پنجم مهرماه جاری در مدرسه استثنائی کوشا شهر بوشهر خواهد بود.

امیرزاده ادامه داد: برگزاری تور کارگاهی برای دانش‌آموزان استثنائی و بازدید آنها از هتل‌ها، مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری برای آشنائی و آموزش استفاده از این مواهب، از جمله دیگر برنامه های این هفته در استان است.

وی افزود: با همکاری اداره کل های گردشگری، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان، کارگاه تخصصی آشنایی با مناسب سازی محیط برای بخش خصوصی به منظور ساخت مکان های قابل استفاده همه افراد، در طول این هفته برگزار خواهد شد.

افتتاح سفره خانه سنتی در بافت تاریخی بوشهر

این مسئول اضافه کرد: برای مدیران تاسیسات گردشگری و سرمایه داران، هم آموزش ساخت مکان های قابل استفاده برای همه افراد جامعه در نظر گرفته شده است.

امیرزاده ابراز داشت: نمایشگاه های عکس با موضوع جاذبه های گردشگری استان بوشهر در دو نقطه دشتستان و یکی هم در سالن ورودی استانداری بوشهر به مدت یک هفته برپا می شود.

وی از افتتاح سفره خانه سنتی در بافت تاریخی بوشهر در طول هفته گردشگری خبر داد و افزود: این سفره خانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه ٢میلیارد تومان و با امکان اشتغال مستقیم ٢٠ نفر، ساخته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت:  برای نخستین بار در استان، دو اقامتگاه بوم گردی روستایی در روستاهای فقیه حسنان شهرستان دشتی و نعرکوه در شهرستان دیر در همین هفته به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح کمپینگ گردشگری دیلم

امیرزاده بیان داشت: برگزاری تور کارگاهی ویژه کودکان و نوجوانان و بازدید دانش آموزان از تاسیسات گردشگری نیز جزو برنامه های هفته گردشگری در استان است.

وی ادامه داد: در طول این هفته، مراسمات فرهنگی در عمارت‌های دهدشتی، سیراف و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری استان از افتتاح کمپینگ گردشگری دیلم در این هفته خبر داد و بیان کرد: با حضور استاندار بوشهر و طی مراسمی از بهترین های بخش خصوصی در حوزه های مختلف گردشگری تقدیر به عمل خواهیم آورد.

وی از ساخت سوئیت‌های شناور برای نخستین بار در ایران خبر داد و اضافه کرد: این سوئیت‌ها تا پایان سال جاری در استان بوشهر توسط شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به بهره برداری خواهد رسید.
برچسب ها: بوشهر ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر: