bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
انتقام گیری در قالب انحلال شورای شهر نخل تقی؛
در حالی که استانداران دیگر در حال جذب سرمایه برای توسعه استان و رفع بیکاری جوانان هستند، استاندار بوشهر می‌خواهد شورای شهر نخل‌تقی را به‌عنوان دشمن درجه یک خود، منحل کند.
بامداد جنوب – ابوعلی زرین‌قلم: در حالی که استانداران دیگر در حال جذب سرمایه برای توسعه استان و رفع بیکاری جوانان هستند، استاندار بوشهر می‌خواهد شورای شهر نخل‌تقی را به‌عنوان دشمن درجه یک خود، منحل کند. چند هفته پیش بود که در همین صفحه گزارشی نوشتیم که «استاندار بوشهر چه از جان مردم نخل‌تقی می‌خواهد» در آن گزارش پیش‌بینی کرده بودیم که به دلیل استقامت شورای شهر نخل‌تقی در برابر درخواست‌های غیرقانونی استاندار و مدیرکل حوزه‌اش، شاهد اقدامات تلافی‌جویانه این دو نفر خواهیم بود. این پیش‌بینی البته زوایای دیگری هم دارد که طرح آن مایه تاسف است که همه مشکل استان شورای شهر ثروتمند نخل‌تقی است که حاضر به تمکین به درخواست‌های سالاری و مدیرکل حوزه‌اش نبوده و نیست. روز گذشته اما با فشارهای استاندار، شورای حل اختلاف در استانداری تشکیل جلسه داد، شورایی که با وجود پرونده بغرنج شورای شهر آبپخش هیچ‌وقت تشکیل جلسه نداد تا بر اساس اعلام نظر یک منبع مطلع این پرونده در جلسه روز گذشته (که محتوای آن نزد بامداد جنوب محفوظ است) مطرح شود، اما چون پای فامیل‌های نزدیک در میان بود، جلسه به هفته بعد (هفته‌ای که هیچ‌وقت نخواهد آمد و اگر بیاید شورا به نفع شهردار که فامیل استاندار است منحل نخواهد شد) موکول شود. گفته می‌شود فرماندار با نزاکت عسلویه (ماجرای شورای آموزش و پرورش شهرستان، که در آینده به آن بیشتر خواهیم پرداخت) با پرونده‌ای سنگین شامل اتهامات مختلف علیه دو تن از اعضای شورای شهر به این جلسه آمده بود که کاملا مشخص بود که این اتهامات از کجا نشأت می‌گیرد. هر چند سالاری تمام تلاش خود را کرد تا شورای شهر نخل‌تقی را به بهانه‌های بنی‌اسرائیلی منحل کند، اما تیرش در این مسیر به سنگ خورد تا به‌زعم خود با سلب عضویت دو تن از اعضای شورا، مسیر را برای انحلال آن فراهم و مانند شهر آبپخش یکی از نزدیکان خود را به آنجا بفرستد. نماینده عالی دولت که شوربختانه امور استان را به کناری گذاشته و سرگرم قلع و قمع مخالفان اقتصادی و فرهنگی خود در استان است، روز گذشته منتخب‌ترین نهاد مدنی در استان را در روز روشن سر برید تا همه شوراهای شهر و روستا بدانند که آقای استاندار بجر توسعه استان و رفع مشکل بیکاری جوانان، آنجایی که منافع خود و دوستانش در خطر باشد، ورود خواهد کرد. 

اما اینکه چرا سالاری نتوانست به هدف خود که همان انحلال شورای شهر نخل‌تقی است برسد، باید به رایزنی‌های گسترده‌ای اشاره کرد که روز گذشته در سطح استان در جریان بود. در حالی که استانداران دیگر در حال رایزنی برای جذب اعتبارات گسترده برای رفع مشکل اشتغال هستند، این اقدام سالاری که به تحریک مدیرکل حوزه‌اش و یکی از فامیل‌های درجه یکش صورت گرفت، نشان داد که نقطه عزیمت استان ما به چه سمتی است. از شش ماه پیش بامداد جنوب به مساله مشکلات عدیده در شورای شهر آبپخش و اقدامات غیرقانونی شهردار و رئیس غیرقانونی‌تر آن پرداخته است، اما در استانداری کسی حاضر به رسیدگی به این مساله نبود. دلیل آن نیز کاملا مشخص بود، شهردار و رئیس شورا – که می‌گویند دکتر!!! هم هست – فامیل‌های سالاری هستند و باید هم کاری به کار آنها نداشته باشد. در حالی که قانون در استان ما باید جاری و ساری باشد، بی‌قانونی بیداد می‌کند. 

از سوی دیگر، فرار شبانه مدیرکل امور شهری استانداری نشان داد که در استانداری چه می‌گذرد. سعید راستی در حالی که می‌توانست تا 35 سال خدمت همچنان در سمت خود باقی باشد، ترجیح داد تحت فشارهای مدیرکل حوزه استاندار و آن یکی فامیل درجه یک استاندار بیش از این سر خم نکند و آبروی 32 ساله خود را پای منافع شخصی این دو نریزد و باوجود اصرارهای بسیار، فرار را بر قرار ترجیح داد. هر چند آقای راستی می‌تواند این موارد را تکذیب کند و یا حتی به صورت یک شهروند از ما شکایت کرده و یا جوابیه بدهد، اما او به‌عنوان یک ایرانی و مسلمان باید بگوید چه درخواست‌های غیرقانونی و خارج از چارچوبی از وی در مورد شهرداری نخل‌تقی خواسته‌اند و نزدیکان استاندار یک ساعت و دوساعت در دفتر کار وی چه می‌خواسته‌اند که صدای مردم بیچاره و ارباب رجوعی که از شهرهای دور دست آمده‌اند، و باید منتظر بمانند، در آمده است؟
به هر حال، این رای بدوی است و باید برای تایید نهایی به تهران برود، همانجایی که پاسخ محکمی به نامه فرماندار عسلویه دادند و حکمش در مورد انتخاب شورای شهر نخل تقی را نقض قانون دانستند تا سفر سالاری به تهران و گلایه‌هایش هم راه به جایی نبرد و باید منتظر ماند و دید که در این مورد چه نظری خواهد داد. 
اگر مساله شفاف‌سازی، روشنگری و همچنین مردم‌داری باشد، بامداد جنوب حاضر است همه هزینه‌های آن را پرداخت کند، اما از همین‌جا به دولت آقای روحانی تاکید می‌کنیم که اگر در خانه‌ات در بوشهر را که موریانه زده است، عوض نکنید، میان مردم بوشهر که قاطبه آنها از اصلاح‌طلبان است، رای نخواهید آورد و فردا گلایه نکنید. 

نام:
ایمیل:
* نظر: