bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
پس از سقوط موج گناوه و قهرمانی دریانوردان؛
تیم‌های فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد و پارس جنوبی بوشهر در ادامه دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، از ساعت 19 و 30 دقیقه شنبه‌شب در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد برابر هم قرار گرفتند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
تیم‌های فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد و پارس جنوبی بوشهر در ادامه دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، از ساعت 19 و 30 دقیقه شنبه‌شب در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد برابر هم قرار گرفتند.
بازیکنان مقاومت گلساپوش یزد در این دیدار با توجه به این‌که در برابر یکی از مهم‌ترین حریف‌های خود قرار گرفته بود، سعی کرد ضمن نگاه داشتن جوانب احتیاط، نگاهی به دروازه حریف خود داشته باشد که بتواند امتیاز این دیدار را به دست آورد. این رویکرد بازیکنان گلساپوش، دقایقی بیشتر به طول نکشید و پس از گذشت چند دقیقه از آغاز این دیدار، برتری بازیکنان پارس جنوبی بوشهر برابر مقاومت گلساپوش یزد به چشم می‌خورد. وقت اول بازی با گلزنی مصطفی کیانی آغاز شد. بعد از او نوبت به معصومی و میهن‌دوست رسید تا نتیجه بازی 3 بر صفر به سود شیرهای پابرهنه بوشهری خاتمه یابد.

دریانوردان پارس جنوبی بوشهر هم که می‌توان این تیم را پر مهره‌ترین تیم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور دانست با حملات شدید خود سعی داشت که مقاومت گلساپوش یزد به‌عنوان حریف قدر خود و قهرمان فصل قبلی لیگ برتر را با اختلاف گل بالا شکست دهد. در وقت دوم بازی آتش بازی بوشهری‌ها ادامه داشت و محمد احمدزاده با ضربه‌ای برگردان چهارمین گل بازی را برای دریانوردان به ثمر رساند. در ادامه پای مسلم مسیگر کاپیتان بوشهری هم به گل باز شد تا نتیجه 5 بر صفر شود. مجتبی نجفی با ضربه‌ سر و هوشمندانه گل ششم دریانوردان را در دل کویر وارد دروازه گلساپوش کرد تا خیال همه بابت قهرمانی راحت شود. واکنش‌های پیمان حسینی در وقت دوم هم ادامه داشت و گلر ملی پوش دریانوردان چند موقعیت خوب را مهار کرد. میزبان یزدی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا وقت دوم بازی با نتیجه 6 بر یک به‌نفع دریانوردان پارس قهرمان سه دوره قبلی بازی‌ها شود. 

در وقت سوم پیمان حسینی با واکنش‌های خود یزدی‌ها را ناکام گذاشت تا این‌که مصطفی کیانی با شوتی زیبا گل هفتم دریانوردان پارس جنوبی را وارد دروازه میزبان کرد. ناظم بازیکن گلساپوش در این نیمه گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا اختلاف به پنج برسد. طبیب‌نژاد در ادامه بازی خسروی جوان را به جای پیمان حسینی وارد بازی کرد تا گلر آینده‌دار بوشهری‌ها هم در برد تیمش شریک شود. در نهایت این دیدار با نتیجه 7 بر 2 به سود دریانوردان پارس جنوبی به پایان رسید و بازیکنان این تیم شکست سنگین خود برابر گلساپوش در فصل قبلی را با این دیدار جبران کردند. دریانوردان با این پیروزی دلچسب، چهارمین قهرمانی بوشهری‌ها این بار در یزد را رقم زدند.
پس از این پیروزی با سرمربی دریانوردان ارتباط برقرار کردیم تا اطلاعات بیشتری از این بازی کسب کنیم. عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اشاره به این‌که پس از جریان اردو تیم ملی توانستیم به‌مدت 10 روز تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و هماهنگی لازم برای این بازی در تیم ایجاد کردیم، تصریح کرد: نتایج به‌خوبی نشان می‌دهند که روند رو به رشدی داشته‌ایم. بازی با تبریز، اولین بازی بعد از دو سال بود که تیم تبریز در خانه شکست خورد و ما در آنجا سه امتیاز شیرین را کسب کردیم. در واقع تیم رودسر گربه سیاه ما بود و طی دو سال گذشته چهار بار توانسته بود، تیم ما را شکست ولی ما توانستیم با نتیجه 6 بر دو این تیم را شکست دهیم.

 در حقیقت سیستم بازی گلسا‌پوش یزد شبیه رودسر است اما تیم یزدی کیفیت بهتری نسبت به رودسر دارد. وقتی ما توانستیم رودسر با شش گل شکست دهیم، تصمیم گرفتیم در بازی با گلسا‌پوش یزد این چنین بازی کنیم و سیستم خود را تغییر ندهیم. خوشبختانه سیستم ما در این بازی هم جواب داد و توانستیم به‌خوبی برنامه‌های آنها را خنثی کنیم. در واقع سیستم گلسا‌پوش، یک سیستم تعریف شده است که اگر بتوان از نقاط ضعف‌ این تیم استفاده کرد، می‌توان گل‌های زیادی به این تیم زد. ما در بازی رفت به همین صورت عمل کردیم ولی در بازی برگشت خیلی بهتر از بازی رفت ظاهر شدیم و توانستیم، به‌راحتی مالکیت توپ را حفظ کنیم و این باعث شد که آنها تحت تاثیر بازی ما قرار بگیرند. تیم یزد با سیستم 2-2 باز می‌کرد و دروازه‌بانشان پایه‌گذار اصلی حملات‌شان بود ولی ما توانستیم این سیستم را مهار کنیم و این باعث شد که تا یزد چیزی برای گفتن نداشته باشد. خدا را شاکرم که همه توپ‌های ما گل شد و به نوعی توانستیم تحقیر آمیز‌ترین شکست تیم گلسا‌پوش را در یزد به آنها تحمیل کنیم. من فکر می‌کنم دیگر آنها ادعا این را نداشته باشند که پایتخت فوتبال ساحلی یزد است و خیلی خوشحالیم که توانستیم ثابت کنیم که بوشهری‌ها (‌که 9 سال در فینال فوتبال ساحلی حضور دارند) حقشان بیشتر از اینهاست.
 وی در ادامه در مورد فصلی که گذشت با بیان این‌که ما فصل را با نتایج خوبی شروع کردیم، تاکید: در حقیقت برنامه‌ریزی خوبی برای این فصل داشتیم و از اسفندما 94 تمرینات بدن‌سازی خود را شروع کردیم. با وجود این از سال 94 درس گرفته بودیم که تمام بازیکنان باید در اختیارمان باشد تا بتوانیم قهرمانی را کسب کنیم و تیم دریانوردان حیاط خلوت بازیکن تیم نباشد. خوشبختانه نتایج اولیه مسابقات خیلی خوب بود ولی در اواسط مسابقات دوباره درگیر مسائل بازیکن‌سالاری شدیم، ولی در نهایت جلوی این جریان را گرفتیم. این باعث شد در مسابقات پایان خوشی داشته باشیم و ما هر کاری که انجام دادیم، از سال 94 درس گرفتیم. این سال شاید بدترین سال تیم دریانوردان بود که بیشتر آن سال را به دورهمی تعبیر می‌کنم. ما وقتی به تمرینات می‌رفتیم، مشاهده می‌کردیم که بازیکن تیم ملی خیلی راحت تمرینات را ترک کرده است و از این جریان هیچ خبری هم نداشتیم. همین مسائل باعث شد که در فصل جدید به هیج عنوان اجازه چینی اعمالی را به بازیکنان ندهیم. ولی از طرف دیگر، اردوهای تیم ملی باعث شد که بازیکنان ملی‌پوش از ما جدا شوند و نتیجه این جدایی، اختلاف سیستمی بود، چراکه تیم ملی با سیستم 2-2 باز بازی می‌کند ولی ما با سیستم 3-1.  وقتی بازیکنان ملی‌پوش به تیم ما اضافه می‌شدند، زمان می‌گذشت تا ما دوباره سیستم خود را بر آنها تحمیل کنیم و این باعث در برخی از هفته‌ها روند سینوسی داشته باشیم و صدر را برای مدت کوتاهی از دست بدهیم. در نهایت بازیکنان ما خیلی تلاش کردند که خود را با سیستم ما وفق دهند و خوشبختانه این تلاش‌ها باعث قهرمانی ما در این فصل شد.
طبیب‌نژاد در پایان در مورد برنامه‌های دریانوردان پارس جنوبی برای هفته آخر رقا‌بت‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یک هفته مانده به پایان بازی‌ها قهرمانی خود را مسجل کرده‌ایم، ولی از آنجا که سرنوشت دو یا سه تیم در دست ماست، به همین خاطر سعی می‌کنیم که عدالت را برقرار کنیم و با تمام سعی‌مان در بازی‌ها شرکت کنیم تا از تیم‌ها حقی ضایع نشود. 

در ادامه این رقابت‌هایم موج گناوه یکی دیگر از نمایندگان استان به مصاف تیم ملوان بندر انزلی رفت که با شکست مقابل این تیم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور خداحافظی کرد.
در این دیدار که از هفته بیست وچهارم این رقابت‌ها شنبه شب در مجموعه ورزشی ساحلی شهدای خلیج فارس گناوه و در یک هوای نامساعد برگزار شد، نماینده انزلی با در اختیار داشتن دو بازیکن برزیلی با نتیجه 2 بر1 به پیروزی رسید.
موج گناوه درطول این رقابت‌ها برخلاف پارس جنوبی دیگر نماینده استان بوشهر که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بود و بیشتر بازیکنان ملی پوش را در اختیار داشت، از لحاظ مالی دچار مشکلات حادی شد که می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل موثر در سقوط این تیم به لیگ دسته اول دانست. در روزها آینده در این باشگاه گزارش کاملی خواهیم نوشت تا مسوولان استانی بفهند که سهمیه‌ باارزشی را از دست داده‌اند.
چرا بعضی از بازی‌های ورزشی را مردم نمی‌توانند ببینند؟
بامداد جنوب: بینندگانی که شبکه سه را از طریق ماهواره دریافت می‌کنند، این روزها نمی‌توانند شاهد تماشای مسابقات تیم ملی فوتسال کشورمان از این شبکه باشند.
قطع پخش مسابقات مهم جهانی فوتبال در پخش ماهواره‌ای شبکه سه، همزمان با یورو 2016 اتفاق افتاد؛ زمانی که بیننده تلویزیون به جای صحنه‌های این مسابقات، مجبور به تماشای مسابقات موتورسواری شد که بی‌هیچ مناسبتی روی آنتن می‌رفت. حالا تکرار این اتفاق در پخش مسابقات جهانی فوتسال که این‌بار یک‌ طرف قضیه تیم ملی کشورمان هم قرار دارد، بار دیگر این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که چرا برخی مسابقات مهم ورزشی از پخش ماهواره‌ای شبکه سه قابل دسترس نیستند.

شاید قضیه به یک اتفاق معمول مربوط باشد و آن این‌که پخش چنین مسابقاتی در اغلب دنیا از طریق شبکه‌های پولی انجام می‌شود و بیننده تلویزیون می‌تواند در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه، به تماشای این مسابقات بنشیند. تلویزیون ایران این مسابقات را از طریق آنتن‌های دیجیتال و همین‌طور پخش سراسری که تنها به داخل کشور مربوط می‌شود، به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد اما پخش ماهواره‌ای این مسابقات، این امکان را به بینندگان سراسر دنیا می‌دهد که بدون پرداخت پول به تماشای این مسابقات جهانی بنشینند و در نتیجه شرکتی که حق پخش‌ را در اختیار دارد با ضرر مالی مواجه می‌شود. البته تجربه پیشتر که همزمان با بازی‌های یورو 2016 رخ داد و گفته می‌شد به شکایت شبکه تلویزیونی قطری مربوط است، احتمال دیگری را هم مطرح می‌کند. در آن زمان قطع پخش ماهواره‌ای، به پخش غیرقانونی نسبت داده شد. اتفاقی که باعث شد صداوسیما پخش ماهواره‌ای این بازی‌ها را متوقف کند و تاکنون البته توضیح رسمی از سوی مدیران رسانه ملی درباره این اتفاق داده نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: